niedziela, 17 stycznia 2016

Sprawdziany wiedzy i umiejętności dla uczniów klas I - "Główka pracuje, teścik rozwiązuje"

Zapewne wiele mam zastanawiała się (tak jak ja) czy jej dziecko poradzi sobie w szkole. Mój syn jako jedyny rocznik (2009) obowiązkowo w wieku 6 lat rozpoczął klasę pierwszą. Oczywiście były wyjątki i można było się odwoływać...
Teraz znowu zmieniają się zasady i już nie jest obowiązkiem zaczynać naukę w wieku 6 lat..
Czy nasze dzieci są gotowe by iść dalej z nauką czy może zostać w pierwszej klasie jeszcze raz?  
Z pomocą przychodzi nam pewna książka, którą dziś Wam opiszę :)



  Monika Kozikowska

 Książeczka przeznaczona jest dla dzieci, uczniów klas pierwszych. Książeczka ma formę sprawdzianów. Podzielone są na pory roku, święta jak i również zjawiska pogodowe.
W książeczce umieszczonych jest 11 sprawdzianów.
Każdy taki sprawdzian ma określony czas przeznaczony na wykonanie zadań przez dziecko, liczbę punktów do uzyskania, instrukcję dla ucznia, plan sprawdzianu, skala ocen oraz instrukcję dla nauczyciela sprawdzającego sprawdzian.


Książka jest świetnym treningiem dla dziecka również w domu. Ćwiczymy z synem naprawdę sporo i taki test bardzo mu się spodobał. Oczywiście każdy kolejny test ma większy stopień trudności.


Program oraz zakres wiedzy zawarty w sprawdzianach jest zgodny z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 r. wyszczególnione w Podstawie programowej kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych, więc spokojne rodzice w domu mogą ćwiczyć z dziećmi zadania z tej książki aby jak najlepiej przygotować dziecko do dalszej nauki i mieć pewność, że poradzi sobie w kolejnych klasach.


Informacje ze strony:
autor: Monika Kozikowska
cena:14,99 zł
ilość stron:80 stron
format:195 x 275 mm  
oprawa:miękka
Książeczka do kupienia tu >KLIK< 



Zapraszam Was na stronę Wydawnictwa a ja wkrótce przedstawię Wam bliżej kolejne książeczki dla dzieci.

http://wydawnictwoniko.pl/


Co myślicie o takiej formie przygotowania i sprawdzenia  dziecka umiejętności? I Czy mamy pierwszaków puszczą s woje dzieci do drugiej klasy czy może jednak powinno zostać w pierwszej i lepiej przygotować się do dalszej nauki?

25 komentarzy:

  1. U mnie szkoła to póki co odległa przyszłość :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Musze pomyslec o kupnie tej ksiazeczki, bo mimo ze Wiki ma dopiero cztery lata to chce ja we wrześniu poslac do zerowki i ta ksiazeczka moze nam sie niedlugo przydać :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja posłałam córkę jako 6ćiolatkę do pierwszej klasy rocznik 2006. Dziś jest już w czwartej klasie. Była to nasza decyzja, ale uważam że podjęta słusznie. Nie żałuję i pewnie gdybym się cofnęła w czasie, zrobiłabym dokładnie tak samo. Teraz mam mały dylemat. Córa rocznik 2010 niby już nie musi iść do szkoły od września, ale jak ona tak i ja jesteśmy a raczej byłyśmy nastawione na to że pójdzie do szkoły. I teraz już sama nie wiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli jest gotowa by podjąć naukę to dlaczego nie ma iść :)

      Usuń
  4. Bez sensu, że tak mieszają i co chwilę zmieniają przepisy. Książeczka z pewnością przydatna.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawy test, z pewnością bardzo przydatny dla mam pierwszaków. U mnie syn teraz chodzi do zerówki i zostaje jeszcze na przyszły rok.

    OdpowiedzUsuń
  6. W pierwszej klasie byłam kupę lat temu, a takie książeczki bardzo często u mnie gościły :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja musiałam być więcej lat temu bo wtedy nie było takich książeczek :)

      Usuń
  7. O jakie fajne :) W sam raz dla uczniów :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeszcze parę lat zanim się doczekam, aby ten temat był u mnie na topie... :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo zaciekawił mnie Twój blog. Co powiesz na wzajemną obserwację ? Pozdrawiam jusinx.blogspot.com.

    OdpowiedzUsuń
  10. Sama książeczka bardzo fajna. Wydaje mi się, że raz na jakiś czas warto sprawdzić, czego dziecko się nauczyło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak samo uważam i dlatego sprawdzamy tą wiedzę :)

      Usuń
  11. Lubię książeczki od NIKO. Moja Sandra się na nich wychowała.

    OdpowiedzUsuń
  12. Już się boję co czeka mnie i moją córkę w przyszłości, chłopaki kończą gimnazjum, jeden w tym drugi w przyszłym roku, więc jeszcze wiele przygód ze szkołą mnie czeka.
    Gdybym tylko mogła dużo bym zmieniła w systemie nauczania jak pewno nie jedna mama, dziwię się, że ludzie "u władzy" często, zdecydowanie za często, sami nie wiedzą co robią.

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajnie prezentuje się, zadania ciekawe i cenowo - jak najbardziej przyjemnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A najważniejsze, że syn robi zadania z chęcią :)

      Usuń
  14. ja chce takietesty u mnie w szkole :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo fajna książeczka i świetne rozwiązanie dla rodziców chcących skontrolować poziom wiedzy swoich dzieci. Na pewno będę o niej pamiętała w przyszłości :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze i odwiedziny mojego bloga :)
Każdego z komentujących odwiedzę na pewno :)