piątek, 21 lutego 2020

Rzeźnik z Niebuszewa. Jarosław Molenda - recenzja książki.

7/2020

Przyznam szczerze, że nie słyszałam wcześniej o rzeźniku Józefie Cyppku z Niebuszewa. Dopiero po lekturze książki "Rzeźnik" Maxa Czornyja zainteresowałam się kim naprawdę był Józef Cyppek. Ostatnio w moje ręce wpadła książka Jarosława Molendy, który próbuje wyjaśnić kim był rzeźnik - seryjnym mordercą czy kozłem ofiarnym.


Opis z okładki:


Zbrodnie dokonywane były od zawsze z wielu różnych pobudek, jednak trudno jakąkolwiek wytłumaczyć w logiczny sposób. Dlaczego to zrobił? Jakie były jego pobudki?Każda zbrodnia boli i dotyka tak samo jednak najbardziej te, które dotyczą bezbronnych dzieci.
 Józef Cyppek zamordował młodą sąsiadkę. Kobietę zabił, a jej ciało poćwiartował. Trudno powiedzieć czy miał dalsze plany co do zwłok, jednak o Józefie Cyppku krążą przerażające legendy. Ludzkie ciała po przemieleniu sprzedawał handlarzom na bigos. Rzeźnik z Niebuszewa został skazany na karę śmierci 17 września 1952 roku. Udowodniono mu tylko jedną zbrodnię.



Ile prawdy jest w plotkach, tego nie dowiemy się nigdy. Jednak na pewno można podważyć  wiele wątków jakie wyszły już po śmierci Józefa Cyppka. "Rzeźnik z Niebuszewa" to literatura faktu. Oparta jest na notatkach służbowych milicji, zeznaniach świadków i komentarzami autora, który próbuje wyjaśnić co może być prawdą, a co rzeczywiście tylko plotką. W książce znajduje się wiele zdjęć, wycinków z gazet oraz fragmenty notatek milicyjnych. Wiele zdjęć z akt sprawy Józefa Cyppka jest makabryczna.
Książka przeznaczona dla osób, które szczególnie interesują się historią i sprawą Rzeźnika z Niebuszewa. To również nie lada kąsek dla tych, którzy sięgają po literaturę faktu. 

Autor: Jarosław Molenda
Gatunek: literatura faktu
Wydawnictwo:  Repllika
Ilość stron: 400
Data wydania: 19 listopada 2019
Książkę można kupić na stronie wydawnictwa Replika, oraz wielu innych stronach.


https://replika.eu/

Książkę zgłaszam do wyzwania Olimpiada Czytelnicza.

23 komentarze:

  1. Książka dla każdego, kto lubi dociekać, odkrywać nowe fakty. Polecam! 😉

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja właśnie mam w planach przeczytać książkę Czornyja na temat Rzeźnika. Ale trochę się jej boję...

    OdpowiedzUsuń
  3. Coś dla mnie. Temat bardzo ciekawy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Oooo, zawiało grozą Może być ciekawa. Pozdrawiam :).

    OdpowiedzUsuń
  5. Znam tą historię , to chyba jedna z pierwszych jakich się dowiaduje nowy mieszkaniec Szczecina. Przeczytam tym bardziej ,że kiedy bywam w Szczecinie czasami widuję ten straszny dom.

    OdpowiedzUsuń
  6. Też jestem po lekturze "Rzeźnika" i zamierzam zgłębić tę historię :)

    OdpowiedzUsuń
  7. To nie dla mnie powieść. Unikam tak makabrycznych książek :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Tamta książka Maxa Czornyja bardzo mi się podobała, a po tę sięgnę z czystej ciekawości :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Trochę to niezdrowe, ale lubię czytać książki czy oglądać filmy poświęcone takiej tematyce. Pewnie przeczytam, kiedy będę mieć okazję.

    OdpowiedzUsuń
  10. Okładka jakoś mnie nie zachęca, ilość stron tak samo. Raczej po nią nie siągnę :(

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam czytać o prawdziwych mordercach. O tym, co nimi kierowało i dlaczego dopuścili się karygodnej zbrodni. Swego czasu czytałam o Tedzie Bundym albo o naszym polskim Wampirze z Zagłębia. Lektura wywołująca gęsią skórkę. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Interesująca pozycja, z chęcią przeczytałabym tę książkę :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  13. Witaj, miło, że mnie odwiedzilas. Przeczytałam recenzję książki gdzieś już słyszałam nazwisko autora, a książka wydaje się być interesująca. Lubie takie pozycje, muszę o nią zapytać. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  14. czytałam książkę Rzeźnik. Mocna była! Po tę pozycję też mam chęć

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie słyszałam o nim wcześniej a bardzo lubię taką tematykę:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze i odwiedziny mojego bloga :)
Każdego z komentujących odwiedzę na pewno :)