środa, 26 lutego 2020

Miejsce dla nas. Fatima Farheen Mirza - recenzja książki.

8/2020

Ostatnio trafiła w moje ręce książka "Miejsce dla nas", która stała się natychmiastowym bestsellerem "New York Timesa" i jest debiutem Fatimy Farheen Mirzy. To powieść, która pokazuje życie indyjskich muzułmanów. Zapraszam na recenzję.

Opis z okładki:


"Miejsce dla nas" to historia pięcioosobowej rodziny, która mieszka w Kalifornii. Są indyjskimi muzułmanami. Rafik i Layla to rodzice, ich dzieci Amar (najmłodszy z dzieci), Hadia i Huda. 
Autorka próbuje pokazać z jakimi problemami muszą sobie radzić muzułmanie w obcym kraju i innej kulturze. Szczególnie trudno miały dzieci w szkole po atakach z 11 września.
Poruszane są również takie tematy jak aranżowany ślub, wymogi religijne, noszenie hidżab czy nawet czasu modlitwy.


Jak oceniam książkę? Niestety tym razem nie odnalazłam się w historii muzułmańskiej rodziny. Przede wszystkim rozwlekła akcja i powtarzanie wątków, które widzimy z perspektywy rodzica i dziecka  dały się tu mocno we znaki. Trudno było mi się skupić na całej fabule, nie potrafiłam zrozumieć po co kolejny raz poruszany jest ten sam wątek. Teoretycznie gdybyśmy ominęli kilkanaście stron, nic by nas nie ominęło. Oczywiście mimo wszystko ukłony należą się autorce za poruszenia tak ważnego tematu jakim jest akceptacja ludzi innej kultury. Tylko można było napisać to trochę inaczej.
Niestety tym razem nie potrafię nic więcej napisać na temat książki, która zbiera tak pochlebne opinie. Oczywiście nie zrażajcie się moją opinią bo należy ona do mniejszości.


Autor: Fatima Farheen Mirz
Tłumaczenie: Mateusz Grzywa
Gatunek: literatura piękna
Wydawnictwo:  Niezwykłe
Ilość stron: 438
Data wydania: 29 stycznia 2020
Książkę można kupić na stronie wydawnictwa w promocyjnej cenie.

https://wydawnictwoniezwykle.pl/
Książkę zgłaszam do wyzwania Olimpiada Czytelnicza.

Co myślicie o tej książce? Bylibyście skłonni sięgnąć po nią?

18 komentarzy:

  1. A we mnie ta książka wyzwoliła sporo emocji i pytań. Niebawem zamieszczę swoją recenzję.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawy temat, szkoda, że książka niezbyt udana :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja w tym momencie nie znajdę czasu na tę książkę, ale może kiedyś 😉

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie jakoś nie przekonuje taka tematyka. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawy temat, ale nie moje klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Szkoda, że książka nie spełniła Twoich oczekiwań, jestem ciekawa jak ja ją odbiorę. ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Życie muzułmanów jest teraz na topie, podejrzewam, że wkrótce tematem książkowym numer jeden zostanie: "jak pokonałem koronawirusa" :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie dla mnie. Jakoś nie bardzo...

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja bardzo chętnie przeczytam ☺
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
  10. Szkoda, że nie odnalazłaś się w tej książce kochana. Ja jednak dam jej szansę. 😊

    OdpowiedzUsuń
  11. Chyba nie mam ochoty tego czytać. Może dla kogoś zainteresowanego tematem różnic kulturowych to byłoby fajne, ale ja nie widzę tutaj nic specjalnie ciekawego.

    OdpowiedzUsuń
  12. Po opisie stwierdzam, ze raczej to nie moj gust książkowy

    OdpowiedzUsuń
  13. Mam wrażenie, że też bym się nie odnalazła w tej historii :P

    OdpowiedzUsuń
  14. Raczej nie dla mnie, nie moje klimaty...

    OdpowiedzUsuń
  15. Zdecydowanie nie dla mnie. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Temat mógłby mnie zainteresowac.

    OdpowiedzUsuń
  17. Ciekawy temat, ale jednak nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze i odwiedziny mojego bloga :)
Każdego z komentujących odwiedzę na pewno :)