czwartek, 29 lutego 2024

Kolce róży. Rosalie Wilson - recenzja książki.

 8/2024

Jak już zaczęłam to muszę skończyć ;) Po przeczytaniu pierwszej części z serii Szkarłatne Ogrody no musiałam sięgnąć po kolejną część. Chociaż książek tego typu nie cierpię. Podobne schematy i zakończenia. Ogólnie ciężko by coś tutaj zaskoczyło. Jak było w przypadku książki "Kolce róży" Rosalie Wilson? Zapraszam na recenzję.

 Opis z okładki:

Maria musi odnaleźć się w roli hrabiny Husarzewskiej. Ciężko jej to przychodzi tym bardziej, że rodzice muszą wrócić do siebie i swojego życia. Maria liczyła, że z czasem przyzwyczai się i co najważniejsze przy mężu będzie bezpieczna. Jednak kiedy budzi się w głębokim dole jest przerażona i kompletnie nie wie dlaczego znalazła się w takim położeniu. Czy to nauczka od męża za jej przewinienia?
Wiktor zauważa, że jego stosunek do Marii zaczyna się zmieniać, a nie taki był plan. Zdrada Marii boli go bardziej niż myślał.
Co się stanie z małżeństwem Husarzewskich?

 Życia małżeństwa Husarzewskich  nie należy do tych sielankowych, pełnych miłości. Tu miał być prosty układ. Wiktor spłaca długi rodziny Marii w zamian za małżeństwo z dziewczyną. Maria zrobiłaby wszystko dla rodziny. Liczyła na to, że mąż w końcu do niej przywyknie i być może nauczą się normalnie ze sobą rozmawiać. Tymczasem hrabia wydaje polecenia, które Maria ma wypełniać bez żadnego sprzeciwu inaczej czeka ją nauczka. Kiedy Maria zostaje porwana widać jak Wiktor boi się o nią. Widać, że jednak mężczyzna ma serce i uczucia.
Kiedy wszystko zaczyna się układać, spada kolejna katastrofa, która ich od siebie oddala.
Dalsze losy Marii i Wiktora w książce "Kolce róży" są nieco pokomplikowane. W zamku pojawiają się kolejne osoby z życia hrabiego i nie wiemy czy to do końca przyjaciel czy wróg. W tej części podobały mi się bardzo, że autorka wplotła wiele tajemnic dzięki czemu mamy tu trochę dreszczyku i napięcia. Dalej jest spokojnie jeśli chodzi o pikantne sceny. Wszystko opisane jest ze smakiem i to bardzo duży plus.
Przy poprzedniej części pisaliście o skojarzeniach z Piękną i Bestią i tak, to są bardzo dobre skojarzenia bo to jest współczesna wersja tej historii.
Kolejna okładka, która jak poprzednia jest subtelna i nienachalna i za to duży plus. Dodatkowo w środku przy każdym rozdziale mamy takie same tło jak na okładce. Niby takie niewielkie szczegóły, a jednak sprawiają, że książkę czyta się o wiele lepiej (przynajmniej ja tak mam)
Czy było coś co mnie drażniło, irytowało? Sama się dziwię ale nie. Jak się dorwałam to w zasadzie przeczytałam książkę w jeden dzień. Niestety na kolejną część trzeba poczekać. Ile? Nie wiem, a nie powiem zakończenie książki było takie, że po prostu trzeba przeczytać kolejny tom by poznać historię hrabiego oraz by się przekonać co dalej z małżeństwem Husarzewskich.


Autor: Rosalie Wilson
Seria: Szkarłatne Ogrody
Gatunek: romans
Wydawnictwo ReWizja
Ilość stron: 356
Data wydania: 7 luty 2024

14 komentarzy:

  1. Zachęciłaś mnie już tą pierwszą częścią, więc jak najbardziej bym się nią zainteresowała...

    OdpowiedzUsuń
  2. Oh...it does look like an intriguing series. Thanks for your beautiful post🩷

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubią tego rodzaju książki, więc zapisałam sobie tytuł do przeczytania.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawi mnie ta współczesna adaptacja mojej ulubionej bajki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo sporadycznie sięgam po romanse - jakoś nie jest to mój ulubiony gatunek literacki. Ale to co napisałaś o tej książce zaciekawiło mnie na tyle, że mam ochotę po nią sięgnąć.

    OdpowiedzUsuń
  6. Chętnie bym poznała obie części.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie znam serii, ale tak napisałaś wciągająco tą recenzje, że chętnie bym przeczytała obie części 🙂

    OdpowiedzUsuń
  8. Może sięgnę dla zmiany klimatów czytelniczych.

    OdpowiedzUsuń
  9. Domyślam się, że to "czytadło". Ja też takich nie czytam, bo to strata czasu, którego wiecznie mi brakuje :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. bardzo zaciekawiła mnie ta książka

    OdpowiedzUsuń
  11. No no... Ciekawa, ciekawa..az ciekawi jak się skończy... Takie życiowe prawda?

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawi mnie ta seria i chcę ją przeczytać. ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze i odwiedziny mojego bloga :)
Każdego z komentujących odwiedzę na pewno :)