środa, 6 marca 2024

Dla ciebie nawet. Krystian Stolarz - recenzja książki.

 9/2024

O książce Krystiana Stolarza słyszałam wiele dobrego no i nie byłabym sobą gdybym tego nie sprawdziła. Krystian Stolarz to policjant wydziału kryminalnego znanego w social mediach jako @policjant_czytaipisze . Spełnił swoje marzenie i napisał prawdziwy kryminał. Jak oceniam jego debiut? Zapraszam do czytania.


Opis z okładki:

Naczelnik wydziału kryminalnego Filip Witczyński zostaje brutalnie zamordowany. Koledzy z wydziału próbują za wszelką cenę znaleźć sprawcę co nie jest takie proste. Jako naczelnik Wita mógł mieć wielu potencjalnych wrogów. W sprawę najbardziej zaangażowany jest Barry, Marek Barczyński. Na co dzień zmaga się z chorobą córki, a brak pieniędzy nie pomaga w tej nierównej walce.
Kiedy tajemniczy Alfa składa propozycje policjantowi wie, że nie ma zbyt dużego wyjścia jednak ta decyzja zmieni całkowicie jego życie.


Przyznam, że dawno tak dobrze nie czytało mi się żadnego kryminału. Kto najlepiej wie jak wygląda praca w policji i prowadzenie śledztwa jak nie sam policjant kryminalny? Tu nie było żadnego koloryzowania rzeczywistości. Była pokazana tak jak wygląda w rzeczywistości. Oczywiście sprawa morderstwa policjanta należy do tych większego kalibru i nie zdarza się na co dzień. Jednak tu było czuć ten realizm. Policyjny slang od teraz wydaje się bardziej przystępny i zrozumiały.
Przez całą tą historię nachodziła mnie pewna myśl: ile z tego jest fikcją literacką, a ile prawdziwą rzeczywistością bo taka historia mogłaby wydarzyć się naprawdę.
Akcja, akcja i jeszcze raz akcja to towarzyszy nam przez całą powieść "Dla ciebie nawet" Oczywiście zdarzają się smutne, wzruszające chwile, w których policjant bierze na siebie brzemię choroby swojej ukochanej córeczki.
Zakończenie kompletnie zaskakujące i poprowadzone tak, że można spodziewać się dalszych losów Barrego i na to liczę bo jeden z tych policjantów, który budzi sympatię, a jego decyzję są zrozumiałe i rozgrzeszone przez czytelnika.
Panie Krystianie spełnienie marzenia wyszło naprawdę fenomenalnie i mogę napisać z czystym sercem, że to był naprawdę bardzo dobry debiut i plasuję się pan w czołówce ulubionych autorów ;)

Autor: Krystian Stolarz
Gatunek: kryminał
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Ilość stron: 304
Data wydania: 13 luty 2024

25 komentarzy:

  1. Bardzo lubię czytać taki udane debiuty.

    OdpowiedzUsuń
  2. Super, że książkę dobrze się czyta. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie słyszałam o tym autorze, ale sądzę, że książka ta może mi przypaść do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj, zapisuję sobie ten tytuł, Sylwio. Chętnie przeczytam.
    Autor ma wiedzę, żeby sprawy poruszane w książce, były wiarygodnie przedstawione.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Zapisuję na liście "do przeczytania" a książkę wrzucam na półkę w moim kochanym Legimi.pl
    Zaciekawiła mnie Twoją recenzja mimo, że nie przepadam za kryminałami. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Gracias por la reseña. Me gustan este tipo de novelas. Tomó nota.

    OdpowiedzUsuń
  7. Sounds like a great debut! Thanks so much for the review.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie spotkałam się wcześniej z tą książką, ale zapowiada się ciekawie :)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Jest przykładem na to, że marzenia się spełniają :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Brawo, miło przeczytać, że debiut udany, bo to na bank ogromny stres dla autora. Twa recenzja zdecydowanie mnie zachęciła do przeczytania. Miej miły dzień. <3

    OdpowiedzUsuń
  11. Dzięki za opinię. Gdyby nie ona nie zainteresowałabym się tą książką. Okładka jest fatalna. Wiem, że "nie ocenia się...", ale, mimo wszystko, to wizytówka książki.

    OdpowiedzUsuń
  12. Kryminały to nie moja bajka... ale może taki napisany przez człowieka od takiej roboty uda mi się przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  13. Będę czytać, na razie nadrabiam zaległości. Pięknego Dnia Kobiet i wszelkiego spełnienia, Sylwio!

    OdpowiedzUsuń
  14. Chętnie bym przeczytała, skoro to dobry kryminał.

    OdpowiedzUsuń
  15. Super, gdy debiuty są tak udane :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Mój gatunek, więc chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Dzięki za tytuł, uwielbiam kryminały:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Fani gatunku na pewno sięgną. Ja jednak raczej sobie odpuszczę, bo nie jestem w targecie.

    OdpowiedzUsuń
  19. Zawsze w grudniu robię na blogu wpisy o książkach pisanych przez różnych twórców internetowych i dzięki Tobie mam kolejny przykład!

    OdpowiedzUsuń
  20. witam Sylwio🧡
    świetna recenzja, dzięki Tobie chętnie sięgnę po udany debiut..
    dziękuję za polecenie tej ciekawej książki😊

    - pozdrawiam serdecznie i ciepło, życzę dobrych dni 🧡

    OdpowiedzUsuń
  21. Warto wiedzieć, dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  22. Przekonałaś mnie, chociaż powiem szczerze, to miałam spore obawy przed sięgnięciem po tę książkę. Tyle tych debiutów. Wszyscy nagle zaczęli pisać adwokaci, policjanci...

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze i odwiedziny mojego bloga :)
Każdego z komentujących odwiedzę na pewno :)