poniedziałek, 24 kwietnia 2017

Maciej Bujanowicz. Synkretyzm nocy - recenzja.

15/2017

To będzie mój pierwszy raz z recenzją wierszy. Nie wiem dlaczego ale poezja przeważnie odkładana jest gdzie na bok...tylko dlaczego? Sama ostatni wiersz przeczytałam w szkole czyli jakieś 16 lat temu.
Dziś podjęłam to ryzyko i spróbuje was przekonać, że wiersze też potrafią być interesujące.


Maciej Bujanowicz to 17 letni uczeń I Liceum Ogólnokształcącego im. Mikołaja Kopernika w Radomiu. Opublikował swój debiutancki tomik.
Wiersze poruszają zwykłe ludzkie problemy, z którymi borykamy się na co dzień. Warto docenić zwykłe przyjemności takie jak poranne słońce, śpiew ptaków i uśmiechać się, ą życie od razu stanie się piękniejsze i nabierze kolorów.
Tomik wierszy jest krótki bo na 34 stronach znajdziemy 30 wierszy. Pomimo tematyki wiersze czyta się łatwo, nie musimy się domyślać o co chodziło autorowi, co chciał nam przekazać.
Poniżej chciałabym zaprezentować wam dwa, które najbardziej mi się spodobały.



Czy polecę wam poezję Macieja Bujanowicza? Oczywiście, że tak. Tomik przeczytacie w jeden wieczór ale przemyślenia zostaną na bardzo długo.
Zatem kochani każdy dzień zaczynajmy od uśmiechu.

21 komentarzy:

  1. Ja mam problem z poezją. Jasne, znam wiersze Miłosza, Herberta, Poświatowskiej (swoją drogą moja ulubiona chyba poetka.. najbardziej lubię ją w wydaniu Janusza Radka). Ale tak naprawdę to mi z poezją nie po drodze. Zawsze tak było, wolę prozę. Pewnie dlatego, że jest łatwiejsza w odbiorze.

    OdpowiedzUsuń
  2. Poezja to raczej gatunek, dla wybranych. Trzeba mieć trochę więcej wyobrazni aby pokochać poezję. Sama kiedyś próbowałam pisać wiersze, ale ich poziom była bardzo niski i dałam sobie spokój. Przeczytałam dwa przedstawione przez ciebie wiersze i powiem że pierwszy z nich jest bardzo czytelny z jasnym przekazem. Drugi zaliczyłabym jako humoreskę. JULKA DYDAK

    OdpowiedzUsuń
  3. Chętnie bym poczytała te wiersze :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakoś za poezją nie przepadam ;) Czytałam ją w szkole jak musiałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. wiersze piękne, faktycznie liryka odkładana jest na drugi plan i traktowana nieco po macoszemu. Jestem pod wrażeniem- autor to młoda, utalentowana, wrażliwa osoba.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ładne wiersze, chociaż ja nie czytam książek.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem zainteresowana :)
    Niektóre wiersze mi się podobają, ale nie wszystkie ;) No ale nie ma chyba takiego wiersza, który spodoba się każdemu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. O prosze ciekawe ale to nie dla mnie :)

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2017/04/gray-bomber-jacket.html

    OdpowiedzUsuń
  9. Dawno nie czytałam poezji, a bardzo lubię

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja nie lubię tego typu książek poezja, wiersze to nie moje klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja chyba wolę wiersze pisać niż czytać;) to akurat nie dla mnie;).

    OdpowiedzUsuń
  12. Chętnie bym przeczytała :) chociaż za poezją nie przepadam to czasem sięgam

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie lubię poezji, więc niestety nie dla mnie

    OdpowiedzUsuń
  14. Zachęcam do odwiedzenia mojej strony na fb, tam jest o wiele więcej tekstów:
    https://www.facebook.com/maciejbujanowicz.art/

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie lubię wierszy, opasłe tomiszcza kocham, ale tomiki poezji to od zawsze była dla mnie mordęga :/

    OdpowiedzUsuń
  16. To naprawdę wspaniała propozycja.
    Dzięki za polecenie.
    Sentyment do poezji mam ogromny od liceum.
    Pozdrowionka serdeczne! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Kiedyś dawno temu ;) lubiłam czytać wiersze, może czas do tego wrócić :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Jakoś mi wiersze nie podchodzą. Jako nastolatka pisałam je nawet, a teraz mnie nudzą.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze i odwiedziny mojego bloga :)
Każdego z komentujących odwiedzę na pewno :)