piątek, 4 października 2024

Poronienie. Grzegorz Dykman - recenzja książki.

 42/2023

Debiuty kryją w sobie coś pozytywnego. Nigdy nie wiadomo czego można się spodziewać.  Czasami są do debiuty na miarę nagrody, a czasami są po prostu średnie. Jako bibliotekarka staram się sięgać po debiuty po to aby zainteresować czytelnika i poszerzyć jego fascynację o kolejnych autorów. 
W moje ręce trafiła ostatnio książka Grzegorza Dykmana "Poronienie". Sama okładka zrobiła na mnie niesamowite wrażenie i chciałam ją przeczytać. Jak wrażenia?


Opis z okładki: 

Radosław Milej to autor poczytnych horrorów. Kiedy pisze swoje książki częściej sięga po alkohol. Ma piękną, wyrozumiałą żonę Alicję, którą kocha nad życie i ufa jej bezgranicznie. Jednak pewnego dnia zmienia się wszystko! Radek daje zwieść się podszeptom obcych ludzi i morduje swoją żonę pod pretekstem, że ta zdradzała go z kolegą z pracy. 
Czy mąż przemyślał swoją decyzję i jest pewny, że postąpił słusznie? A być może kolejne podszepty zmienią jego tok myślenia.


Kiedy zaczęłam czytać książkę po wstępie i pierwszym rozdziale pomyślałam sobie, że to będzie naprawdę dobre! Niesamowity początek, który zapowiadał świetną historię. Mąż w przypływie zazdrości morduje swoją żonę. Co będzie dalej, jak potoczy się cała historia. Czytałam, czytałam i czekałam na ten niesamowity zwrot akcji, który wbije mnie w fotel. Czekałam i niestety nie było tego czegoś co sprawia, że po odłożeniu książki czuję szczęście z dobrze spędzonego czasu. Jednak najciekawsze dzieje się na początku powieści. Kolejne rozdziały to przede wszystkim zbyt obszerne opisy tego co  siedzi w głowie bohatera. Dodatkowo pojawia się postać Macieja i jego rodziny, która na pozór nie wnosi nic ciekawego. No i jest zakończenie, które zmienia wszystko. Czytając zastanawiałam się co tu się wydarzyło i o co chodzi. 
Całość książki to kryminał czy nawet thriller psychologiczny ale dodając zakończenie to już trudno zaklasyfikować książkę do tych gatunków. To raczej horror z elementami paranormalnymi. 
Jak dla mnie autor dodał do książki zbyt wiele niepotrzebnych szczegółów, które tylko  rozpraszają czytelnika, wprowadzając zamęt. Sam pomysł na fabułę świetny jednak nie z takim zakończeniem.

Autor: Grzegorz Dykman
Gatunek: thriller psychologiczny/horror/kryminał
Wydawnictwo: WasPos
Ilość stron: 258
Data wydania: 25 września 2024

1 komentarz:

Dziękuję za wszystkie komentarze i odwiedziny mojego bloga :)
Każdego z komentujących odwiedzę na pewno :)