poniedziałek, 11 marca 2024

Dobra dziewczyna, zła dziewczyna. Michael Robotham - recenzja książki.

 10/2024

Ostatnio w moje ręce wpadła książka, o której było dość głośno i widziałam ją wszędzie. Jakie wrażenia zostały po książce Michaela Robothama "Dobra dziewczyna, zła dziewczyna". Zapraszam na recenzję.


Opis z okładki:

Evie Cormac to dziewczyna, o której nie wiadomo nic. Nie wiadomo kim jest, ile ma lat i kto ją skrzywdził. Jej imię i nazwisko zostało nadane przez sąd po tym jak znaleziono ją w domu ze zwłokami mężczyzny. Minęło sześć lat odkąd ją odnaleziono. Chcę opuścić ośrodek, w którym się znajduje. Czy dziewczynę można uważać za pełnoletnią i czy poradzi sobie sama? Dziewczyna ma pewien dar...potrafi bezbłędnie rozpoznać czy ktoś kłamie.
Cyrus Haven to psycholog, który pracuje dla policji. Kiedy był młody doświadczył traumatycznego przeżycia. Jego starszy brat zamordował rodziców i dwie siostry.
Gdy Cyrus spotyka Evie na swojej drodze postanawia zaopiekować się nią zostając jej opiekunem dopóki sąd nie uzna ją za pełnoletnią.
W tym samym czasie Cyrus pomaga policji w ustaleniu sprawcy morderstwa młodej łyżwiarki Jodie Sheehan.


"Dobra dziewczyna, zła dziewczyna" to w zasadzie dwie historie, o dwóch dziewczynach. Która jest tą dobrą, a która złą trudno powiedzieć. To co łączy obie dziewczyny to Cyrus Haven, policyjny psycholog. Każdej z nich próbuje na swój sposób pomóc. 
W książce poznajemy historię Evie tą teraźniejszą i skrawki przeszłości, na przemian z toczącym się śledztwem, w którym psycholog próbuje pomóc policji. 
Akcja książki toczy  się powoli, bardzo powoli. Autor dokładnie skupia się na każdym  szczególe by na koniec pomknąć z akcją niczym błyskawica. Zakończenie totalnie zaskakuje, chociaż jeśli chodzi o mordercę miałam przeczucie ;)
Podsumowując książka jest dobra, jednak dla mnie trochę zbyt wolno dzieje się wszystko. Proszę nie mylić z tym, że jest nudna, co to to nie po prostu wszystko toczy się bardzo powoli.

Autor: Michael Robotham
Tłumaczenie: Maciej Studencki
Gatunek: thriller
Wydawnictwo: Znak Crime
Ilość stron: 496
Data Wydania: 28 luty 2024

20 komentarzy:

  1. Lubię książki, których zakończenie mnie czymś zaskoczy. Chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja akurat lubię powolną akcję, więc czuję się zainteresowana tą książką. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też czytałam o tej książce pozytywne opinie i chętnie bym ją przeczytała, chociaż wolę bardziej dynamiczną akcję.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja już tę książkę mam na swojej półce. W wolnej chwili pewnie do niej zajrzę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Oooo... bardzo chętnie bym ją przeczytała...

    OdpowiedzUsuń
  6. Autor ma chyba taki styl. Przeczytałam już 3 jego książki i zawsze akcja wolno się rozkręcała. Ale nie wiało nigdy nudą a zakończenie zaskakiwało.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo interesująco napisana recenzja, że chętnie przeczytała bym tą powieść. Serdecznie pozdrawiam 🙂

    OdpowiedzUsuń
  8. Warto zapamiętać, nie zawsze wartka akcja zapewnia przyjemność z czytania.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ostatnio często trafiam na tę książkę i mam w planie ją poznac.

    OdpowiedzUsuń
  10. Sounds like one you just can't put down. Thanks for the wonderful review.

    OdpowiedzUsuń
  11. Lots of twists and turns. Awesome to have on the shelf. I will take note!

    OdpowiedzUsuń
  12. Może nie na ten moment, ale będę ją miała na uwadze. Mam tylko nadzieję, że ten wspomniany psycholog nie jest mordercą ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Gracias por la reseña. es mi tipo de libro. Tomó nota. Te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
  14. Lubię książki w których dzieje się szybka akcja, ale lubię też te wolniejsze. To musi być po prostu to coś co zaciekawi i czyta się dalej ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciekawa pozycja, będę miała ją na uwadze:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo tajemniczo się zapowiada

    OdpowiedzUsuń
  17. Lubię takie książki. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  18. Twoje recenzje są bardzo interesujące. Kilka razy korzystałam z Twoich poleceń.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze i odwiedziny mojego bloga :)
Każdego z komentujących odwiedzę na pewno :)