niedziela, 3 maja 2015

Spacer po Parku Oliwskim

Witajcie kochani po weekendzie majowym. Wszyscy wypoczęli? My z synem wybraliśmy się w odwiedziny do mojej mamy do Gdańska ale niestety pogada jakaś taka niezbyt ciekawa. Ale dziś wracając do domu zajechaliśmy do Parku Oliwskiego w Gdańsku Oliwie. Kto zna to na pewno kocha to miejsce a kto nie zna na pewno pokocha gdy zobaczy.



Trochę historii...
Park Oliwski im. Adama Mickiewicza zabytkowy park w gadańskiej dzielnicy Oliwa nad potokiem oliwskim. Powierzchnia parku to 11,3 ha.
Prapoczątków parku należy szukać na przełomie XII i XIII wieku, kiedy powstało cysterskie opactwo w Oliwie.To właśnie w tym ozdobnym ogrodzie przy rezydencji opata Franciszka Zaleskiego król August III Sas wydał 26 lipca 1734 roku imieninową ucztę na cześć swojej protektorki carycy Anny Iwanownej. Ale, żeby Was nie zanudzać zapraszam na podziwianie parku na zdjęciach...
 

Przepiękna magnolia,pod którą każdy chce robić sobie zdjęcia...
Ciekawe za ile lat nasza będzie tak wyglądała bo teraz wygląda tak


Uwielbiam o tej porze roku jeździć do parku bo wszystko tak pięknie kwitnie, chociaż park o każdej porze roku jest piękny.
Kolejna wizyta w parku gdy zakwitną rododendrony...

42 komentarze:

  1. Park jest piękny, w prawdzie byłam tam raz, ale na pewno wrócę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. aaaahhhh mój piękny Gdańsk : ))

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne zdjęcia, już dla samych tych kwiatów warto tam zajrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam wiosnę właśnie za tą wielką ilość kwiatów.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ślicznie tam jest!! ;)
    Ale niestety mam za dalekoo :(

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękny park :) uwielbiam magnolie ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne zdjęcia :). Gdybym miała bliżej z chęcią bym się tam wybrała ;).

    OdpowiedzUsuń
  8. cudnie tam jest :) zapomina się o bożym świecie i najgorszy jest moment gdy wychodzi się z niego na ulicę i czar pryska.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak...jakby obudzić się z pięknego snu.

      Usuń
  9. Śliczne zdjęcia. Co prawda w zoo w Oliwie byłam, ale w tym parku chyba nie. Za rok na pewno będziemy jechać do zoo to i o park zahaczymy:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękny spacer! Można nabrać sił i naładować akumulatory... Byłam kiedyś z wycieczką szkolną na kolonii nad morzem i byliśmy w Oliwie, ale pamiętam tylko jakieś zabytkowe organy w kościele, niestety :( To było tak daaawno... :D
    Może u mnie niedługo również pojawi się post spacerowy, a póki co zapraszam na świeżutki przepis na omlet po wiedeńsku, myślę, że synkowi posmakuje, bo dzieci mojej siostry go uwielbiają! :)
    http://zalicjaprzezwieden.blogspot.co.at/

    OdpowiedzUsuń
  11. ciekawy post : )
    zarabiasz jakos poprzez bloga ? ciekawego masz tego bloga ! : )
    zapraszam na nowy blog : )
    http://patrycjapardej.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Nigdy tam nie byłam, a bardzo ładnie part się prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Napewno kiedyś się tam wybiorę z moją córeczką:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Miałam przyjemność być tam dwukrotnie i za każdym razem byłam zachwycona jak tam jest pięknie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Byłam już w wielu miastach ale nie w Gdańsku,nawet nie wiedziałam,że jest tam taki piękny park.

    OdpowiedzUsuń
  16. Kilka lat temu miałam okazję odwiedzić to niezwykłe miejsce, widoki są cudowne. Drzewa są bardzo wysokie, wię czułam się jak mrówka :) Piękne zdjęcia, doskonale uchwyciłaś obiektywem piękno tego miejsca :)
    PS: Bardzo ciekawy blog :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Usually I do not read article on blogs, however I wish to say that this write-up is amazing!

    Your writing taste has amazed me. Thank you, very great post.



    Here is my webpage: size genetics

    OdpowiedzUsuń
  18. Hi there, I enjoy reading through your post. I like to write
    a little comment to support you.
    cheap jerseys

    OdpowiedzUsuń
  19. Great delivery. Outstanding arguments. Keep up the great effort.

    OdpowiedzUsuń
  20. Woman D: I believe people see me as a non-sexual being.

    OdpowiedzUsuń
  21. In the load room, you want shoes that have a non-compressible wedge sole, a heel
    that matches cosy and offers help.

    OdpowiedzUsuń
  22. Running becomes harder once we achieve weight, conversely, becoming underweight could
    negatively have an effect on performance and well being.

    OdpowiedzUsuń
  23. Hurrah! Finally I got a webpage from where I be capable of genuinely How to Get Rid of Hemorrhoids - Causes and Treatments helpful information concerning my study and knowledge.

    OdpowiedzUsuń
  24. Hey very interesting blog!

    OdpowiedzUsuń
  25. This blog was... how do I say it? Relevant!! Finally I've found something which helped me.
    Thank you!

    OdpowiedzUsuń
  26. Thank you for this brilliant website. I am trying to read some more articles.
    Thanks again!

    OdpowiedzUsuń
  27. My brother recommended I might like this web site. He
    was entirely right. This post actually made my day.
    You cann't imagine simply how much time I had spent for this info!

    Thanks!
    20216

    OdpowiedzUsuń
  28. Fantastic blog, I am going to spend more time reading about
    this subject.

    OdpowiedzUsuń
  29. Hello tһere! Ꭰо you usе Twitter? I'd lіke
    to follow yoou if tһat ԝould ƅe օk. I'm undoսbtedly enjoying үoսr blog and loоk
    forrward tо new posts.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze i odwiedziny mojego bloga :)
Każdego z komentujących odwiedzę na pewno :)