poniedziałek, 20 czerwca 2022

Zaradnik życiowy. Erin Zammett Ruddy - recenzja książki.

 14/2022

Bardzo rzadko sięgam po poradniki, jakoś ich nie lubię. Te wszystkie porady, których i tak później nie stosuję bo uważam, że i tak jednak nic nie zmienią w moim życiu. Jednak czasem jest coś takiego, że pewne poradniki mnie przyciągają. Dlaczego akurat te konkretne? Nie mam pojęcia. Właśnie tak było w sytuacji gdy zobaczyłam opis i okładkę "Zaradnika życiowego" pomyślałam, że muszę go przeczytać. Czy była to dobra decyzja? Zapraszam na recenzję. 


Opis z okładki:


"Zaradnik życiowy" Erin Zammett Ruddy to w zasadzie spis porad dla kobiety w każdej dziedzinie życie. W zasadzie taki pamiętnik złotych myśli. Rozdziały podzielone na pory dnia i obowiążki praktycznie każdej kobiety. Czego my tu nie znajdziemy:

Rozdział 1: Obudź się i przygotuj na nowy dzień
Rozdział 2: Z punktu A do punktu B
Rozdział 3: Pracuj mądrzej
Rozdział 4: Efektywny dzień pracy
Rozdział 5: Zorganizuj się w domu
Rozdział 6: domowe obowiązki to drobiazg
Rozdział 7: Sprzątaj, myj i czyść
Rozdział 8: Zostań złotą rączką
Rozdział 9: Pora na obiad lub kolację
Rozdział 10: Jak być dobrą panią domu (i gościem) 
Rozdział 11: Zadbaj o siebie
Rozdział 12: Wzmocnij siebie
Rozdział 13: Wzmocnij swoje relacje
Rozdział 14: Zakończ dzień mądrze
 

Każdy rozdział to kilka różnych porad od wielu ekspertów z różnych dziedzin. Wszystko jest fajnie i przejrzyście opisane. Na początku każda porada opisana jest w punktach tak aby było przejrzyście. Następnie kilka słów o ekspercie/ekspertach, a w niektórych przypadkach dodatkowe wyjaśnienie danego zagadnienia. Znajdzie się też i bonusik ;)
Powiem Wam, że taki sposób bardzo mi się spodobał. Wiecie...nie ma tego nudnego pisania o każdym zagadnieniu. Przeważnie po kilku zdaniach taką książkę odkładałam. Tutaj jest inaczej...wszystko zwięźle i w skrócie. Nawet mogę przyjrzeć się ilustracjom jak na przykład prasować koszulę (jak ja tego nie cierpię)
Całość w pięknym wydaniu i myślę, że spokojnie można byłoby wręczyć taki zaradnik komuś kto lubi czytać poradniki.
Jak dla mnie książka świetna i kilka porad sprawdziłam i zaczynam wprowadzać je w życie.

Autor: Erin Zammett Ruddy
Tłumaczenie: Ryszard Oślizło
Gatunek: poradnik
Wydawnictwo: Czarna Owca
Ilość stron: 304
Data wydania: 18 maja 2022

 

8 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawa publikacja. Chętnie bym do niej zależała.

    OdpowiedzUsuń
  2. To na pewno wartościowa publikacja do jakiej warto zajrzeć.

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo ciekawa książka - lubię takie nietypowe propozycje

    OdpowiedzUsuń
  4. Też nie przepadam za dobrymi radami ale zainteresowała mnie ta książka. Pewnie czasem warto posłuchać dobrych rad😊

    OdpowiedzUsuń
  5. To chyba książka dla mnie 😉
    Chętnie bym przeczytała ❤️

    OdpowiedzUsuń
  6. Och, nie czytuję poradników... może jedyny na jaki bym się skusiła, to "Magia sprzątania" Marie Kondo:) Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Też jestem zdania, że poradniki to zazwyczaj słaby wybór (choć zdarzają się naprawdę porządne publikacje, ale zazwyczaj mało znane). Szczególnie w Twojej recenzji spodobało mi się to, że ten zaradnik jest tak konkretny, nie ma tu zbędnego lania wody, a zamiast tego można oczekiwać porad, które realnie można zastosować nawet zaraz po przeczytaniu. Akurat czegoś takiego szukam w poradnikach i strasznie jestem zdziwiona tym, że tak mało książek jest tak stworzonych (pewnie kwestia tego, że wymagają wtedy większej ilości pracy). Z pewnością postaram się za niedługo kupić tę publikację ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze i odwiedziny mojego bloga :)
Każdego z komentujących odwiedzę na pewno :)