środa, 14 kwietnia 2021

Aborcja jest. Katarzyna Wężyk - recenzja książki.

 14/21

Aborcja jest, była i zawsze będzie. Tego nic ani nikt nie zmieni. Chyba każdy przynajmniej słyszał o strajkach kobiet, a wiele z nas pewnie i osobiście brało udział w nich. Temat bardzo ważny dla wielu kobiet więc warto pochylić głowę nad tym tematem i pomyśleć. Dla Was mam kilka słów o książce, którą wybrałam jak najbardziej świadomie. 

 Opis z okładki:

Ta książka to zbiór historii opowiadanych przez kobiety, które poddały się aborcji. Przyczyny usunięcia ciąży były naprawdę różne ale wszystkie historie coś łączy. Były szczere do bólu. Czytamy o tym co kierowało tą czy inną kobietą do takiego posunięcia, jak się czuły kiedy było już po. Tych historii jest sporo, a każda inna. Autorka próbuje przybliżyć temat aborcji na przestrzeni lat, stosunek kościoła i polityków do tego tematu.
Jedno jest pewne mamy prawo decydować, mamy prawo mieć wybór i tego nie może nam nikt zabrać. Aborcja nie zniknie nawet jeśli prawo tego zakaże. Moje ciało, moja decyzja.

Książka Katarzyny Wężyk "Aborcja jest" porusza naprawdę trudny temat jednak jest to ważny głos w dzisiejszych czasach i bardzo potrzebny. Nie będę pytać jakie jest wasze zdanie ale myślę, że warto zastanowić się nad tym dlaczego ktoś ma decydować o nas.Książkę polecam dla wszystkich bez względu na stanowisko.
 
 Sięgniecie po tą książkę czy raczej nie?

11 komentarzy:

  1. Każdy powinien mieć wybór. Bezwzględnie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Sięgnę, na pewno sięgnę. Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  3. Książka na pewno jest warta przeczytania, a wybór powinna mieć każda kobieta, żadna łaska. Każda ma inne powody i nie powinna być do niczego zmuszana.

    OdpowiedzUsuń
  4. Myślę, że to lektura konieczna dla każdego.

    OdpowiedzUsuń
  5. To na pewno smutne historie kobiet, które stanęły pod ścianą. Nie wiem czy chcę czytać książkę. Jestem i zawsze byłam przeciwko jakiejkolwiek formie niewolnictwa, więc mojej opinia ta książka nie zmieni.

    OdpowiedzUsuń
  6. książka na czasie. Dla kobiet!

    OdpowiedzUsuń
  7. Wybór powinien być, to czy ktoś się jej podejmie czy nie to już inna sprawa.

    OdpowiedzUsuń
  8. Sięgnę. Aborcja to wybór kobiety. Trzeba o tym mówić/pisać, inaczej będzie wybrzmiewała tylko jedna narracja - że to zbrodnia, która ciąży na sumieniu kobiety do końca jej życia i na pewno będzie traumą. A te, które wykonały zabieg i czuły wyłącznie ulgę, będą myśleć, że coś z nimi nie tak.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ważny temat w obecnych czasach!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze i odwiedziny mojego bloga :)
Każdego z komentujących odwiedzę na pewno :)