poniedziałek, 6 maja 2019

Śmierć w blasku fleszy. Alek Rogoziński - recenzja książki.

22/2019

O książkach Alka Rogozińskiego słyszałam wiele razy, w większości były to pozytywne opinie więc kiedy nadarzyła się okazja poznać twórczość autora oczywiście skorzystałam z niej. Jak zakończyło się moje pierwsze spotkanie z panem Rogozińskim i komedią kryminalną?
Zapraszam do czytania recenzji.


Opis z okładki:


 "No proszę, kompletnie nie opłaca się być uprzejmym dla ludzi. Robisz im przysługę, a oni mordują."

Akcja książki rozgrywa się w świecie mody, czerwone dywany, modelki i modele agencje zajmujące się organizowaniem imprez i polscy projektanci z szalonymi pomysłami.  Właśnie podczas pokazu i jego finałowej sceny zostaje popełnione morderstwo.
Czy to było zaplanowane morderstwo, wypadek czy niedopatrzenie pracowników tego nie wie nikt. Policja prowadzi śledztwo, w którym podejrzenia padają na Iwkę pracownicę agencji Mario. Jednak właściciel agencji i jego przyjaciółka nie są przekonani do winy dziewczyny dlatego postanawiają prowadzić własne śledztwo. Pomaga im w tym mama Miśki, fanka kryminałów Agathy Christie.



Kiedy otworzyłam książkę i spojrzałam na spis postaci trochę się przestraszyłam widząc taką ilość bohaterów (jak ja ich wszystkie zapamiętam? Na pewno mi się wszystko pokręci). W miarę czytania wszystko stało się jasne, a moje obawy były niepotrzebne. Każdy z bohaterów jest doskonale wykreowany i można się pokusić o znalezienie im pierwowzorów w prawdziwym świecie mody ;)
Historia dzieli się na czas przed pokazem, sam pokaz i dni po pokazie. Czas przed pokazem, to najlepsza okazja aby poznać powiązania między bohaterami i ich ewentualne konflikty. Natomiast dni po pokazie mody to czas, w którym próbujemy rozwiązać zagadkę morderstwa. Jestem ciekawa czy komuś się udało wytypować osobę, która popełniła, jak mogło się wydawać doskonałe morderstwo. Przyznam szczerze, że autor wpuścił mnie w maliny bo miałam gotowe rozwiązanie jednak później tak wszystko zamieszał, że zwątpiłam.

W książce "Śmierć w blasku fleszy" czeka na nas wiele zabawnych momentów chociaż nie na tyle by w pełnym autobusie parskać śmiechem, jedynie uśmiechać się pod nosem.
To jedna z tych lektur, które czyta się z przyjemnością i wielkim zainteresowaniem pod warunkiem, że gustujemy w takim gatunku książek.
Mogę tylko napisać, że po tej książce mam ochotę poznać kolejne książki autora.


Autor:Alek Rogoziński
Gatunek: komedia kryminalna
Wydawnictwo: Edipresse
Ilość stron: 304
Data wydania: 
13 marca 2019
Książkę możecie kupić na wielu stronach w promocyjnej cenie.


https://www.facebook.com/edipresseksiazki/

Książkę zgłaszam do wyzwań:

http://www.posredniczka-ksiazek.pl/2019/04/olimpiada-czytelnicza-podsumowanie.html


Lubicie książki Alka Rogozińskiego? Jaką książkę polecacie na moje kolejne spotkanie z autorem?

24 komentarze:

  1. Książka wydaje się być ciekawa

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wiem dlaczego, ale mnie jakoś ta książka do siebie nie przekonuje :D Raczej po nią nie sięgnę, chociaż nigdy nie mówię "nigdy" :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Taką książkę chętnie bym przeczytała, lubię kryminały i komedie, a takiego połączenia jakie jest tutaj jeszcze nie próbowałam, więc tym bardziej jestem ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeszcze nie czytałam tego autora ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lovely post dear! Have a great week! xx

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię kryminały, a świat mody to może być dodatkowy atut tej książki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. I ja ją polecam, świetna :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Twórczość autora jeszcze przede mną. 😊

    OdpowiedzUsuń
  9. Wydaje się być interesująca:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie wzbudziła mojego zainteresowania ale znajdą się wielbiciele ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Kryminały to zazwyczaj czytam ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Lubię taki gatunek, muszę spisać sobie tytuł ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Mam dokładnie tak jak Ty - słyszałam same pozytywne opinie, tylko ja jeszcze nie miałam okazji zapoznać się z autorem. Niestety takich autorów do zapoznania mam listę długa na kilka kilometrów, więc nie wiem kiedy mi się to uda :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też lista takich autorów do poznania jest dosyć długa :)

      Usuń
  14. Czytałam same dobre recenzje tej książki. Sama również w końcu muszę przeczytać:D
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jeszcze nie miałam przyjemności z tym autorem

    OdpowiedzUsuń
  16. Autora nie znam zupełnie, ale książka wydaje się być ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie znam tego autora, ale zaciekawiłaś mnie tą książka :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Kilkakrotonie spotkałam recenzje ksiązek tego autora, czas chyba po nie sięgnąc :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Sama nie wiem, może przyjdzie i czas na tę książkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Mój ulubiony gatunek, a książka naprawdę super :-)

    OdpowiedzUsuń
  21. Twórczość tego autora jeszcze przede mną, ale mam w planach, bo ostatnio często spotykałam się z pozytywnymi opiniami na temat jego książek. :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze i odwiedziny mojego bloga :)
Każdego z komentujących odwiedzę na pewno :)