piątek, 9 grudnia 2022

Bądź! Keith Abraham - recenzja książki.

 28/2022

 "Bądź! Osiem prostych kroków prowadzących cię do tego, kim chcesz być" to w zasadzie pełny tytuł albo jak to się przyjęło w bibliotekach dodatek do tytułu. 
Ta książka to poradnik o odkrywaniu swoich możliwości. A więc jakie możliwości przede mną? Zapraszam do czytania.


Opis z okładki:
 
 
W zasadzie w moim życiu ostatnio sporo się zmieniło. Przeprowadzka, choroba, zmiana nawyków żywieniowych i rygorystyczna dieta. To najlepszy moment by zmienić coś jeszcze bo skoro tyle zmian to jedna więcej nie robi różnicy.
Kim chcesz być? Ile razy słyszeliśmy to pytanie będąc młodszymi? Tylko kto wtedy myślał racjonalnie? Ile razy zmienialiśmy swoje zawody od dziecka począwszy od znalezienia tej prawdziwej drogi? A być może Twoje pierwsze marzenie było właśnie tym wybranym zawodem, które wykonujesz teraz? Miałam kilka marzeń: bycie nauczycielką, bibliotekarką (nawet sama robiłam stempelki do książek), jak byłam starsza chciałam pomagać osobom niepełnosprawnym. Moja pierwsza praca nie miała nic wspólnego z żadnym z tych  marzeń bo trafiłam do kwiaciarni. Pracowałam bo musiałam ale to nie było to co chciałam robić. Kolejna praca biurowa i tam o dziwo czułam się świetnie jednak los zadecydował inaczej i pracę musiałam zostawić. Dopiero dwa lata temu trafiłam do biblioteki i to jest to co lubię, w czym się spełniam i to jest praca moich marzeń.
 
 
Książka "Bądź!" pomaga znaleźć nam dobre strony, odnaleźć rzeczy, w których powinniśmy czuć się dobrze.
 
"Dobry plan wdrożony dziś jest lepszy od doskonałego planu, który rozpoczniesz jutro. Twoim celem jest zacząć działać i zrobić to wówczas dobrze"

 

Rozdziały w książce to:
  • Odkryj co jest ważne dla ciebie
  • Pragnij. Podążaj za swoją pasją
  • Miej marzenia. Twoja lista życiowych zadań
  • Poczuj determinację. Nabieranie rozpędu.
  • Sprecyzuj. Poznawanie tego, co rzeczywiście chcesz osiągnąć.
  • Rozwijaj. Budowanie wiary w siebie, aby osiągnąć cele.
  • Pokonaj. Nie pozwól, by zwątpienie w siebie zniszczyło twój potencjał.
  • Zaprojektuj. Tworzenie twego planu prowadzącego do osiągnięć.
Czy to poradnik? W zasadzie trudno określić. To książka, w której robisz zadania, sam określasz swoje cele i wpisujesz plany aby trzymać się tego i je realizować. Oczywiście autor dodaje cenne wskazówki ale ich nie narzuca. To ma być twoja własna decyzja, a nie autora. Powiem wam, że chwilami bawiłam się świetnie ale były momenty, w których miałam sporo problemu szczególnie by określić swoje najważniejsze cechy charakteru, które pomagają mi w wykonywaniu zadań na co
dzień. 
Książka nie jest gruba, a dodatkowo jej część zajmują  strony do zapisania przez nas samych.
Myślę, że książka to świetna pozycja dla osób szukających swojej drogi np. ósmoklasistów, którzy nie mają sprecyzowanych planów na przyszłość. 
 
 
 
Autor: Keith Abraham
Tłumaczenie: Krzysztof Krzyżanowski
Gatunek: poradnik
Wydawnictwo: Studio Emka
Ilość stron: 132
Data wydania: 3 października 2022
 
 
Co myślicie o takiej pozycji?

5 komentarzy:

  1. W takim razie kupią tę książkę dla mojej siostrzenicy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka już zasiliła moją biblioteczkę i uważam, że jest bardzo wartościowa.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja również sporo zmieniłam w swoim życiu. Krótka przerwa blogowania, zmiana pracy wyszły mi na dobre :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Thanks for sharing.
    I invite you to visit my last post. Happy new year!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze i odwiedziny mojego bloga :)
Każdego z komentujących odwiedzę na pewno :)