wtorek, 7 grudnia 2021

Zaraza. Przemysław Piotrowski - recenzja książki.

 46/2021

 W końcu...doczekałam się kontynuacji historii Igora Brudnego i wiecie co warto było czekać. W poprzedniej części  "Cherub" zakończenie było takie, że prawdę mówiąc nie wiadomo czego można było się spodziewać i czy w ogóle jest na co czekać jednak autor nie zostawił czytelników w takim zawieszeniu.

UWAGA! Kto nie czytał poprzednich części, a ma zamiar mogą pojawić się spojlery.


 Opis z okładki:

Igor Brudny uszedł z życiem z zasadzki mordercy, jednak aby dojść do pełni zdrowia musi minąć jeszcze trochę czasu. Na szczęście ma przy sobie Julię Zawadzką, która go wspiera. Ich życie zmieniło się diametralnie jednak swoją przyszłość związali z Zieloną Górą. Julia dołączyła do nowego zespołu śledczego, a Igor dochodzi do zdrowia na zwolnieniu lekarskim.
Zawadzka prowadzi śledztwo, które utknęło w martwym punkcie, a w dodatku w lesie znaleziono zwłoki kolejnej zamordowanej kobiety. Przerażające są wyniki sekcji zwłok, które informują, że ciało zostało pozbawione całkowicie krwi. 
Do Igora zgłasza się kobieta, która desperacko szuka pomocy.

Muszę to napisać: To był wielki powrót w dobrym stylu! Pomimo, że Brudny wiele wycierpiał i był pewny, że zakończy swoje życie pod gruzami to jednak żyje i dochodzi powoli do pełnej sprawności. Nawet taki Igor nie w pełni sprawny nadal jest pomocny i jego smykałka do rozwiązywania kryminalnych zagadek wciąż jest na najwyższym levelu.
Uwielbiam tego gościa i  powiem Wam, że dla mnie to postać idealna. Ma swoje ciemne strony ale potrafi wyczuć zło na kilometr. Z Julią Zawadzką do duet idealny. 
Myślę, że Przemysław Piotrowski  w książce "Zaraza" dał naprawdę z siebie dużo i każda kolejna część z serii Igor Brudny jest tak samo dobra, a nawet jeszcze lepsza. W tym wydaniu pan Przemysław odpowiada mi najbardziej. Mrocznie, strasznie czasem brutalnie i te niesamowite pomysły na kolejne krwawe morderstwa. Spokojnie mogę napisać, że to książki przy których jestem w stanie zarwać noc i nie mam rano poczucia żalu, że to była źle wykorzystana noc. No i te zakończenia, po których trzeba się zbierać naprawdę długo zbierając szczękę z podłogi. Niby wiesz kto za tym stoi i nagle bach...to nie tędy droga. Uwielbiam to!
Jeśli nie znacie twórczości Przemysława Piotrowskiego i jesteście fanami mocnych kryminałów to zdecydowanie polecam tą serię. 
Gdybym miała wybrać jedną część najlepszą z całej serii nie potrafiłabym i nie mogłabym - dla mnie to jest jedna i nierozerwalna całość. 
Szczerze mam nadzieję, że to nie koniec i będę mogła znów przenieść się w mroczny świat Igora Brudnego. 
 
 
Autor: Przemysław Piotrowski
Gatunek: kryminał
Seria: Igor Brudny (tom 4)
Wydawnictwo: Czarna Owca
Ilość stron: 432
Data wydania: 10 listopada 2021
 
 

 Tą i inne książki z gatunku bestseller, znajdziecie na stronie księgarni Tania Książka w atrakcyjnych cenach.

17 komentarzy:

  1. Tę serię dopiero planuję rozpocząć czytać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znam tej serii, ale mam ochotę sprawdzić. Strasznie też podobają mi się te okładki, są takie inne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Interesting book, thanks for your sharing...

    OdpowiedzUsuń
  4. Kupiłam tę serię na prezent świąteczny.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ze wstydem przyznaję, że jeszcze nie czytałam żadnej części... może zapoznanie się z nią można uznać za noworoczne postanowienie...

    OdpowiedzUsuń
  6. Jestem zbyt wrażliwa na mocne kryminały. Śniły by mi się w nocy i nie dawały spać.
    Ale lubię gdy akcja książek toczy się polskich miastach i te miasta są fajnie opisane w książce. Mam potem ochotę na literacką wycieczkę.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Cieszę się, że ta książka już czeka na mojej półce. Nastawiam się na dobrą lekturę.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie czytałam jeszcze nic tego autora, ale czytam same pozytywne opinie o jego książkach. Więc na pewno kiedyś sięgnę po tę i jej poprzedniczki.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie czytałam jeszcze nic tego autora, ale czytam same pozytywne opinie o jego książkach. Więc na pewno kiedyś sięgnę po tę i jej poprzedniczki.

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie czytałam jeszcze nic tego autora, ale czytam same pozytywne opinie o jego książkach. Więc na pewno kiedyś sięgnę po tę i jej poprzedniczki.

    OdpowiedzUsuń
  11. uuu klimaty idealne dla mnie niach niach:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zapowiada się kawał dobrego kryminału! Zacznę chyba jednak od początku serii. Spojlery z wpisu mi nie przeszkadzały;)
    Pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja przeczytałam na razie dwie pierwsze części. Teraz Cherub

    OdpowiedzUsuń
  14. Raczej nie dla mnie, chociaż kryminały też odnajduję w książkach historycznych ;-) . Pozdrawiam serdecznie imienniczkę mej Siostry ;-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze i odwiedziny mojego bloga :)
Każdego z komentujących odwiedzę na pewno :)