poniedziałek, 22 stycznia 2018

Perfumy. Stulecie zapachów.Lizzie Ostrom - recenzja książki.

3/2018

Perfumy...któż nie lubi pięknie pachnieć, otaczać się mgiełką swoich ulubionych perfum. Zastanawialiście się kiedyś jak powstały perfumy i kiedy pojawiły się na świecie pierwsze perfumy? Otóż około 4000 lat temu w Mezopotamii żył pierwszy perfumiarz Tapputi i tam też otwarto pierwszą perfumerię. Ale my tak daleko w przeszłość nie będziemy odchodzić lecz w ostatnie stulecie z książką "Perfumy. Stulecie zapachów" Zapraszam.


Książka to taki spis perfum, które zapisały się w historii. Niektóre istnieją do dziś, a inne zostały dawno zapomniane.


Historię zaczynamy od progu stulecia (1900-1909) epoki odległej czyli szczodrej Belle Epoque. Poznajemy perfumy, które w większości nie przetrwały naszych czasów.


Przygodę po świecie perfum kończymy na niegrzecznych latach dziewięćdziesiątych (1990- 1999) gdzie poznajemy historię perfum, które znamy do dziś.
Książka to historia zapachów, jak przez stulecia ewoluowały zapachy jak się zmieniały i były postrzegane przez innych. 
Książka ma przepiękną sztywną okładkę, która naprawdę przyciąga uwagę. Sama treść to jest obszerna i napisana prostym językiem. 
Jeśli jesteście naprawdę dużymi znawcami historii perfum to raczej nie znajdziecie nic co Was zaintryguje, natomiast zwykłym laikom takim jak ja lektura przyniosła wiele ciekawych informacji o których nie miałam zielonego pojęcia. Zabrakło mi jedynie ilustracji flakonów perfum, które na pewno byłyby na plus dla książki.

Książkę w tej chwili możecie kupić w promocyjnej cenie za 30,73 zł >klik< 

Po więcej ciekawych pozycji zapraszam na stronę Zdrowe podejście (klik w logo)

http://zdrowepodejscie.pl/

Ktoś z Was czytał tą książkę? Znaleźliście ciekawe informacje?

32 komentarze:

  1. Bardzo ciekawa książka, chętnie bym ją przygarnęła

    OdpowiedzUsuń
  2. kocham perfumy, mam sporo zapachów i ta książka byłaby uzupełnieniem mojej kolekcji

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajna rzecz na prezent dla perfumomaniaczki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawa książka, chyba sama się skuszę by ją przeczytać 😍

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny temat tej książki, akurat dla mnie takiego laika wśród świata perfum.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja z wielką chęcią zapoznałabym się z tą pozycją. :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Taka książka to fajna sprawa ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zapachowo prezentuje się książka, może się skusze :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajnie mieć jakieś fajne perfumy, ale bardziej cieszyłabym się z książki poświęconej pielęgnacji.

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie wiem czy byłaby dla mnie ale mogłabym ją przejrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie jestem fanką perfum, więc nie wiem, czy by mnie wciągnęła :P

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie czytałam, ale brzmi interesująco :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Mam nadzieję, że przeczytam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie trzymam kciuki alby znalazła się w Twoich rękach ;)

      Usuń
  14. Bardzo fajna!
    Koniecznie kiedyś przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. ciekawa książka :) szczerze mówiąc nigdy nie skupiałam się na tej tematyce ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Brzmi naprawdę ciekawie, chętnie bym przyjrzała się bliżej tej książce. ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Great post and products really liked, Dear ❤️
    I'd be happy friendship blogs ♥️ Subscribe to your Blogger
    Julia Shkvo

    OdpowiedzUsuń
  18. Widziałam już książkę o historii mody ale o perfumach jeszcze nie słyszałam :)

    http://kiudlis.blogspot.com/2018/01/mam-nadzieje-ze-wiesz-ze-mozesz-mi.html

    OdpowiedzUsuń
  19. Lubię tego typu książki, chętnie bym ją przeczytała :-)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja niedawno ją kupiłam i zaczęłam już czytać - i fajnie - cieszę się, że ją mam:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie wiem czy to książka dla mnie, może do przejrzenia, ale na własność to chyba nie ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. ciekawe ;-)

    Przypominam o Walentynkowym konkursie :)
    Zapraszam ! :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Ciekawie mnie jakie były te zapachy kiedyś :)
    Obserwuje i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  24. Z chęcią bym do niej zajrzała :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze i odwiedziny mojego bloga :)
Każdego z komentujących odwiedzę na pewno :)