czwartek, 23 stycznia 2020

Zestwienie najlepszych książek młodzieżowych według dziesięcioletniego Patryka.

Rok 2019 był naprawdę wyjątkowy pod względem czytania u mojego syna. Przeczytał sporo książek bo było ich ponad trzydzieści nie licząc książek, które przeczytał kilka razy (rekord 6 razy przeczytana cała seria). Powinnam być zadowolona, prawda? Czytający syn, którego nie trzeba zmuszać do czytania - z jednej strony oczywiście jestem bo telefon czy xbox był praktycznie nie ruszany jednak to samo było z książkami do nauki. Kiedy mówiłam, że ma się uczyć to dumnie odpowiadał: "kary mi nie dasz bo nie masz na co, a zabrać książek i zabronić czytać mi nie możesz" 
Tak więc zapraszam na zestawienie najlepszych 10 książek przeczytanych w 2019 roku przez Patryka.




10. Budi piłkarz z ulicy
Mitch Johnson
wyd. Akapit Press
Budi ma marzenia jak każdy dwunastoletni chłopiec z Dżakarty, Budi chce zostać zawodowym piłkarzem i grać dla Realu Madryt. Póki co jego życie to codzienna praca w fabryce produkującej buty i granie z przyjaciółmi w piłkę na niewielkim skwerku. Mieszka w biednej dzielnicy i w sypiącym się domu z rodzicami i babcią. 
Jednego dnia zmienia się całe jego życie i wszystkiemu jest winna piłka i jej niefortunne kopnięcie. W tej chwili życie Budiego zależy od jednego z najbardziej niebezpiecznych właścicieli kamienic - Smoka.



 9. Seria Spirit Animals
wyd. Wilga


Epicka, zachwycająca rozmachem seria "Spirit Animals" obejmuje siedem tomów, z których każdy ma innego autora, popularnego pisarza powieści fantasy. 
Czworo nastolatków z różnych części globu staje przed zadaniem ocalenia świata. Nie są to zwykłe dzieci: każde z nich ma swojego wyjątkowego zwierzoducha, który pomaga im w przetrwaniu i walce. 
Do tej pory przeczytane trzy pierwsze części i dodatkowe wydanie specjalne pierwszej części. 

8. Pax
Penny Packer
wyd. IUVI


Fascynująca opowieść o chłopcu i jego lisie (lub o lisie i jego chłopcu), o stracie o miłości, dzikiej przyrodzie i wolności oraz wojnie. Dynamiczna akcja, prawdziwe emocje i uniwersalne tematy czynią z niej nowoczesną klasykę na miarę "Małego Księcia"

7. Kraina opowieści
Chris Colfer
wyd. Młodzieżówka


Istnieje taka książka, która przenosi nas w świat bajek. Jest tam kilka królestw, którymi władają między innymi Czerwony Kapturek, Śpiąca Królewna, Królewna Śnieżka, Wróżki, Gobliny, Elfy i jeszcze kilku innych władców. Życie mieszkańców toczy się dalej po szczęśliwym "żyli długo i szczęśliwie", które my znamy jako zakończenie bajek.
Jak to w bajkach bywa w całym królestwie panuje pokój ale zło czyha na każdym kroku. Trolle i Gobliny porywają podróżnych i trzymają w niewoli, a Wataha Wielkich Złych Wilków poluje na Czerwonego Kapturka.

6. Szmaragdowy Atlas
John Stephens
 wyd. Bukowy Las

 
Pewnej zimowej nocy troje małych dzieci zostaje wyrwanych z domu rodzinnego przez siły ciemności. Dziesięć lat później Kate, Michael i Emma wciąż tułają się po sierocińcach i nie mają pojęcia gdzie podziali się ich rodzice. Odpowiedź może dać zaczarowany Atlas. Uwalniając w drzemiącą w nim moc dzieci przenoszą się do miejsca, którym włada piękna księżna dowodząca armią upiorów. 

5. Charlie Hernández i liga cieni
Ryan Calejo
wyd. IUVI


 Charlie Hernández to chłopiec, któremu pewnego dnia zawalił się świat. Pożar zniszczył doszczętnie jego dom, a rodzice zniknęli w niewyjaśnionych okolicznościach. Po traumatycznym przeżyciu chłopiec trafił do tymczasowej opiekunki Pani Wilson, samotnej, starszej  kobiety. 
Pewnego dnia Charlie wstając rano poczuł, że na jego głowie wyrosły najprawdziwsze rogi.  Później było tylko gorzej, ponieważ poza rogami pojawiły się pióra na jego rękach i torsie, a zamiast dłoni miał szczypce jak u homara.

4.  Zaginione miasta. Strażniczka
Shannon Messenger
wyd. IUVI

 Sophie to główna bohaterka książki "Strażniczka", pierwszego tomu serii Zaginione miasta. Ma niezwykłe moce telepatyczne i jest...elfem. Mieszkała wśród ludzi do dwunastego roku życia. Jednak pewnego dnia poznała Fitza, który miał podobne umiejętności telepatyczne. Pokazał dziewczynie świat elfów, który składał się z wielu miast. Jednak nie każdy przyjął Sophie z entuzjazmem.

3. Seria Alcatraz kontra Bibliotekarze
Brandon Sanderson
wyd. IUVI


 To seria książek, które Patryk przeczytał rekordową ilość razy - 6  (o tylu przynajmniej mi wiadomo). Zawsze sięga po tą serie kiedy nie ma co czytać i jeszcze mu się nie znudziła.
Cała seria jest o chłopcu imieniem Alcatraz, który w nieco dziwnej sytuacji poznaje swojego dziadka i zaskakujący dar psucia. Odtąd zaczynają się niezwykłe przygody chłopca i jego towarzyszy. 

2. Seria Był sobie pies
W. Bruce Cameron
wyd. Kobiece


To pełna głębokich uczuć i zdumiewająca historia o oddanym psie Baileyu, który życiową misją czyni wpajanie swoim właścicielom znaczenia miłości i pogody ducha. Familijna opowieść nie bez powodu zasłużyła na ekranizację. Któż oparłby się urokowi poczciwego czworonoga, który w dodatku odradza się w kilku wcieleniach? 
Syn po pierwszą część sięgnął dopiero po obejrzeniu filmu w kinie. Był wzruszony całą historią i kiedy podsunęłam mu książkę był zafascynowany, a przy okazji doszukał się różnic między filmem i książką. 
Na drugą część książki czekał bardzo długo i tu postanowił najpierw przeczytać książkę, a później obejrzeć film.
Powiedział, że to najbardziej wzruszająca historia jaką do tej pory czytał.
Ja przeczytałam tylko pierwszą część - recenzja tutaj.

1. Seria Harry Potter
J.K. Rowling
wyd. Media Rodzina


Dzięki temu, że nasza gminna biblioteka wygrała 5000 zł w konkursie "Przerwa na wspólne czytanie" organizowanym przez Kinder.pl mogła wzbogacić swój księgozbiór o nowe książki przeznaczone dla dzieci i młodzieży. Właśnie w tym zbiorze pojawiła się seria Harrego Pottera. Byłam pewna, że syn będzie miał zajęcie na kilka miesięcy, niestety zajęło mu to dwa, może dwa i pół tygodnia na przeczytanie siedmiu części to jest około 4300 stron.  Jego marzeniem jest teraz mieć całą serie w domu na półce tak by mógł wracać do przygód Harrego.

 Tak oto powstało zestawienie mojego syna. Mam nadzieje, że Wam się spodobało bo czeka Was jeszcze zestawienie moich książek 2019 - wiem późno ale wcześniej brakowało czasu :)
Jestem ciekawa, czy znacie którąkolwiek z tych pozycji, a może nawet czytaliście? 

33 komentarze:

  1. Czytałam Paxa i bardzo mi się podobał. Na pewno przeczytam obie części Był sobie pies. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Wonderful photos and interesting post dear!
    Have a lovely day! Dilek 

    OdpowiedzUsuń
  3. I'm your new follower :) Thanks for your visiting my blog :)

    OdpowiedzUsuń
  4. świetny pomysł z takim zestawieniem książek przez nastolatka. Super, że młody tak Ci dużo czyta, to podobno rzadkie u chłopaków w tym wieku. Chyba podkradnę Wam pomysł i zrobię coś takiego u siebie, sądzę, że moja Ola chętnie mi pomoże :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyrosłam już z takich książek ale chętnie poznałam co jest teraz na topie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale fajnie, że 10-latek nie siedzi tylko z nosem w telefonie, a czyta. Ciekawe zestawienie, polecę coś dzieciakom mojej siostry i brata 😊

    OdpowiedzUsuń
  7. Super zestawienie dla nastolatków . Pozdrawiam serdecznie 🙂🙂🙂

    OdpowiedzUsuń
  8. Cieszę się że Twój syn czyta książki - oby inni wzięli z niego przykład ☺
    Jedyne co znam i lubię z jego zestawienia ,to seria o Harrym Potterze ☺
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
  9. Harry'ego Potter'ra czytałam wszystkie części po kilka razy :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Muszę zerknąć na te książki i może podrzucę coś mojej 9-latce..

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja chyba jestem dziwna, bo mam 31 lat a siedziałam i spisywałam wszystkie tytuły, jakich jeszcze nie znam :D Uwieeelbiam książki dla dzieci, więc dziękuję Tobie i Patrykowi za tę listę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo fajne zestawienie! :)

    Pozdrawiam serdecznie ♥♥
    Nie oceniam po okładkach

    OdpowiedzUsuń
  13. Właśnie szukam czegoś ciekawego dla syna. Może zarazi się czytaniem ode mnie.

    OdpowiedzUsuń
  14. ale ekstra pomysł na wpis! :) super!

    OdpowiedzUsuń
  15. Hi,
    I follow you # 684 ,follow back?

    https://fashionisbiglove.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. był sobie pies - zaciekawił mnie ten tytuł.

    OdpowiedzUsuń
  17. Dużo dobrego słyszałam o serii Seria Spirit Animals a Pax... bardzo mi się podobała.. płakałam <3

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo dobry pomysł na wpis, brakuje takich wpisów od źródła-dziecka, tego co go inspiruje, a niekoniecznie znawców ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację bo sama pewnie bym zupełnie inaczej ułożyła takie zestawienie :)

      Usuń
  19. Moja córka jest niesamowicie zafascynowana Krainą Opowieści, a dziesięcioletni chrześniak połyka Spirit Animals :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli dzieci w tym wieku mają podobne zainteresowania książkowe :)

      Usuń
  20. Ciekawe zestawienie, jestem już od dawna w innej grupie wiekowej i nie znam tych książek oprócz Harry Potter, ale podziwiam, że Twój syn tak dużo czyta, brawo :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Zawsze chciałam przeczytać Był sobie Pies :) chyba wkońcu muszę się zmobilizować, ale jestem tak wyczulona na ich punkcie, że pewnie będę z pudełkiem chusteczek je czytać :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Aż miło jest zobaczyć, że tak młoda osoba lubi czytać w większości się słyszy, że nie lubią :)
    Pozdrawiam https://olsonbxxx.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. No i miał rację z tym że książek nikt mu nie zabierze. Chociaż u mnie to i przeciwko czytaniu rodzice się czasem buntują :D

    OdpowiedzUsuń
  24. Serię Harrego Pottera bardzo dobrze znam i kocham. Serię Był sobie pies również mam za sobą i są świetne, a Paxa mam zamiar przeczytać. ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Na nr. 2 mam ochotę. No i Harry Potter czytałam wiele razy i mam ochotę znów przeczytać

    OdpowiedzUsuń
  26. Super, ze Twój syn tyle czyta. Fajne zestawienie - dzieci maja często inny gust niż dorosły wiec tu jest bardziej obiektywna opinia :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Fajnie, że Twój syn aż tyle czyta :) to rzadkość wśród dzisiejszych dzieci. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  28. Nie jestem pewna, ale Krainę Opowieści wydaje mi się, że czytałam.
    Jako miłośniczka psów czytałam książkę Był sobie pies i mam ją w swojej biblioteczce :D
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Nie czytałam żadnej z tych książek :)
    Twój syn czyta więcej ode mnie, a pewnie niedługo prześcignie swoją mamę ;)
    Oby tak dalej:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze i odwiedziny mojego bloga :)
Każdego z komentujących odwiedzę na pewno :)