poniedziałek, 25 września 2017

Jeśli tylko... - Karolina Klimkiewicz. Recenzja książki.

28/2017


Już jakiś czas temu w moje ręce trafiła powieść Karoliny Klimkiewicz "Jeśli tylko..." Byłam jej niesamowicie ciekawa, ponieważ opis książki zaintrygował mnie. 




Opis z okładki




Leo to naprawdę sympatyczny chłopak, którego da się lubić. Poznajemy go jako niesfornego chłopca, który pewnego dnia poznajena plaży tajemniczą Leilę.
Jego życie się zmienia ponieważ dziewczyna wspiera go we wszystkim, można wręcz powiedzieć, że są nierozłączni. 
Przyznam się szczerze, że książka na początku mnie nie wciągnęła i bałam się, że nie dotrwam do końca. Każda kolejna strona, każde kolejne słowo wbijało się w moją głowę, w moje serce i wyciskały łzy, co raz więcej łez.
Powieść Karoliny Klimkiewicz każe nam zastanowić się nad swoim życiem, nad przemijaniem, miłością do bliźniego i tego co jest ważne i ważniejsze w naszym życiu.


"Jeśli miałabym cokolwiek powiedzieć na Twój temat, to jesteś od zawsze najwspanialszym i jedynym mężczyzną w moim życiu i jeśli miałabym z kimś spędzić swoje życie, to właśnie ty byłbyś tą osobą"



"Leila się zaśmiała, wciąż trzymając dłoń na mym policzku.Marzyłem, żeby nigdy jej nie zabierała. Wiedziałem, że gdy zniknie, zniknie i ona."


"Jeśli tylko" to powieść, która kryje w sobie wiele tajemnic i niewiadomych, a między wierszami ukrywa przesłanie tak piękne i tak ważne.
Być może pomoże spojrzeć inaczej na problemy, które czasem są błahe. 
Kiedy skończyłam czytać książkę ponad tydzień temu i usiadłam do pisania recenzji nie potrafiłam znaleźć słów aby zapisać to co czuje po przeczytaniu. Wszystko siedzi gdzieś tam głęboko i nie pozwala zapomnieć. Ciężko znaleźć takie słowa, które oddałaby to wszystko co czułam czytając "Jeśli tylko"
Na pewno skłania do refleksji...

Po takim debiucie pani Karoliny mam ochotę na więcej. 

Wydawnictwo: Novae Res
Data wydania: 2017
Ilość stron: 274

Książkę zgłaszam do wyzwania #czytambopolskie


Kto z Was miał okazję czytać "Jeśli tylko" Jakie emocje Wam towarzyszyły?


27 komentarzy:

  1. Ja czytałam i od samego początku się zakochałam w tej książce. Jest niesamowita i taka mądra.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zainteresowałaś mnie bardzo tą książką, recenzję napisałaś w sposób bardzo zachęcający:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. dawno nie czytałam dobrej książki, chętnie przeczytam tę opisaną przez ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Już Twoja recenzja sprawiła u mnie taki "ciężki" klimat dla myślenia. Uwielbiam książki które wymagają od nas nie tylko przeczytania ale i przemyślenia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam, książka wzbudziła wiele emocji. Potrafię sięgnąć po nią po raz kolejny i za każdym razem odkrywam ją na nowo. Polecam

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie czytałam, ale bardzo mnie zaciekawiła :) Taka zagadkowa i wydaje się bardzo wciągająca :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Rewelacyjna powieść, dlatego z pełną odpowiedzialnością napisałam polecenie na skrzydełku.

    OdpowiedzUsuń
  8. aż wstyd się przyznać, ale ostatnio mało czytam. muszę w końcu wrócić do tego "nawyku" :)

    OdpowiedzUsuń
  9. O prosze , a ja lube takie :)
    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2017/09/must-have-na-jesien-i-wishlista.html

    OdpowiedzUsuń
  10. Chyba nie w moim typie. Jakoś omijam Polskich autorów :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wpasuje na listę czytelniczą :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Hmm, ja nie bardzo lubię czytać i oglądać wyciskacze łez, a potem siedzę z chusteczką;) Wolę coś wesołego jednak:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Książki nie czytałam, ale pięknie o niej napisałaś. Czasem trudno wyrazić słowami zachwyt i emocje towarzyszące czytaniu książki, która nas poruszyła. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Na taką książkę to bym się skusiła.
    Całkiem fajna musi być.
    Mogłabym mieć i czytać.
    Pozdrawiam serdecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Oo nie slyszalam wczesniej o tej ksiązce :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Thanks a lot :D

    looks super interesting my dear

    NEW TIPS POST | 2 steps and… BIG, PERFECT AND EVY EYELASHES :O
    InstagramFacebook Official PageMiguel Gouveia / Blog Pieces Of Me :D

    OdpowiedzUsuń
  17. No i nie wiem.. czy to typowe romansidło, obyczajówka, czy może coś więcej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie jest typowy romans ani obyczajówka ale z każdego gatunku ma coś w sobie.

      Usuń
  18. Zaciekawiła mnie ta książka i myślę, że by mi się spodobała :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo ciekawa recenzja :) Osobiście nie przepadam za tego typu prozą, ale z przyjemnością polecę Twoją recenzję mojej znajomej, która wręcz uwielbia tego typu książki - pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Książka wydaje się być bardzo interesująca.

    OdpowiedzUsuń
  21. Książki niestety nie miałam jeszcze okazji przeczytać, ale Twoja recenzja zdecydowanie zachęca do sięgnięcia po nią!

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo chętnie przeczytam tą książkę .Lubię czytać książki które skłaniają mnie do refleksji .

    OdpowiedzUsuń
  23. Z okładki wygląda na lekką, wakacyjną lekturę,ale skoro skłania do refleksji to musi być mozna. Novae res coraz częściej przyciąga mnie swoją ofertą książek. Całkiem sporo mają takich właśnie ciekawych książek ostatnio.

    OdpowiedzUsuń
  24. Też jestem w trakcie książki, która skłania do refleksji :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze i odwiedziny mojego bloga :)
Każdego z komentujących odwiedzę na pewno :)