poniedziałek, 16 sierpnia 2021

Wytrzyszczka czyli tajemnice nazw miejscowości. Michał Rusinek - recenzja książki.

 30/2021
Ile razy słyszeliście pytanie: "Mamo/Tato a dlaczego ta miejscowość się tak nazywa?" albo ile razy sami zastanawialiście się nad znaczeniem nazwy miejscowości przez którą na przykład przejeżdżaliście? 
Przyznam że u nas było mnóstwo takich pytań tym bardziej, że często zwiedzamy Polskę. Sama szukałam wiele razy pochodzenia danej nazwy miejscowości.
Książka "Wytrzyszczka czyli tajemnice nazw miejscowości" Michała Rusinka będzie idealna dla takich ciekawskich.


Opis z okładki:
 

W książce "Wytrzyszczka czyli tajemnice nazw miejscowości" znajdziecie wyjaśnienie nazw tych śmiesznych, dziwnych, najdłuższych czy najkrótszych w Polsce. Opisy tłumaczące skąd wzięła się dana nazwa są dostosowane do dzieci tak aby były w stanie zrozumieć zawiłość niektórych nazw.





Przepiękne ilustracje Joanny Rusinek przyciągną uwagę nie jednego dziecka. Książka w zasadzie przeznaczona jest dla dzieci jednak przyznam szczerze przeczytałam ją od deski do deski tak samo jak mój mąż. Było ciekawie tym bardziej, że wiele z tych miejscowości znajdują się w naszym pobliżu.
Na każdej stronie znajdziemy inny rodzaj nazw np. pochodzące od zwierząt, od części ciała, najśmieszniejsze itp. 
Cóż więcej mogę napisać? Świetna książka tylko szkoda, że taka  krótka, a jeszcze brakuje tyle nazw miejscowości, które czekają na wyjaśnienie.


Autor: Michał Rusinek
Ilustracje: Joanna Rusinek
Gatunek: literatura dziecięca
Wydawnictwo: Znak emotikon
Ilość stron: 56
Data wydania: 07 czerwca 2021
 
A czy Wy wiecie skąd lub od czego pochodzi nazwa waszej miejscowości? Jestem ciekawa bardzo.

13 komentarzy:

  1. Zaprezentowałaś bardzo ciekawa książeczkę Sylwio. Ja wiem doskonale , skąd pochodzi nazwa mojej miejscowości i okolicznych . Od jednego z władców Polski. Serdecznie pozdrawiam, książeczkę nabędę dla kogoś z rodziny być może :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mamy już tę książkę w naszej biblioteczce.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie mam już małych dzieci ale książka wydaje się super pomocna :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Książeczka wydaje się bardzo ciekawa. Sama wielokrotnie zastanawiałam się nad powstaniem konkretnej nazwy miejscowości, więc rozumiem, skąd taki pomysł na książeczkę dla dzieci. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawa książeczka i widać , że jest ładnie wydana. Miłego tygodnia 🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞

    OdpowiedzUsuń
  6. W pierwszej chwili pomyślałam, po co to komuś, ale masz rację z tymi pytaniami, na które odpowiedzi w głowie brak :P Muszę przyznać, że mam na nią chęć :P

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo intrygujący temat, a dodatkowo ładne ilustracje ❤

    OdpowiedzUsuń
  8. Jaka ciekawa książeczka! Na pewno chętnie do niej zajrzę, aby poznać tajemnice nazw miejscowości :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale ciekawa książka. Z nazwą mojej rodzinnej miejscowości wiąże się legenda :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze i odwiedziny mojego bloga :)
Każdego z komentujących odwiedzę na pewno :)