środa, 27 września 2023

Kamieniarz. Karol Fitrzyk - recenzja książki.

 17/2023

Całkiem niedawno w moje ręce trafił przedpremierowo egzemplarz książki "Kamieniarz". Trudno było wywnioskować o czym konkretnie będzie książka bo opis z okładki był bardzo skromny. Mi wystarczyło tylko to jedno zdanie: "Kamieniarz" to mocny thriller psychologiczny z elementami zjawisk paranormalnych.
Jakie wrażenia po przeczytaniu książki? Zapraszam na recenzje.


Opis z okładki:
 

Szczepan to nasz główny bohater, którego poznajemy jako małego chłopca przeżywając z nim wakacje, które wiele zmieniły w jego życiu. Teraz Szczepan jest dorosły i wraca do swojej rodzinnej miejscowości by zmierzyć się z tym co odcisnęło bardzo duże piętno w jego psychice. To traumatyczne wydarzenie jest jak koszmar, który ciągnie się za nim całe życie. Czy przyjazd po wielu latach sprawi, że mężczyzna odnajdzie spokój i ułoży sobie życie czy może demony przeszłości zostaną z nim już do końca i będą nawiedzać go w snach.


Oczywiście nie napiszę o jakie wydarzenie chodzi bo to już będzie spojlerowanie książki, a tego bym nie chciała. 
Akcja książki dzieje się na dwóch płaszczyznach. Poznajemy historię od początku na przemian z tym co dzieje się obecnie. Narracja poprowadzona jest w pierwszej osobie co bardzo lubię w książkach. Co do samej treści to mam tak mieszane uczucia jak chyba jeszcze przy żadnej innej książce. 
Zacznę od tego, że książka trzyma w napięciu w zasadzie od początku do końca. Autor świetnie oddał klimat małego miasteczka jakim jest Kamieniec i jego legenda, która budzi już tylko zainteresowanie w turystach. No i oczywiście mała miasteczkowa społeczność, która dobrze się zna. Byłam bardzo ciekawa tego co przytrafiło się młodemu Szczepanowi podczas wakacji. Gdzieś w głowie miałam pewną myśl i poszłam w tym kierunku jednak im dalej w las tym autor zmierzał innym torem.
Czy się rozczarowałam? W zasadzie to nie jednak nie było tego "woow".  Czegoś zabrakło, być może ciągu dalszego...nie wiem. A być może właśnie bardziej rozbudowanego wątku paranormalnego.

Podsumowując bardzo spodobał mi się pomysł na fabułę.  Autor tak świetnie poprowadził całą historię, że kompletnie nie spodziewałam się takiego przebiegu historii i za to należą się wielkie brawa dla autora.


Autor: Karol Fitrzyk
Gatunek: thriller
Wydawnictwo: WasPos
Ilość stron: 296
Data wydania: 27 września 2023

7 komentarzy:

  1. A wiesz, że mam chęć na tę książkę. Ale jeszcze zdążę ją sobie kupić i przeczytać.
    Żyć nie umierać

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie słyszałam o tej książce, ale jej fabuła mnie zainteresowała.

    OdpowiedzUsuń
  3. Thriller zawsze jest u mnie mile widziany. Zapisałam sobie tytuł.

    OdpowiedzUsuń
  4. Niby nie przepadam za dodatkiem wątku paranormalnego, ale w tym przypadku mnie ciekawi. Wyjątkowo mi pasuje do takiej małej miejscowości, która, swoją drogą, jest według mnie idealnym miejsce akcji thrillera.

    OdpowiedzUsuń
  5. Całkiem ciekawa książka :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Całkiem ciekawa książka :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze i odwiedziny mojego bloga :)
Każdego z komentujących odwiedzę na pewno :)