poniedziałek, 28 sierpnia 2023

Miasto samobójców. Agnieszka Kaźmierczyk - recenzja książki.

15/2023

Ostatnio w moje ręce trafiła książka Agnieszki Kaźmierczyk "Miasto samobójców" Czy to był przypadek? Raczej nie, bardziej przeznaczenie bo książkę wygrałam dla naszej biblioteki, w której pracuję. No i przyznam szczerze, ta okładka zrobiła na mnie wrażenie. Bez czytania opisu stałam się pierwszym czytelnikiem tej książki. Jakie wrażenia? Zapraszam na recenzję.


Opis z okładki:


Natalia Meyer to bardzo młoda i utalentowana pani psycholog, która popełniła swój największy błąd. Postąpiła nieetycznie i złamała kodeks psychoterapeutów. Za ten incydent szef postanawia oddelegować ją do pewnego miasteczka, w którym ilość samobójstw jest niepokojąca wysoka. W mieście zostaje powołany sztab kryzysowy, którego częścią ma się stać Natalia. Jako pewna siebie kobieta stawia sobie za cel jak najszybsze rozwiązanie zagadki. Niestety nic nie idzie tak jak przypuszczała na początku.



Sięgając po książkę "Miasto samobójców" byłam nastawiona na coś dobrego i mrocznego. Przynajmniej takie odniosłam wrażenie po tytule książki i okładce, która naprawdę mnie przyciągała. Co otrzymałam? Praktycznie wszystko to co sobie pomyślałam. Co prawda główna bohaterka była chwilami dość irytująca i za bardzo zadzierała nosa przez co nie dało jej się zbytnio lubić. Jednak sam pomysł na fabułę książki był naprawdę dobry, do tego zagmatwane śledztwo gdzie to co miało być oczywiste takie nie było. Autorka pokusiła się w pójście nawet w ciekawym kierunku, który bardzo lubię w powieściach, jednak nie napiszę o co mi chodzi by nie psuć Wam przyjemności czytania. 
Czy tu można było spróbować rozwikłać samodzielnie zagadkę? Owszem, zawsze to próbuję jednak tu nie było szans przynajmniej przez jakiś czas.

Co bardzo jest na plus to niezbyt długie rozdziały przez co słynne powiedzenie nałogowych czytelników "Jeszcze jeden rozdział" nie było okupione niewyspaniem.
Początkowo sięgając po książkę wydawała mi się zbyt cienka by zawrzeć w niej konkretną i dobrą powieść, jednak to tylko pozory i ta licząca niecałe trzysta stron książka była wystarczającą objętością bez zbędnych opisów, trzymająca czytelnika w napięciu i dająca  ciekawe zaskoczenie.
Z czystym sumieniem mogę polecić ją Wam i naszym czytelnikom w bibliotece.


Autor: Agnieszka Kaźmierczyk
Gatunek: kryminał
Wydawnictwo: WasPos
Ilość stron: 264
Data wydania: 22 czerwca 2023

6 komentarzy:

  1. Nie miałam jeszcze okazji czytać tej książki. Może się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za polecenie tej książki. Mam ochotę ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  3. Brzmi bardzo interesująco. Tytuł skądś kojarzę, książka pewnie była zachwalana jakiś czas temu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Tytuł łatwy do zapamiętania, a pora przed nami jesienna... może uda się czytać więcej, niż obecnie. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze i odwiedziny mojego bloga :)
Każdego z komentujących odwiedzę na pewno :)