poniedziałek, 3 lipca 2023

Wszystkie wady Klary i jej jedna zaleta. Piotr Borlik - recenzja książki.

 11/2023

 Właśnie jestem po spotkaniu autorskim w naszej bibliotece, a chwilę wcześniej   zaczęłam przygotowywać się do  tego spotkania. Na książki Piotra Borlika miałam chęć od dawna ale zawsze były inne, które trzeba było szybko przeczytać i napisać recenzję. Teraz jednak nie wypada prowadzić rozmowy z autorem bez zapoznania się z jego twórczością. Zaczęłam od Klary, która jest innym, nowym gatunkiem w dorobku Piotra Borlika i w zasadzie cieszę się, że zaczęłam od niej. Dlaczego? Wyjaśnię Wam w dalszej części ale dodam, że ja na co dzień nie czytam takich książek.

Opis z okładki:


Poznajmy Klarę. Klara to świetna babka, która ma same wady i tylko jedną zaletę. Tych wad jest sporo bo aż dwadzieścia trzy ale to naprawdę świetna kobitka, której nie da się nie lubić. Klara ma dwóch synów, nastolatków, troskliwego męża i głowę pełną pomysłów, do tego niesamowitą energię. Jednak to wszystko to nie do końca to czego oczekuje od życia. Męża nie kocha, a synów nie lubi. W pracy tkwi od jedenastu lat chociaż nie spełnia jej oczekiwań.
Jednak pewne wydarzenie zmienia życie Klary. Czy na lepsze czy na gorsze to już oczywiście musicie sami ocenić.
Do Klary poczułam wielką sympatię i mogłabym się z nią zaprzyjaźnić, bo mieć tak szaloną przyjaciółkę to znak, że nie ma nudy.
Wydarzenia, które autor wymyślił dla naszej szalonej bohaterki są dosyć naturalne, wzięte z codziennego życia. 
Jest jednak jeden problem...czytając o wadach Klary możemy sobie uzmysłowić pewną rzecz, że większość z nas ma podobne wady jak Klara i być może nie zdawał sobie z tego sprawy bo ja na pewno nie, a pod wieloma wadami Klary mogę się podpisać. 
Cieszę się, że zaczęłam właśnie od tej książki bo pewnie po kryminałach, których jestem wielką fanką nie sięgnęłabym po coś co kompletnie nie jest w moim stylu.
Nie wiem czy to aura na zewnątrz czy styl pisania Piotra Borlika ale książkę przeczytałam w zaledwie dwa dni (przepraszam szefowo, że czytałam podczas pracy ale nie mogłam się oderwać)
Podsumowując książka lekka i przyjemna, w końcu to komedia. Gdybym nie wiedziała kto jest autorem powiedziałabym, że napisała ją kobieta (przepraszam panie Piotrze). Jeśli jesteście fanami właśnie takich lekkich książek to zdecydowanie polecam wam "Wszystkie wady Klary i jej jedna zaleta". 
 


Autor: Piotr Borlik
Gatunek: komedia obyczajowa
Wydawnictwo: Czwarta Strona
Ilość stron: 304
Data wydania: 22 marca 2023


Znacie twórczość Piotra Borlika? Dajcie znać, którą książkę polecacie.

5 komentarzy:

  1. Mam problem z tym gatunkiem książek. Nie zawsze ich humor do mnie trafia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Od czasu do czasu lubię poczytać takie komedie, więc pewnie skuszę się i na tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mieszam gatunki i po takie książki też sięgam. Ta mnie zaciekawiła. Interesujący sposób podziału książki ma kolejne wady. Ciekawe czy niektóre z nich dla mnie nie byłyby zaletami.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie znam twórczości Borlika, ale może właśnie od twgo tytułu zaczęłabym ewentualną przygodę z jego powieściami.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie znam twórczości tego autora. Dawno nie czytałam tego typu książek, więc może kiedyś się skuszę, zapisałam tytuł na liście do przeczytania.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze i odwiedziny mojego bloga :)
Każdego z komentujących odwiedzę na pewno :)