piątek, 7 lipca 2023

Układ. Piotr Kościelny - recenzja książki.

 12/2023

Książki Piotra Kościelnego lubię i w zasadzie mogę po nie sięgać w ciemno dlatego bez oporów sięgnęłam po "Układ". Czy tym razem książka spełniła moje oczekiwania? Zapraszam do recenzji.



Opis z okładki:


Poznajmy Radosława Grota byłego komisarza wrocławskiego wydziału zabójstw. Po bardzo traumatycznych wydarzeniach odchodzi z policji i zostaje prywatnym detektywem. Jednak alkohol zawładnął całym jego światem, a Grot nie widzi perspektyw by z tym skończyć. Jednak pewnego dnia otrzymuje sprawę, która go zainteresowała. Pewnego dnia dzwoni do niego kobieta - Joanna Zawadzka prosi go o pomoc w znalezieniu swojego brata dziennikarza Marka Kruszewskiego, który w ostatnim czasie miał pisać artykuł o matactwach w urzędzie miasta, w które wplątani są politycy i nie tylko.
Prolog zaczyna się mocno i kończy bardzo brutalnie i wtedy pomyślałam, że będzie jak zwykle świetnie. Jednak im dalej tym bardziej się męczyłam. Czułam się jakbym oglądała wiadomości w telewizji i słuchała o przekrętach polityków, o łapówkach i zamieszanych w to wszystko urzędników, którzy powinni być uczciwi i stać po stronie obywatela, a nie myśleć jak napchać sobie kieszenie. Niestety często w dużych sprawach przypadkowo zamiesza się zwykły, uczciwy obywatel.
Wcale nie zdziwiłabym się gdyby taka sprawa wydarzyła się naprawdę. W naszym kraju już chyba nic mnie nie zdziwi.
Pomimo, że podczas czytania w zasadzie cały czas coś się działo to jednak męczyłam się przy czytaniu. Bardzo duża liczba bohaterów przez co naprawdę trzeba było się skoncentrować by ich wszystkich nie pomylić. No i to zakończenie...zanim się ogarnęłam po przeczytaniu książki minęło trochę czasu, a w głowie siedziało pytanie: "to kto w końcu za tym wszystkim stoi?" W zasadzie tam nie było jednej osoby odpowiedzialnej za wszystko.
Może gdyby nie ta cała polityka i trochę inne zakończenie książka byłaby świetna, a tak według mnie jest po prostu dobra.
 

 
Autor: Piotr Kościelny
Gatunek: kryminał
Wydawnictwo: Czarna Owca
Ilość stron: 464
Data wydania: 12 kwietnia 2023


Czytaliście "Układ" Piotra Kościelnego? Jestem bardzo ciekawa waszych wrażeń po lekturze.

7 komentarzy:

  1. Ja jeszcze nie czytałam tej książki, więc wszystko przede mną.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze nic autora nie czytałam. Mąż ostatnio zabrał się za "Zwierza" i był zadowolony. Może i ja się w końcu przekonam i przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie znam twórczości tego autora, ale po recenzji tej książki na pewno po nią nie siegnę

    OdpowiedzUsuń
  4. W realu jest tyle rządowych afer, że pewnie nie dałabym rady jeszcze o nich czytać... Ale kryminały lubię:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Książki nie czytałam, ale po twojej recenzji kojarzy mi się odrobinę z niektórymi książkami Bondy - tam też trzeba pilnować bohaterów, żeby się nie pomylili, i na koniec nie ma jednego sprawcy a kilku, przez co ciężar ich winy jakby się rozmywa.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze i odwiedziny mojego bloga :)
Każdego z komentujących odwiedzę na pewno :)