piątek, 9 lutego 2024

Turysta. Adam Widerski - recenzja książki

 4/2024

Ostatnio nadrabiam zaległości i wypożyczam z biblioteki te książki, na które miałam ochotę ale z braku czasu nie było kiedy po nie sięgnąć. Jedną z takich książek jest "Turysta" Adama Widerskiego. Jesteście ciekawi wrażeń po lekturze? Zapraszam.


 Opis z okładki:


Hektor Wist znany lekarz medycyny sądowej w końcu wybiera się na zasłużony urlop. Postanawia odwiedzić Ojcowski Park Narodowy i jego jaskinie. Jednak nie jest mu to dane, ponieważ w jednej z jaskiń zostają odnalezione zwłoki brutalnie zamordowanej kobiety, która nie żyje od roku. Zginęła w wypadku samochodowym.  Dzięki dobrym znajomościom z komendantem policji Tobiaszem Morawskim Hektor Wist zostaje włączony do sprawy. Jednak wszystko jest skomplikowane, a morderca wodzi wszystkich za nos. W między czasie na jaw wychodzą tajemnice, które być może mają związek z morderstwem. Według wskazówek, które zostawia morderca policja przypuszcza, że patolog może być celem mordercy.


To było moje pierwsze spotkanie z Adamem Widerskim i jestem naprawdę zachwycona. To było coś dobrego i zarazem mocnego. Z tego co przeczytałam Hektor Wist pojawiał się już w poprzednich książkach autora, jednak tutaj był głównym bohaterem. Lekarz medycyny sądowej jest dosyć specyficzny, szczególnie jego poczucie humoru jednak da się go lubić. Zna się na swojej pracy, a i jako śledczy próbuje swoich sił i nawet mu to wychodzi.
Autor tak poprowadził fabułę "Turysty", że w zasadzie od razu próbujemy wytypować mordercę, później pojawia się kolejny i kolejny. Możemy typować, kombinować i coś czuję, że będzie trudno wytypować właściwie. W tej książce cały czas coś się dzieje, co chwila dowiadujemy się czegoś nowego co może mieć związek ze sprawą. Przeczytałam książkę w błyskawicznym tempie, ciężko było mi ją odłożyć bo ciągle coś się działo.

Podsumowując to była naprawdę świetna książka. Połączenie niezwykle urokliwego miejsca, niesamowite opisy przyrody czy miejsc, a to wszystko przeplata się  z brutalnym morderstwem i mordercą, który grasuje wśród mieszkańców i przyjezdnych. To wszystko sprawiło, że "Turysta" Adama Widerskiego pozostanie na długo w mojej pamięci.


Autor: Adam Widerski
Gatunek: kryminał
Wydawnictwo: Dreams
Ilość stron: 304
Data wydania: 21 września 2023


13 komentarzy:

  1. Cieszę się, że jesteś zachwycona. To rewelacyjna książka!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobrym kryminałem nigdy nie pogardzę. Tytuł zapisałam do przeczytania.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zachęciłaś mnie swoją recenzją:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam już wiele zachęcających recenzji. Muszę w końcu i ja się zabrać za lekturę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Czuję się zachęcona do przeczytania tej książki. Lubię takie pozycje, od których ciężko się oderwać :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Akcja wydaje się wartka, lubię takie pozycje :)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie moje klimaty, ale cieszę się, że treść książki się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  8. So great you are using your library! I have heard of this one, but haven't read it yet. Thanks so much for the cool review.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze i odwiedziny mojego bloga :)
Każdego z komentujących odwiedzę na pewno :)