środa, 1 kwietnia 2020

Chirurg. Michał Larek - recenzja książki.


17/2020

Wydawało mi się, że to najlepszy czas na czytanie książek. Jednak po prawie miesiącu spędzania czasu z całą rodziną widzę, że tego czasu jednak brakuje, bo dochodzi całe przedpołudnie na pomoc przy lekcjach, potem szybko obiad bo już powinien być. Uwielbiam wstawać przed wszystkimi i mieć czas tylko dla siebie, na  czas przy komputerze i napisanie nowego posta. Dlatego nie przedłużając zapraszam na kolejną recenzję książki.


 Opis z okładki:


"Był niemal pewny, że to ma jakiś związek ze śledztwem, które ktoś w komendzie nazwał ''najbardziej popierdolonym śledztwem dwudziestego wieku'' i chyba miał rację"
 Kiedy 29 października 1982 roku ktoś brutalnie morduje dwunastoletnią Martynkę, a jej ciało potwornie okalecza poznańska policja wie, że musi znaleźć sprawcę jak najszybciej. Do akcji wkraczają najlepsi policjanci nazywani "zabójczą trójką". Porucznik Dagmara Madej vel Zbój,  Kruger zwany Freddym oraz Harry. Kto kryje się za zabójstwem dziewczynki i czy to ta sama osoba, która ostatnio wykradła zwłoki z kaplicy i okaleczyła je w ten sam brutalny sposób? 
Cała akcja książki skupiona jest na znalezieniu mordercy młodej Martynki. Pełno poszlak i podejrzanych okazuje się fałszywym tropem. Sprawa zabójstwa i okaleczenia wpada w niebezpieczne rejony jednak milicjanci nie poddają się i wciąż szukają zabójcy przez kolejne miesiące. Czy znajdą i kto nim będzie oczywiście się wyjaśni pod koniec książki. Chociaż znalezienie zabójcy nie oznacza zakończenia śledztwa...ale o tym to już musicie sami się przekonać sięgając po książkę "Chirurg"


Książka wciąga nas przede wszystkim nieustającą akcją, oraz tą typową i oryginalną scenerią lat osiemdziesiątych. Co bardzo mi się spodobało to, że rozdziały w książce są również "dedykowane" zabójcy i teoretycznie możemy się domyślać kim on jest ponieważ mamy okazję poznać go od pierwszego rozdziału. Niestety to nie takie proste...autor celowo dokłada kolejnych potencjalnych podejrzanych, którzy wydają się idealnie pasować do poszukiwanego mordercy. Im dalej jesteśmy tym więcej czeka nas zaskoczeń, mnóstwo pytań i tego wielkiego zdziwienia "jak to, to nie on?" Nie wiem jak Wy ale ja uwielbiam takie właśnie historie kryminalne. Wyłączam się całkowicie i próbuje znaleźć mordercę, jednak zawsze jest to niemożliwe ponieważ ciężko domyślić się co też autor miał w planach i jak rozegrał całą historię.
Na koniec mogę napisać, że to jeden z lepszych kryminałów tego roku!


Autor: Michał Larek
Gatunek:powieść kryminalna, thriller
Wydawnictwo: Oficynka
Ilość stron: 493
Data wydania: 7 luty 2020
Książkę można kupić na stronie wydawnictwa Oficynka.


http://oficynka.pl/


Książkę zgłaszam do wyzwania Olimpiada Czytelnicza.


Znacie twórczość autora? A może czytaliście już Chirurga? Jestem ciekawa waszych wrażeń po lekturze.

36 komentarzy:

  1. Ciekawie się zapowiada, nie miałam okazji czytać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytam o tej książce same superlatywy, dlatego na pewno po nią sięgnę i mam wobec niej bardzo duże oczekiwania. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Okazuje się, że autor to mój wykładowca... Hihi. A myślałam, że to tylko zbieżność nazwisk. :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak, to prawda. Mimo siedzenia w domu, czas jakoś leci zbyt szybko na rzeczach niezbyt wymagających. Plus u mnie pełno nadgodzin w pracy, więc często wracam zmęczona i nie chce mi się już ani czytać, ani siedzieć przed komputerem... A co do książki, nie słyszałam wcześniej o tym tytule, ale zachęca. Nawet bardzo zachęca. Skoro mianowałaś książkę możliwym najlepszym kryminałem roku, to nic tylko czytać. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ostatnio bardzo często napotykam tę książkę na blogach. Mam w planach poznać twórczość autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie znam jeszcze książek autora. Pewnie kiedyś nadrobię 😊

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie są to moje klimaty, więc małe szanse, że się skusze.
    Ps. Ja też lubię cisze i spokój przy czytaniu i pisaniu a tu dzieci w domu...cóż moje duże, ale ich obecność całodobowa jest odczuwalna 😁

    OdpowiedzUsuń
  8. Właśnie wydaje się że siedząc w domu ,teraz jest mnóstwo czasu - tymczasem czas ten pochłaniają typowe obowiązki domowe jak np. sprzątanie ,pranie
    A książkę bardzo chętnie przeczytam ☺
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
  9. Skoro jeden z lepszych kryminałów to tytuł zapisuje w moim notesie

    OdpowiedzUsuń
  10. Mzoe byc fajna :) ja nie slyszalam o niej

    OdpowiedzUsuń
  11. To już druga recenzja tej ksiązki, jaką dziś i widzę i druga, która wychwala tę pozycję. Chyba muszę sobie zapisać tytuł, bo najwyraźniej to rzeczywiście dobra lektura :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Zaciekawiłaś mnie tą książką. Czytam mało kryminałów,ale jak już, bardzo lubię te napisane przez polskich autorów, więc- kto wie? Może się skuszę! Pozdrawiam Cię serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  13. Zapowiada się super :) UWIELBIAM takie klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ooo, brzmi naprawdę ciekawie!

    OdpowiedzUsuń
  15. Kryminały lubię, dlatego, jak tylko nadarzy się okazja, to chętnie zapoznam się z powyższym tytułem.

    OdpowiedzUsuń
  16. Znam tytuł, muszę ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  17. Lubię kryminały, ale nie wiem, czy akurat teraz chciałabym zagłębiać się w przestępczy światek. W ogóle ciężko mi ostatnio skupić się na jakiejkolwiek książce. Choć z drugiej strony ciekawa lektura potrafi wciągnąć tak, że zapominamy o tym co wokół...
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Znam tytuł, po recenzji muszę koniecznie nadrobić zaległości. Ale jeszcze "Bieguni" Olgi Tokarczuk przede mną :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Lubię takie książki, chętnie bym przeczytała:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Skoro to jeden z lepszych kryminałów, to koniecznie muszę ją przeczytać!

    OdpowiedzUsuń
  21. To już druga recenzja tej książki, jaką mam okazję czytać. I po raz kolejny czuje się zachęcona! Sama fabuła, klimat o którym wspominasz i te wodzenie za nos przez autora! Uwielbiam kiedy samemu trzeba trochę pogłówkować! :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Nie znam tego autora, może kiedys skusze się na tą książkę.

    OdpowiedzUsuń
  23. hej :) nie znałam takiego farszu jak opisałaś u mnie na blogu w komentarzu :) , musi być super. Właśnie ja też nie mam czasu nawet jak jestem w domu. Ciągle w biegu, ciągle lista zadań na dzisiaj. Ciągle coś gotowanie, sprzątanie, pranie, ćwiczenia, wymyślanie postów. I tak wrócę do pracy to będę zmęczona haahah

    OdpowiedzUsuń
  24. Ciekawy opis, interesująca recenzja... chyba się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Mi również sie bardzo podobala. Polecam

    OdpowiedzUsuń
  26. Nie miałam, ale po twoim wpisie ją zapisuję i w najbliższym czasie muszę ją mieć! Sam opis mnie wciągnął, a rzadko się to zdarza.
    Ja niestety mam teraz mniej czasu na czytanie, co także wydaje się dziwne bo siedzę w domu. Jednak lekcje z dzieckiem, a później zorganizowanie mu czasu wolnego, posprzątanie domu i ogarnięcie wszystkiego sprawia, że wieczorem padam na twarz.

    OdpowiedzUsuń
  27. Do kryminałów długo zachęcać mnie nie trzeba, więc na pewno przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Ingin memperoleh info judi lengkap agen judi terbaik di indonesia, segera dapatkan info terlengkapnya dengan berkunjungi ke situs yang kami siapkan dibawah ini.

    InfoPendek
    InfoJitu
    CheatPasti
    SitusPanas

    OdpowiedzUsuń
  29. Lubię tą nieustającą akcję :P Bo mam wrażenie, że to co ostatnio wpada mi w ręce na braku tej akcji właśnie traci :P

    OdpowiedzUsuń
  30. Nie znam tego tytułu, ale ciekawa jestem, jaką grę prowadzi autor z czytelnikiem aby ukryć / ale i naprowadzić na tożsamość mordercy.

    Pozdrawiam Zakładka do Przyszłości

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze i odwiedziny mojego bloga :)
Każdego z komentujących odwiedzę na pewno :)