środa, 29 kwietnia 2020

"itakjuzniezyjesz.com". Ewelina Domańska - recenzja książki.

20/2020

Sięgając po książkę "itakjuzniezyjesz.com" w największym stopniu kierowałam się  samym tytułem i okładką. Przyciągały mnie z tak wielką mocą, że musiałam przeczytać koniecznie. Powiedzcie sami czy ten tytuł nie intryguje? Jak moje wrażenie po lekturze? Zapraszam serdecznie do czytania.


 Opis z okładki: 


Adrian Ian Glinsky to dwudziestosiedmiolatek, który stracił wszystko co było dla niego ważne i wszystkich których kochał. On nie chce już żyć. Rejestruje się na stronie, która pomaga zdesperowanym osobom popełnić samobójstwo. Jak to się skończy i czy młody chłopak o pseudonimie loser_27 zakończy swoje życie zgodnie z planem jaki przewidzieli administratorzy tej dziwnej strony? Myślę, że tego nie zgadniesz.
Adrian w krótkim czasie stracił swoich ukochanych dziadków, kilka miesięcy później matka miała nieszczęśliwy wypadek na skutek którego zmarła. Ojciec nie poradził sobie ze stratą i powiesił się. Adrian stracił wymarzoną pracę, a narzeczoną przyłapał na zdradzie. Rodzinny dom był obciążony hipoteką i też został mu odebrany. Młody chłopak stracił jakikolwiek sens życia. Kiedy znalazł za wycieraczką samochodu reklamę strony "itakjuzniezyjesz.com" była dla niego jak wybawienie.
Na stronie trwa głosowanie, które zadecyduje czy zostanie zakwalifikowany do dalszego etapu, w którym wybiera narzędzie i opiekunów swojego samobójstwa.
Poznaje tam też dziewczynę solitary_actress, której historia jest łudząco podobna do historii Adriana. Ona etap pierwszy już przeszła.
Później akcja mknie szybko...a Adrian odkrywa dosyć dziwne wątki całej sprawy i...
No właśnie dalej nie napiszę i tak zdradziłam naprawdę sporo ;) Akcja książki jest porywająca, mknie w naprawdę szybkim tempie. Mnóstwo zwrotów akcji, nieoczekiwanych wydarzeń i kilku sympatycznych bohaterów, którzy pojawiają się w całej akcji. Oczywiście jest jeszcze czarna strona całej sytuacji i czarne charaktery, które kierują się jasno obranym celem, który dla reszty jest absurdalny.


Nie wiem jak pani Ewelina Domańska wpadła na taką historię ale mnie po prostu kupiła. Nie potrafiłam oderwać się od całej historii i musiałam się dowiedzieć kto stoi za wszystkim, za tym całym popieprzonym pomysłem na stronę "itakjuzniezyjesz.com". Gwarantuje wam, że nie będziecie potrafili odłożyć książki na bok a powiedzenie "jeszcze jeden rozdział" w moim przypadku kompletnie się na sprawdziło. Efektem były zarwanie nocy i czytanie książki z wypiekami na twarzy. 
Każdy bohater dopracowany i świetnie wykreowany. Każdy z nich wzbudzał moją sympatię i trzymałam za nich kciuki. Chociaż zdarzały się momenty, w których nie rozumiałam zachowania Adriana i czasem jego kroki były nie przemyślane to i tak był świetnym gościem, który powinien znaleźć sens życia.
Zakończenie z jednej strony było w pewnym stopniu do przewidzenia i klarowało się już w trakcie czytania jednak i tak po przeczytaniu książki było wielkie "wow" i pewna nie rozwiązana kwestia. Pozostaje pytanie czy będzie dalsza część bo jak dla mnie jestem pierwsza w kolejności do przeczytania.


Autor:Ewelina Domańska
Gatunek:powieść sensacyjna, kryminał
Wydawnictwo: WasPos
Ilość stron: 540
Data wydania:25 marca 2020
Książkę można kupić na wielu stronach.

https://www.waspos.pl/zapowiedzi?pgid=k5gnu8pe-f76d9327-bc27-4d6b-a13b-a3a0dcd3a1f9

Książkę zgłaszam do wyzwania Olimpiada Czytelnicza.

Ci sądzicie o takim pomyśle na książkę? Zaintrygował Was czy raczej nie?

16 komentarzy:

  1. Good review 😊 thanks for your sharing 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy pomysł na fabułę, nie powiem. Zaciekawiłaś mnie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, pomysł dosyć oryginalny i na czasie.

      Usuń
  3. Lubie historię, od których ciezko się oderwać :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tytuł faktycznie bardzo intrygujący. Nigdy wcześniej nie spotkałam się z tą książką.

    OdpowiedzUsuń
  5. Przyznam, że jestem zainteresowana przeczytaniem tej książki. Zapowiada się bardzo interesująco.

    OdpowiedzUsuń
  6. Samo to, że głównym bohaterem jest mężczyzna bardzo mnie przyciąga do tej książki, bo zazwyczaj to kobiety wiodą prym. Temat też na czasie 😊

    OdpowiedzUsuń
  7. Sensacja, kryminał - już brzmi świetnie :) Czuję się bardzo zaciekawiona :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię kiedy bohaterowie w kryminałach są dobrze dopracowani. To ważne!

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo lubię książki tego wydawnictwa, a ta brzmi naprawdę smakowicie, więc zapisuję sobie tytuł. 😊

    OdpowiedzUsuń
  10. Hi! It looks interesting. I haven´t read it yet. Thanks for sharing.
    I hope you´ll visit my blog soon. Have a nice day!

    OdpowiedzUsuń
  11. Opis jest przerażający

    OdpowiedzUsuń
  12. Na razie nie mam jej w planach - może kiedyś. ;)
    Pozdrawiam serdecznie ♥♥
    Nie oceniam po okładkach

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze i odwiedziny mojego bloga :)
Każdego z komentujących odwiedzę na pewno :)