czwartek, 19 maja 2022

Dom. Piotr Kościelny - recenzja książki.

 12/2022

Jakiś czas temu w moje ręce wpadła nowa książka Piotra Kościelnego. O książkach autora słyszałam wiele dobrego, a nawet czytelnicy często zadają pytanie "Ma pani coś jeszcze tego autora?". W końcu udało się i mi przeczytać książkę autora. Teraz myślę, że przyszedł czas na nadrabianie zaległości. Jak myślicie, czy książka przypadła mi do gustu? Zapraszam na recenzję.

 

Opis z okładki:

 

Wschowa to niewielkie miasteczko i jak do tej pory bardzo spokojne. Jednak to się zmienia gdy w parku zostają odnalezione zwłoki byłego nauczyciela, który powiesił się. Kilka dni później i kolejne samobójstwo, tym razem księdza z miejscowej parafii.  Tutejsi policjanci szybko chcą zamknąć śledztwo jako zwykłe samobójstwa, jednak komisarz Marta Lipowicz czuję, że za tymi samobójstwami kryje się coś więcej. Niestety Marta, która przeniosła się z Warszawy nie jest specjalnie lubiana w gronie kolegów. Kobieta nie przejmuje się tym i próbuje rozwiązać sprawę na własną rękę. Trop prowadzi ją do miejscowego domu dziecka.

Przyznam, że wciągnęłam się w tą historię i bardzo polubiłam Martę. Konkretna babka, która wie czego chcę, dąży do celu nie zważając na to co myślą inni. Największego przyjaciela ma w swoim ojcu, który wspiera ją na każdym kroku. Pomimo, że cała komenda jest przeciwko niej nie zamierza zostawić śledztwa i pragnie się dowiedzieć czy faktycznie ktoś pozoruje zabójstwa tak aby wyglądały na samobójstwa.
Cała akcja książki toczy się dwutorowo. Prowadzone śledztwo w sierpniu 2021 roku, oraz wspomnienia z domu dziecka na przełomie kilkudziesięciu lat. Wydarzenie są między sobą przeplatane. Czytelnik poznaję historię wychowanków domu dziecka i zastanawia się jaką odegra rolę w teraźniejszych wydarzeniach.

Co prawda kilka razy przeszło mi przez głowę kto może stać za tym wszystkim ale myślałam, że nie, to na pewno nie tak. Pomimo, że zakończenie aż tak bardzo mnie nie zaskoczyło to książkę czytało mi się dobrze. I tylko jedna rzecz nie pasuje mi w zakończeniu w książce ale o tym porozmawiam już z kimś kto przeczytał książkę.

Autor: Piotr Kościelny
Gatunek: kryminał
Wydawnictwo: Czarna Owca
Ilość stron: 448
Data wydania: 27 kwietnia 2022
 
 
 
Czytaliście "Dom" albo inne książki autora? Jestem ciekawa jak wrażenia.


12 komentarzy:

  1. Czekam z niecierpliwością, kiedy książka pojawi się na Legimi. Chciałbym ją bardzo przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam z niecierpliwością na moment, kiedy książka pojawi się na Legimi. Chciałbym ją bardzo przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie miałam jeszcze okazji czytać tej książki, ale w przyszłości może się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytałam jeszcze żadnej książki autora, ale myślę, że ta mogłaby mi się spodobać.

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajnie, że bohaterka to konkretna osoba, nie lubię już drażniących "lelumpomelum".

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie kilka dni temu ją zakupiłam i czeka jako następna w kolejne do przeczytania :-) Jestem fanką ksiażek pana Kościelnego

    OdpowiedzUsuń
  7. Ooo akurat coś lekkiego na lato :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajnie, że dobrze ci się ją czytało

    OdpowiedzUsuń
  9. Myślę, że przeczytałabym z przyjemnością. Czekam tylko aż wróci mi wena na czytanie ;) Bo w tej chwili mam przestój ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. eh, nie miałam okazji czytać tej książki.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze i odwiedziny mojego bloga :)
Każdego z komentujących odwiedzę na pewno :)