poniedziałek, 27 lipca 2020

Sprzedawca. Krzysztof Domaradzki - recenzja książki.

33/2020

Kto czyta kryminały wie, że mają one pewny schemat, prawda? Czyli ktoś przykładowo morduje, a policja i my czytelnicy staramy się znaleźć mordercę. Zagadka najczęściej zaskakuje nas na końcu. W książce Krzysztofa Domaradzkiego "Sprzedawca" wszystko jest zupełnie inaczej, a tradycyjny schemat nie istnieje.
Ciekawi? W takim razie zapraszam na recenzję.



Opis z okładki:


Kacper Berger to młody i ambitny mężczyzna, który zajmuje się sprzedażą i uczy sprzedaży. Jest milionerem i biznesmenem i to go w życiu nakręca. Kacper ma jednak też swoją ciemniejszą stronę Lubi przygodny seks, narkotyki i jeszcze jedno...lubi mordować.

"To tam - w piwnicy - znajduje się druga część Kacpra Bergera. Ta ważniejsza. Najbardziej charakterystyczna. Najlepiej mnie wyróżniająca. Doskonale piękna."



Praktycznie od pierwszej strony książki wiemy, że Kacper ma swoją ciemną stronę, a zadawanie bólu i dręczenie kobiet sprawia mu niesamowitą przyjemność.
Komisarz Maria Falk nie wie kto stoi za tajemniczymi zniknięciami młodych dziewcząt, które są w tak perfekcyjny sposób dobierane. Zaczyna się tropienie osoby lub osób, które mogą stać za zniknięciami. Brak jakichkolwiek śladów prowadzi donikąd.  Jednak Maria nie poddaje się łatwo i próbuje trafić na jakikolwiek trop. Jak to się skończy? Prawdę mówiąc ciężko w tej historii czegokolwiek się domyślić, chociaż znamy mordercę. Interesujące prawda?
W pierwszym momencie pomyślałam co to za frajda czytać kryminał gdzie wiemy kto jest mordercą. Jednak do końca tak naprawdę nie wiemy co stało się z tymi kobietami bo to akurat nie jest napisane wprost.
Krzysztof Domaradzki napisał świetny kryminał, zupełnie inny niż wszystkie, które do tej pory czytałam. Cała akcja rozgrywa się w Warszawie w  świecie biznesu i wielkich milionerów wzorowanych na ludziach z listy najbogatszych Polaków.
Przez cały czas obracamy się w tym właśnie świecie, chociaż czasem potrzebny jest kontakt z ludźmi niższego szczebla, którzy też mogą załatwić wiele.
W końcu mamy okazję poznać doskonale umysł psychopaty chociaż nie do końca zostały zdradzone jego pobudki tu mi trochę zabrakło. Tak samo liczyłam, że dowiem się dokładnie co stało się ze wszystkimi kobietami. Nie chodzi o to, że nie wiemy nic jednak liczyłam na trochę więcej szczegółów.
Całość określam bardzo wysoko i cieszę się, że miałam okazję poznać twórczość Krzysztofa Domaradzkiego.
Jeśli szukacie nieszablonowego kryminału zachęcam Was do sięgnięcia po "Sprzedawcę" Przeniesie Was w świat psychopatycznego milionera Kacpra Bergera.



Autor: Krzysztof Domaradzki
Gatunek: kryminał
Wydawnictwo: Czarna Owca
Ilość stron: 576
Data wydania: 15 lipca 2020
Książkę można kupić na stronie wydawnictwa w promocyjnej cenie.


Książkę zgłaszam do wyzwania Olimpiada Czytelnicza.

10 komentarzy:

  1. Wydawnictwo i mnie znane. Zostawiam na zimę/jesień. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Na pewno kiedyś w końcu poznam książki tego autora. Dwie mam już na swojej półce.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam już na uwadze ten tytuł i tylko brak czasu odciąga mnie od sięgnięcia po "Sprzedawcę". :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Faktycznie nie czytałam takiego kryminału gdzie mordercę znamy od razu ale oglądałam trochę filmów i seriali, gdzie tak jest. Lubię wtedy ze możemy poznać umysl mordercy ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ostatnio dość często trafiam na tę książkę w internecie i sama również planuję ją przeczytać. 😊

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja znam kilka kryminałów tego typu- nie wszystkie są dobre ,aczkolwiek to podejrzewam "kwestia techniczna "
    Po tą lekturę napewno sięgnę 😀
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Przygodny seks, narkotyki, dręczenie kobiet... Chyba to nie dla mnie jednak...

    OdpowiedzUsuń
  8. O ciekawe , poszukam i pewnie przeczytam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zdecydowanie książka dla mnie, idealna teraz na jesienne dni :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze i odwiedziny mojego bloga :)
Każdego z komentujących odwiedzę na pewno :)