poniedziałek, 20 lutego 2023

Spirytystka. Max Czornyj - recenzja książki.

 5/2023

Pamiętam jak bardzo czekałam na premierę drugiej części książki o Honoriuszu Mondzie i Allegrze Szmit. Kupiłam ją i przeleżała tyle czasu na półce aż w końcu przyszedł na nią czas. Recenzja Mortalisty tutaj. Zapraszam Was na recenzje.



Opis z okładki:


W Krakowie pojawił się morderca, który morduje w sposób makabryczny, a do tego chce by wszyscy mogli zobaczyć transmisje z jego mordów. Honoriusz doprowadza policję do mordercy, którzy go zabijają. Jednak na tym nie kończy się sprawa, ponieważ po jakimś czasie dochodzi do kolejnego morderstwa, które łudząco jest podobne jest do poprzedniego, a jego szczegóły znał tylko morderca, który nie żyje. Kto stoi za kolejnym morderstwem? Czy mamy do czynienia z czymś co ciężko pojąć i przeczy to wszystkim prawom?


Jak ta książka trzymała w napięciu! W zasadzie do samego końca nie miałam żadnego pomysłu kto stoi za tak brutalnymi morderstwami i czy to co podpowiada autor, a umysł tego nie bierze pod uwagę może być rozwiązaniem zagadki? Nie, na pewno nie chociaż wszystko na to wskazuje. Przez to jak akcja toczyła się cały czas nie potrafiłam odłożyć książki, odkładał ją mąż kiedy mnie pokonywało zmęczenie. Bardzo polubiłam Honoriusza jako bohatera przez swą inność, jest jakby nie z tej epoki tylko ten jego samochód kompletnie mi do niego nie pasował, to powinno być coś z innej epoki. Allegra również nie jest szablonową bohaterką jaką spotykamy w co drugim kryminale. To dziewczyna, która wierzy we wszystkie bóstwa, pije chichę i prowadzi firmę sprzątającą. Razem z Mondem tworzą duet idealny, który potrafi rozwiązać każdą zagadkę. Co prawda komisarz Berg nie przepada za Mortalistą, jednak pozwala mu na pomoc w śledztwie.

Jeśli lubicie twórczość autora to zdecydowanie polecam Wam tą serię, a kolejna część już niebawem bo już 8 marca.


Autor: Max Czornyj
Gatunek: kryminał
Seria: Honoriusz Mond, tom II
Wydawnictwo: Filia
Ilość stron 320
Data wydania: 7 września2022

Znacie serię z Honoriuszem Mondem i Allegrą Szmit? Jak wasze wrażenia po lekturze?

4 komentarze:

  1. Na pewno ta książka będzie przeze mnie czytana.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tej książki Czornyja jeszcze nie czytałam, ale czeka już na mojej półce.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale mnie zaciekawiła ta książka! Z chęcią przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze i odwiedziny mojego bloga :)
Każdego z komentujących odwiedzę na pewno :)