sobota, 11 lutego 2023

Skrawki. Krzysztof Jóźwik - recenzja książki.

 4/20023

 Kiedy przeczytałam książkę "Klatka" Krzysztofa Jóźwika wiedziałam, że to jest to i chcę więcej. W bibliotece była akurat dostępna książka "Skrawki" więc musiałam po nią sięgnąć. Jakie wrażenia po lekturze? Zapraszam na recenzję.

 

 

Opis z okładki:


 Zacznę od początku czyli od samego prologu, który jest bardzo mocny i już daje sporo do myślenia. Później policja znajduje szczątki zwłok, z których w zasadzie nic nie zostało. Policja kompletnie nie wie co o tym myśleć. Krzysztof Kalinowski policjant, który prowadzi śledztwo wie, że będzie ciężko tym bardziej, że prokurator nie pomaga w śledztwie.
Dodatkowo mamy tu trzech bohaterów, wszyscy mieszkają w Aninie i są sąsiadami. Akcja rozkłada się pomiędzy ich trzech. Filip Molenda, znany kucharz. Marcin Bąk, właściciel sieci kubów fitness oraz emerytowany wojskowy major Rowicki. Każdy z nich ma pewne tajemnice...
Książka jest z tych brutalnych, makabrycznych i wręcz można napisać obrzydliwych. Daje do myślenia przez dużą ilość wątków. Ta książka jest jedną z tych, które ciężko odłożyć i trzeba czytać dalej i dalej.
Muszę Was ostrzec, że autor ma coś takiego, że skutecznie potrafi odwrócić uwagę od tego na co faktycznie powinniśmy zwrócić. W książce "Klatka" czułam, że trop, który autor podrzucił jest zbyt prosty, za bardzo banalny i to naprawdę nie tędy droga i wiecie co? Udało mi się domyślić kto stoi za wszystkim. Siadając do tej książki miałam w głowie myśl: "Sylwia, pamiętaj ten autor lubi wypuszczać w pole - nie daj się" 
No i od razu odrzuciłam tezę, która sama się narzucała bo wiedziałam, że to znów będzie zbyt proste. I wiecie co? Im dalej zagłębiałam się w książkę tym bardziej zaczynałam wątpić. Kiedy w końcu stwierdziłam, że tym razem autor mógł zrobić inaczej i przyjęłam pierwszą odrzuconą hipotezę co się stało? Książka prawie się kończyła i słyszałam słowa autora Mam Cię! Jednak dałaś się podejść!
Świadczy to tylko o tym, że autor potrafi budować napięcie i perfekcyjnie kierować czytelnika na niewłaściwy tor.


Autor: Krzysztof Jóźwik
Seria: Historia warszawska (tom II)
Gatunek: kryminał, thriller
Wydawnictwo: Filia
Ilość stron: 456
Data wydania: 9 marca 2022

Jeśli jesteście fanami mocnych kryminałów to "Skrawki" są zdecydowanie dla Was. Tak samo jak "Klatka" i "Chwasty", które jeszcze przede mną.

4 komentarze:

  1. Zdecydowanie jest to książka, którą muszę przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja póki co mam w planach Klatkę. Książka cały czas czeka na mojej półce.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapisuję na listę, tylko, że ona jakoś się już dziwnie wydłuża...

    OdpowiedzUsuń
  4. Jest na mojej liście do przeczytania, ale jeszcze nie było czasu;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze i odwiedziny mojego bloga :)
Każdego z komentujących odwiedzę na pewno :)