sobota, 9 października 2021

Bestia z Buchenwaldu. Max Czornyj - recenzja książki.

40/2021 

 To już kolejna książka Maxa Czornyja, która wpadła w moje ręce. Przyznam się szczerze, że nie umiem przejść obojętnie obok jego książek, szczególnie tych które oparte są na faktach. W zasadzie czytając te historie aż trudno uwierzyć, że wydarzyły się naprawdę. Kto słyszał historię Ilse Koch, którą nazwano wiedźmą z Buchenwaldu? Zapraszam na recenzję.


 Opis z okładki:


 Ilse Köhler pochodziła z robotniczej rodziny. Zawsze grzeczna, uprzejma i trudno znaleźć punkt w jej życiu, który odmienił ją tak bardzo, że została zapamiętana jako najbardziej odrażająca i sadystyczna kobieta w historii. Ilse po ślubie   zamieszkała w willi na terenie obozu Buchenwald. Została panią komendatową i czuła się na tym stanowisku dobrze. Uwielbiała mieć władzę nad innymi i znęcać się nad  więźniami obozu fizycznie i psychicznie.
W pewnym momencie Ilse Koch znalazła nowe "zastosowanie" dla skór więźniów i jak to dziwnie zabrzmi przyozdobiała nimi willę. Już po wojnie w willi Kochów znaleziono wiele wyrobów z ludzkiej skóry.


 Prawdę mówiąc nie mieści mi się w głowie jak można było robić tak okrutne rzeczy i w zasadzie skąd przyszedł do głowy kobiecie taki odrażający pomysł? Wojna kierowała się swoimi prawami ale to co działo się w obozach przechodzi nasze wyobrażenia. Czy każdy z nas jest z natury zły? Czy tylko niektórzy rodzą się z genem zła i uaktywnia w sprzyjających warunkach? Ilse Koch nigdy nie żałowała tego co zrobiła i uważała swoje zachowanie za normalne, naturalne. Przykłady tego czego dopuszczała się bestia, suka czy wilczyca z Buchenwaldu znajdziecie w książce, jednak ostrzegam, że książka jest bulwersująca i prawdę mówiąc nie  dla każdego.

Dla mnie książka "Bestia z Buchenwaldu" Maxa Czornyja była naprawdę dobra i gdybym miała wybrać najlepszą książkę z serii Filia na faktach to byłaby to właśnie ta książka.

 

Autor: Max Czornyj
Gatunek: kryminał, thriller
Wydawnictwo: Filia
Ilość stron: 328
Data wydania: 2 września 2021

 Tą i inne książki z książki sensacyjne i kryminalne, znajdziecie na stronie księgarni Tania Książka w atrakcyjnych cenach.

 

Co myślicie o tej pozycji? Sięgniecie czy to raczej nie jest książka  dla Was?

6 komentarzy:

  1. Mam tę książkę na swojej półce, ale na taką lekturę muszę mieć odpowiedni nastrój.

    OdpowiedzUsuń
  2. Musi być bardzo interesująca, ale ja nie wiem czy dałabym radę przez nią przebrnąć ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Sięgnę Sylwio. Pisarstwo Czornyja uwielbiam, mam jego książkę papierową - "Córka nazisty". Udanej niedzieli :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Na pewno poszukam tej powieści i przeczytam. Dobrego tygodnia:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam w planach przeczytać tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeszcze nie czytałam nic tego Autora, ale jak już się zabiorę, to zacznę właśnie od tego tytułu.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze i odwiedziny mojego bloga :)
Każdego z komentujących odwiedzę na pewno :)