wtorek, 16 stycznia 2024

Plon. Grzegorz Kopiec - recenzja książki.

 2/2024

W zeszłym roku miałam okazję wybrać się na spotkanie autorskie z Grzegorzem Kopcem. Książkę "Plon" miałam już od jakiegoś czasu na liście książek do przeczytania no i podczas spotkania udało się nabyć książkę z dedykacją. Swoje też niestety musiała odczekać. Teraz żałuje, że już się skończyła. Zapraszam na recenzję.

 Opis z okładki:


 Książka zaczyna się dosyć mocno bo od pogrzeby Krzysia, osiemnastoletniego syna, najstarszego z dzieci Wojtalów. Cała rodzina bardzo ciężko przeżywa śmierć członka rodziny. Według policji to nagłe zatrzymanie krążenia w wyniku ciężkiego niedotlenienia jednak jego siostra Monika czuje, że w śmierć jej brat jest ktoś zamieszany.
Rok później gdy Monika obchodzi swoje osiemnaste urodziny również umiera w tragicznych okolicznościach. Ojciec podejrzewa, że nad rodziną wisi fatum i ma swoje podejrzenia, ponieważ dwójka jego dzieci zginęła w podobny sposób w jaki on uniknął śmierci.
Czyżby to sama śmierć upomina się o swoje?


Pamiętacie film "Oszukać przeznaczenie"? Takie skojarzenia miałam podczas czytania książki "Plon" ale tylko na początku. Nawet nie chcę sobie wyobrażać jakie to musi być traumatyczne wydarzenie w życiu rodziców gdy muszą pochować swoje dzieci. Jerzy Wojtala próbuje znaleźć jakieś racjonalne wytłumaczenie na to co się stało. Dlaczego dwoje jego dzieci umiera w dniu swoich osiemnastych urodzin i jak uchronić kolejne swoje dzieci.
Nawet nie wie z kim walczy ponieważ policja podczas prowadzenia śledztwa nie potrafi odnaleźć żadnych tropów, brak jakiegokolwiek punktu zaczepienia.

To było naprawdę coś! Historia pełna tajemnic i grozy, a do tego zakończenie, które było kompletnym zaskoczeniem. Uwielbiam takie klimaty i bardzo wczułam się w niego, nie raz miałam gęsią skórkę. i jeszcze ten wątek paranormalny...ale tu nic więcej nie napiszę.
Autor miał naprawdę świetny pomysł na fabułę książki. Do tego cały czas trzymał w takim napięciu, że nie sposób było oderwać się od książki.
Jeśli czyta się literaturę grozy i czuję  się ją na własnej skórze to zdecydowanie świadczy o tym jak dobra jest książka.

Autor: Grzegorz Kopiec
Gatunek: literatura grozy
Wydawnictwo: Replika
Ilość stron: 416
Data wydania: 5 września 2023

Lubicie powieści grozy? Czytaliście "Plon" Grzegorza Kopca?

11 komentarzy:

  1. Wzmianka o filmie "Oszukać przeznaczenie" mnie zaintrygowała. I to bardzo.

    OdpowiedzUsuń
  2. Chętnie sprawdziłabym, czy i mi przypadnie do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam, ale już bym chciała przeczytać, bo "Oszukać przeznaczenie" oglądam zawsze, kiedy tylko mogę, wszystkie części po kilka razy. Tak że myślę, że ta pozycja to coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. W wolnej chwili sięgnę po tą książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. To będzie kolejna książka, którą przeczytam po tej obecnej ;)
    Cierpliwie czeka na półce na swoją kolej.

    OdpowiedzUsuń
  6. W swojej biblioteczce też mam parę pozycji z dedykacją autorów... Tej książki i pisarza nie znam, ale lubię takie tajemnicze historie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie przepadam za takimi książkami. Ja lubię lekkie i przyjemne :).

    OdpowiedzUsuń
  8. Ooooo coś czuję, że jak sięgnę to po tę książkę, to przeczytam ją jednym tchem! Ciekawa polecajka, dzięki! :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze i odwiedziny mojego bloga :)
Każdego z komentujących odwiedzę na pewno :)