środa, 15 listopada 2023

Spowiedź Leonarda da Vinci. Christopher Macht - recenzja książki.

 23/2023

Na tą książkę miałam naprawdę wielką ochotę. Zakupiłam ją do naszej biblioteki i z wielką przyjemnością wypożyczyłam. Leonardo da Vinci to postać, która intryguje i jest mentorem dla wielu współczesnych. Skoro to miała być szczera rozmowa z geniuszem to naprawdę chciałam przeczytać. Jakie wrażenia po lekturze? Zapraszam na recenzję.


Opis z okładki:

Książka to typowy reportaż w formie pytań i odpowiedzi. W książce umieszczone zostały również ilustracje, szkice, obrazy mistrza Leonarda. Czytałam i czytałam mając wypieki na policzkach. Wertując jednak książkę na pierwszej stronie znalazłam zapis dosyć drobny i nie wyróżniający się: 

"Niniejsza publikacja mimo nadanego jej charakteru paradokumentalnego jest fikcją literacką, a zbieżność imion i nazwisk jest przypadkowa"


No i czar prysł, rozczarowałam się bo naprawdę liczyłam, że istnieją gdzieś zapiski Leonarda da Vinci, w których odkrywa co nieco ze swojego życia. Dopiero wertując dalej książkę zauważyłam, że autor ma kilka podobnych pozycji spowiedź Hitlera, Goebbelsa, Ewy Braun czy doktora Mengele i jeśli wszystkie są fikcją literacką to co one wnoszą dla czytelnika? Pozycja jest tak napisana, że bardzo łatwo uwierzyć w przytoczone fakty. W zasadzie książka może tylko wprowadzać w błąd.

Autor: Christopher Macht
Gatunek: reportaż
Wydawnictwo: Bellona
Ilość stron: 256
Data wydania: 12 stycznia 2022
 

Niestety nie polecam.

 

3 komentarze:

  1. Szkoda, że czujesz się rozczarowana. Nie będę czytała tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Postać Leonarda da Vinci jest dla mnie wielce fascynująca. Kocham jego praca. Będąc w Rzymie odwiedziłam muzeum poświęcone jego osobie i życiu. Nie wiem, ale chyba sobie ją odpuszczę, czytałam już kiedyś jakąś biografię da Vinci.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze i odwiedziny mojego bloga :)
Każdego z komentujących odwiedzę na pewno :)