środa, 29 listopada 2023

Tam gdzie jesteś. Tomasz Betcher - recenzja książki.

 26/2023

Już za kilka dni w naszej bibliotece odbędzie się spotkanie z Tomaszem Betcherem, a ja jako prowadząca spotkanie nie znałam dotychczas twórczości autora. Nie sięgam po takie książki bo zdecydowanie gustuje w mocniejszych, mroczniejszych i bardziej krwawych powieściach. Jednak jak trzeba to trzeba i na pierwszy ogień wybrałam debiut autora "Tam gdzie jesteś" Jak moje wrażenia po lekturze? Zapraszam do czytania.


Opis z okładki:

Ania Turska przeżywa w tej chwili trudny okres w życiu. Złożyła już pozew rozwodowy i po wielu latach chce w końcu uwolnić się od męża, który psychicznie znęcał się nad nią. Układa swoje życie na nowo i chce uporządkować sprawy, na które do tej pory nie miała czasu. Jedną z takich niezałatwionych spraw jest sprzedaż domku letniskowego w Jantarze, który został po nieżyjącym już ojcu. Gdy przyjeżdża na miejsce odkrywa, że w domku mieszka bezdomny mężczyzna. Wyrzuca go z domu lecz po chwili przychodzi refleksja i budzi się dobre serce Ani.
Z czasem zaprzyjaźnia się z Adamem. Jak potoczy się ich dalsza znajomość?


Nawet nie wiem jak się do tego przyznać ale pochłonęłam powieść w ekspresowym tempie, a co najgorsze podobała mi się. Niby zwykła powieść obyczajowa, ba nawet mogłabym napisać że romans i ja go przeczytałam.
A teraz tak całkiem poważnie...to było naprawdę dobre. To historia, która zapada w pamięci na bardzo długo po przeczytaniu. Autor ma niesamowity talent ze zwykłej historii zrobić świetną powieść, która wciąga czytelnika i nie pozwala mu się oderwać. W zasadzie nie wiem czy określenie zwykła historia tutaj pasuje bo postawcie się w sytuacji Ani. Zaufać osobie bezdomnej, udostępnić jej mieszkanie, a potem zaprzyjaźnić się z nią. Kto z nas by się odważył na taki krok? I oczywiście bezdomny to taka sama osoba jak ja czy Wy. Za każdym z nich kryje się pewna historia. Bezdomnym nie zostają ludzie z wyboru, a raczej to los zrzuca pewne wydarzenia, które ciągną za sobą kolejne i ich konsekwencje. Adam to młody mężczyzna, który mógłby wrócić do normalnego życia. Dlaczego tego nie robi?
No właśnie...o tym wszystkim przeczytacie w powieści "Tam gdzie jesteś"
Ta książka uczy w pewien sposób szacunku do innych, a także tego że na zmianę nigdy nie jest za późno.

Autor: Tomasz Betcher
Gatunek: romans/ literatura obyczajowa
Wydawnictwo: W.A.B.
Ilość stron: 320
Data wydania: 13 luty 2019
 
Czytaliście tą lub inną powieść Autora? Która jest Waszą ulubioną?

4 komentarze:

  1. Bardzo ciekawie piszesz o tej książce, czeka na mnie w kolejce.

    OdpowiedzUsuń
  2. Akurat tej powieści autora jeszcze nie czytałam. Na pewno jednak zajrzę w wolnej chwili.

    OdpowiedzUsuń
  3. Tematyka książki jest ciekawa, jednak bardzo przewidywalna.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobrze, że książka Ci się spodobała. Czasem fajnie jest zrobić sobie pauzę od kryminałów 😉
    Ja mam ją w planach 🙂

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze i odwiedziny mojego bloga :)
Każdego z komentujących odwiedzę na pewno :)