sobota, 5 czerwca 2021

Rzeki płyną jak chcą. Ałbena Grabowska - recenzja książki.

 20/2021

Czasem lubię odpocząć od kryminałów i sięgnąć po coś innego. Najczęściej są to powieści historyczne. Tym razem mój wybór padł na nową książkę Ałbeny Grabowskiej "Rzeki płyną jak chcą". Autorka chyba najbardziej kojarzona z książką i serialem "Stulecie Winnych", które zrobiły na mnie ogromne wrażenie. Jakie tym razem wrażenia zostawiła lektura? Przeczytajcie.

Opis z okładki:


 Poznajemy rodzinę Terechowiczów. Matkę Annę i trzy piękne córki najmłodsza Róża. Amelka i Klara, najstarsza z sióstr. Ojciec dziewcząt poszedł na front i ślad po nim zaginął. Czas pierwszej wojny światowej wywrócił życie rodziny do góry nogami. Do tej pory  prowadziły wytworne życie, niestety majątek szybko zaczął się rozpływać. Panny Terechwiczówny bardzo się od siebie różnią. Róża, Różyczka, najmłodsza siostrzyczka jest jeszcze trzpiotką, która myśli o pięknych sukniach i balach. Amelka to indywidualistka i wbrew woli matki postanawia podjąć pracę jako pielęgniarka w jednym ze szpitali. Z tej wyprawy wraca z mężem, żołnierzem, którego poznała w szpitalu. Klara najstarsza z sióstr nie myśli o zamożpójściu, najlepiej czuję się przy pracy więc na równi ze służbą pierze, sprząta i maca kury.

 
Przełomowym momentem jest powrót Amelki z mężem. Cała rodzina bardzo jest ciekawa kim jest mężczyzna, który skradł serce dziewczyny. Dlaczego ślub odbył się tak szybko i bez udziału rodziny. Te pytania dręczą siostry oraz matkę.  Jak zmieni się życie rodziny po wkroczeniu  jedynego mężczyzny w rodzinie. Napiszę tylko tyle, że życie młodego małżeństwa jak i życie Terechowiczów zmieni się i to diametralnie. Czy na lepsze czy na gorsze to musicie sami sprawdzić. 
Powieść Ałbeny Grabowskiej "Rzeki płyną jak chcą" to przepiękna opowieść o rodzinie, miłości i nadziei w trudnych czasach. Po mimo trudnego życia jakie wiodła rodzina Terechowiczów jak i inne, którym przyszło żyć w czasie I wojny światowej przez powieść dosłownie się płynie i ciężko się zatrzymać. Autorka potrafi oddać klimat tamtych czasów, zainteresować i przyciągnąć czytelnika. Dodatkowo muszę wspomnieć o zakończeniu...zaskoczyło mnie i szczerze mam nadzieję, że Pani Ałbena będzie kontynuować tą historię i doczekam się takiego zakończenia jakie sobie wymarzyłam.
Jeśli lubicie powieści historyczne to zdecydowanie polecam Wam tą książkę.
 
Autor: Ałbena Grabowska
Gatunek: powieść historyczna
Wydawnictwo: Rebis
Ilość stron: 368
Data wydania: 13 kwietnia 2021
 
 


Znacie twórczość Ałbeny Grabowskiej? Co myślicie o tej powieści? Sięgniecie czy raczej nie?

4 komentarze:

  1. Mam nadzieję, że uda mi się przeczytać tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Na pewno ją przeczytam, gdyż bardzo cenię sobie powieści autorki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię bardzo powieści historyczne, więc nie wykluczam - że sięgnę . Pozdrawiam Sylwio, ja też odpoczywam od kryminałów. Zaczytanej niedzieli :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam tę powieść, całkiem mi się podobała, klimat ciekawy, ale też postaci kobiece bardzo dobrze wykreowane. :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze i odwiedziny mojego bloga :)
Każdego z komentujących odwiedzę na pewno :)