poniedziałek, 11 stycznia 2021

W cieniu zła. Alex North - recenzja książki.

 3/2021

Prawie rok temu miałam okazję przeczytać książkę Alexa Northa "Szeptacz" Książka była dobra lecz zabrakło jej czegoś, szczególnie w zakończeniu. Cała recenzja tutaj.
Z wielką nadzieją sięgnęłam po kolejną książkę autora i czy tym razem byłam w stu procentach usatysfakcjonowana? Przeczytajcie recenzję :)


Opis z okładki:


Gritten Wood to zapomniana dzielnica położona na skraju gęstego lasu, który w wielu budzi grozę. Ten las ma swoje tajemnice, które są ukryte bardzo głęboko. Paul Adams razem z przyjaciółmi często odwiedzali ten las, kiedy byli jeszcze nastolatkami. Z pozoru niewinne zabawy nabrały złowieszczego charakteru. 
Na placu zabaw w Gritten Wood doszło do brutalnego morderstwa. Paul wszystko doskonale pamięta, znał nie tylko ofiarę ale również sprawcę, który na ziemi odcisnął krwawe ślady swoich dłoni. Sprawca zniknął i słuch po nim zaginął.
Po dwudziestu pięciu latach Paul powraca do miasteczka by zaopiekować się umierającą matką. Myślał, że udało mu się zapomnieć o przeszłości jednak ona wraca i daje znać krwawymi śladami na drzwiach domu rodzinnego Paula. To jednak nie wszystko...w okolicy dochodzi do serii morderstw zainspirowanych zbrodnią sprzed ćwierć wieku.


Oj dzieje się tu sporo. Już sam opis z okładki dostarcza nam sporo informacji jednak uwierzcie mi to tylko niewielka część tego co się dzieje w książce Alexa Northa. Czego my tu nie mamy. Historia trzymająca w napięciu - jest, niesamowite zwroty akcji - są, zaskakujące zakończenie - jest. Czy tej książce czegoś brakuje - nie. 
Tak jak do "Szeptacza" miałam zastrzeżenia tak tu w zasadzie nie mam się do czego przyczepić. Rozbudowane zakończenie ciągnie się przez wiele stron i mamy możliwość odkrywania tajemnic krok po kroku, powoli z wielką niecierpliwością, z dreszczykiem co będzie dalej. Ile razy zostaniecie zaskoczeni? Na pewno sporo i w większości wątków nie liczylibyście na takie rozwiązanie. 
Alex North potrafi budować napięcie i trzyma nas naprawdę długo w niepewności.
Mogę z czystym sumieniem przyznać, że polubiłam styl tego autora.


Autor: Alex North
Tłumaczenie: Paweł Wolak
Gatunek: powieść kryminalna, thriller
Wydawnictwo: Muza
Ilość stron: 416
Data wydania: 28 października 2020
 
Czytaliście książki Alexa Northa? Która z nich bardziej przypadła wam do gustu? 

 

4 komentarze:

  1. nie czytałąm, ale już sam tytuł mnie zaintrygował

    OdpowiedzUsuń
  2. Super, że tak dużo się dzieje w tej książce. Jeszcze jej nie czytałam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam jeszcze Szeptacza, ale po obie książki chcę sięgnąć.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze i odwiedziny mojego bloga :)
Każdego z komentujących odwiedzę na pewno :)