poniedziałek, 27 maja 2019

To co zakazane. Tabitha Suzuma - recenzja książki.

26/2019

"Zakazany owoc najlepiej smakuje" chyba każdy zna to powiedzenie i zapewne nie raz spróbował tego co powinno być niedostępne, nieosiągalne czy zabronione.  A co jeśli w grę wchodzi miłość taka, która nie powinna w ogóle się zdarzyć? Czy mamy prawo do miłości bez względu na pochodzenie, kraj czy religię? Co jeśli ta miłość jest bardziej skomplikowana i trudniejsza bo miłością darzy się własną siostrę czy brata? Czy taka miłość ma w ogóle prawo rozkwitać? 
"To co zakazane" to historia miłości rodzeństwa. Zapraszam na recenzję.



Opis z okładki:


 "Moja rodzina. Rodzina to najważniejsza rzecz na świecie. Rodzeństwo czasem doprowadza mnie do białej gorączki, ale to krew z krwi. Wszystko co znam. Moja rodzina - to ja. To moje życie. Bez nich jestem sam na tym świecie."

 Maya to szesnastoletnia piękna i inteligentna dziewczyna, ma przyjaciółkę ale cały swój wolny czas poświęca na naukę i opiekę nad młodszym rodzeństwem. Jest silną dziewczyną i potrafi opanować każdą domową kłótnię.
Lochan to najstarszy (bo prawie już pełnoletni) z braci. Pod swoją opieką ma Maye, Kitta, Tiffina i Willa. Matka w domu jest raczej gościem więc rodzeństwo musi radzić sobie same. To trudna sytuacja dla całej piątki, a na Lochanie ciąży ciężar jako opiekunie rodzeństwa. Martwi się aby opieka nie rozdzieliła dzieci. To on i Maya pilnują aby wszyscy dostali obiad, odrobili lekcje, a rano odprowadzają najmłodsze rodzeństwo do szkół i przedszkola.
Maya i Lochan wspierają się w trudnych sytuacjach, rozumieją potrzeby najbliższych a sami dla siebie są podporą i bardziej przyjaciółmi niż rodzeństwem. Te relacje co raz bardziej się zacieśniają lecz trzymają pewien bezpieczny dystans...do czasu kiedy Maya postanawia się wybrać na randkę. To co zaczyna ich łączyć doprowadza ich do niebezpiecznego punktu.


"W tej chwili wiem tyle, że cię kocham - mówię w cichej rozpaczy, a słowa wysypują się ze mnie we własnym rytmie. - Kocham cię o wiele bardziej niż jak brata. Ja... kocham cię w każdym sensie"

Tabitha Suzuma napisała przepiękną książkę pełną bólu i miłości. Przede wszystkim nie bała się poruszyć trudnego tematu jakim jest kazirodztwo. Zapewne wiele z Was pomyśli, że to musi być okropne, obrzydliwe lecz tu przede wszystkim opisane zostały uczucia rodzeństwa z jakim musieli sobie radzić. Brak miłości ze strony rodziców i szybka utrata dzieciństwa. Historia Lochana i Mai jest poruszająca i smutna. Pomimo wielkiej miłości jaką się darzą nie mają prawa być szczęśliwi. To związek, który jest zakazany i nieakceptowany przez społeczeństwo. To co ich łączy nie powinno się nigdy zdarzyć i oboje doskonale o tym wiedzą lecz uczucie jakim się darzą jest silniejsze.
"To co zakazane" to książka, której nie czyta się lekko i przyjemnie. Wkraczamy w świat uczuć dwojga ludzi, pierwszej miłości i pierwszego pocałunku...rodzeństwa. W tej książce nie znajdziecie sensacji czy wulgarnych scen lecz prawdziwe uczucia jakimi kierowali się brat i siostra.
Pomimo, że książka została zakwalifikowana do gatunku literatury młodzieżowej to uważam, że znajdzie ona również swoich odbiorców w starszej grupie wiekowej. To książka dla osób, które nie boją się czytać o trudnych tematach.


 
Autor: Tabitha Suzuma
Tłumaczenie: Joanna Krystyna Radosz
Gatunek: literatura młodzieżowa
Wydawnictwo: Młodzieżówka
Ilość stron: 376
Data wydania: 8 maja 2019

Książkę możecie kupić na stronie wydawnictwa w promocyjnej cenie >klik<

http://mlodziezowka.pl/
 
 Książkę zgłaszam do wyzwania Olimpiada czytelnicza


Miał ktoś okazję czytać książkę "To co zakazane" Jak Wasze wrażenia po lekturze?
 

38 komentarzy:

  1. No o takiej książce jeszcze nie słyszałam ani nie czytałam.
    Miłość nietypowa choć wierzę, że może się zdarzyć.
    Jestem ciekawa jak ta historia się skończy, ale pewnie niezbyt dobrze ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zaintrygowałas :) ciekawe jak cała historia się kończy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kusiła mnie ta książka już od pierwszych zapowiedzi, ale w końcu uznałam, że odpuszczę. I chyba popełniłam błąd...

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie słyszałam ale przyznam, że mnie zaintrygowałaś

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja bardzo chciałabym przeczytać tę książkę, ponieważ przyznam szczerze, nie znam wielu o podobnej tematyce. 😊

    OdpowiedzUsuń
  6. Według mnie książka musi być bardzo ciekawa ale dla mnie temat chyba za ciężki. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. jeszcze nic nie czytałam o takiej tematyce, muszę przyznać, że to trudny temat...

    OdpowiedzUsuń
  8. Trudny temat, ale swoją recenzja bardzo mnie zachęciłas do przeczytania ksiazki

    OdpowiedzUsuń
  9. Niedługo również będę miała okazję poznać tę książkę. Jestem ciekawa tego kontrowersyjnego wątku 😊

    OdpowiedzUsuń
  10. ciezki temat jeszcze nie czytalam

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie boję się czytać o trudnych tematach dlatego chętnie ją przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wątpię, żeby zakończenie tej książki było dobre, ale i tak z chęcią bym ją przeczytała.

    OdpowiedzUsuń
  13. Też bardzo lubię takie "trudne tematy"
    Chętnie przeczytam tą książkę 😀
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
  14. Tematyka bardzo interesująca i oryginalna, zapewne skuszę się na tą książkę :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jestem niezmiernie ciekawa zakończenia tej historii :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  16. Ciekawa recenzja! Lubię książki, które zawierają trudne tematy, bo zazwyczaj skłaniają do głębszej i bardziej wnikliwej refleksji.
    Dziękuję,że skomentowałaś post na moim blogu i obserwujesz! Ja też- obserwuję!
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  17. Ciekawa książka choć nie mój klimat :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Wygląda na ciekawą :)

    OdpowiedzUsuń
  19. O zapowiada się nieźle...

    OdpowiedzUsuń
  20. O tej książce sporo słyszałam, mam w planach niebawem przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  21. Ciekawa książka, chętnie przeczytam !
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  22. Oh it so interesting seee the same cover in another language
    Great!
    xx

    OdpowiedzUsuń
  23. It looks great!

    Thank you so much

    OdpowiedzUsuń
  24. Książki nie miałam okazję czytać ale taka zakazana miłość a raczej niezdrowa miłość nie wiem czy coś takiego by nie podeszło

    OdpowiedzUsuń
  25. Zachęcająca recenzja ☺

    OdpowiedzUsuń
  26. Kontrowersyjny temat, chyba nie przypadłaby mi do gustu taka książka.

    OdpowiedzUsuń
  27. Trudna tematyka, zaintrygowałaś mnie tą książką.

    OdpowiedzUsuń
  28. Nie czytałam tego rodzaju nigdy, książka wydaje się bardzo ciekawie :D

    OdpowiedzUsuń
  29. Rzeczywiście odważne podejście do tematu, zaciekawiła mnie ta książka. Nigdy wcześniej nie słyszałam o takiej historii, muszę przeczytać koniecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  30. temat mocny i nawet mnie to ciekawi:)

    OdpowiedzUsuń
  31. To ja mam taki nastój teraz że tylko te łatwe lekkie i przyjemne ksiązki czytam.

    OdpowiedzUsuń
  32. O ciekawa jestem tej powieści bo rzeczywiście temat trudny ...

    OdpowiedzUsuń
  33. Chętnie przeglądam posty z opisami książek, bo zawsze udaje mi się trafić na coś co muszę dopisać do listy książek do przeczytania :)

    OdpowiedzUsuń
  34. zaciekawiła mnie recenzja:)

    OdpowiedzUsuń
  35. Interesting post dear! thanks for sharing, xx

    OdpowiedzUsuń
  36. Ciężka tematyka i chyba nie miałam okazji nic podobnego czytać. Może kiedyś spróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  37. Zaskoczyło mnie, że to młodzieżówka. Tematyka ... no cóż takiej książki jeszcze nie czytałam :P

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze i odwiedziny mojego bloga :)
Każdego z komentujących odwiedzę na pewno :)