niedziela, 30 stycznia 2022

Psychopaci. Stephen Seager - recenzja książki.

 3/2022

Wyobraźcie sobie miejsce, w którym znajdują się najbardziej niebezpieczni ludzie...seryjni mordercy, kanibale, gwałciciele. Wszystkich ich łączy choroba, choroba psychiczna. Są ludzie, którzy spędzają z nimi każdy dzień i opiekują się nimi. "Psychopaci" to książka, która została opowiedziana z perspektywy lekarza psychiatry, który pracuje w jednym z największych szpitali psychiatrycznych w USA.

Opis książki:


 Stepheh Seager dostaje pracę w szpitalu psychiatrycznym Gorman State, nazywanym Gomorą. To szpital, w którym zamykani są ludzie z wyrokami jednak na ich stan zdrowia nie są w stanie odbyć kary w więzieniu. W książce przeczytamy o tym jak żyją pacjenci w Gomorze, jak wygląda ich dzień, zajęcia i praca w takim miejscu. To prawdziwa historia o tym jak lekarz i pozostały personel nie tak naprawdę co przyniesie kolejny dzień. W takim miejscu wypadki się zdarzają.


Przyznam szczerze, że sięgając po tą książkę spodziewałam się czegoś innego. Takiego głębokiego wniknięcia w umysł chorego, bo kto lepiej zrozumie chorego psychicznie jak nie jego lekarz psychiatra? Niestety takich głębokich i wewnętrznych relacji lekarz i umysł pacjenta było naprawdę niewiele. Dostałam jednak coś zupełnie innego. Nigdy nie zastanawiałam się jak wygląda życie pacjenta skazanego za morderstwa, gwałty czy inne okropne rzeczy. Wydawało mi się, że taki pacjent zamknięty jest w pokoju, a jedyny jego kontakt to ten z terapeutą. Pomyliłam się i to bardzo i myślę, że wiele osób nie spodziewa się tego jak wygląda codzienne życie psychopaty zamkniętego w szpitalu psychiatrycznym.

Jak niebezpieczna jest praca psychiatry czy pielęgniarki w takim szpitalu zdałam sobie dopiero po przeczytaniu tej książki. Nasunęły mi się też inne pytania? Dlaczego tam jeszcze pracują? Po co to robią? I dlaczego traktują w ten sposób osadzonych pacjentów.

Na te i wiele innych pytań odpowiedź znajdziecie w książce "Psychopaci" Stephena Seagera, która polecam wszystkich, którzy lubią tego typu książki.

Autor: Stephen Seager
Tłumaczenie: Jan S. Zaus
Gatunek:literatura faktu
Wydawnictwo: Filia
Ilość stron: 408
Data wydania: 26 lutego 2020


Co myślicie o tej pozycji? Sięgniecie po nią czy raczej nie? A może czytaliście już tą pozycję?

10 komentarzy:

  1. Ja na pewno przeczytam tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Sama tematyka jest niezwykle ciekawa. Chętnie więc zajrzę do tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Z chęcią przeczytam, ale na pewno nie chciałabym pracować w takim miejscu!

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak ja lubię książki o takiej tematyce! Zaintrygowałaś mnie :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Chyba nie do końca moje klimaty. Także nie tym razem.
    Pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Tematyka ciekawa , zaintrygowalas mnie ta ksiazka.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie czytałem, strach się bać Sylwio ! Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze i odwiedziny mojego bloga :)
Każdego z komentujących odwiedzę na pewno :)