poniedziałek, 8 lipca 2024

Mgła Roztocza. Wioletta Pyzik - recenzja książki.

 30/2024

* Przyszedł czas na kolejną książkę i pierwszą przeczytaną w lipcu. Padło na książkę "Mgła Roztocza" Wioletty Pyzik. Znacie, kojarzycie autorkę? A jeśli napiszę, że jest bardziej znana jako Niewyparzona Pudernica? No właśnie ja też znałam Niewyparzoną Pudernicę i czytałam jej wpisy na portalu społecznościowym. Język ma cięty i pisze to co myśli, ma gdzieś  co ktoś o tym pomyśli. Byłam ciekawa jak będzie z jej książkami i przyznam się, że miałam obawy.


Opis z okładki:


 Justyna Largus do tej pory myślała, że ma idealne życie. Idealna praca w korporacji, którą uwielbiała, idealny chłopak przy jej boku, idealne ubrania i idealne wakacje. Jednak kiedy nakryła swoją najlepszą przyjaciółkę ze swoim chłopakiem w łóżku postanowiła coś w życiu zmienić. Odciąć się od tego wszystkiego i wyjechać jak najdalej. Ma domek gdzieś daleko, gdzieś na Roztoczu - domek, który kupił jej w prezencie chłopak, za jej własne pieniądze.
Justyna trafia do Guciowa, jak się wydaje sielskiej, spokojnej wsi. Dziewczyna ma w planie zostać tam na trochę, odciąć się od wszystkiego i ułożyć jakiś sensowny plan na przyszłość. Jednak plany to jedno, a życie to drugie. Im dłużej Justyna przebywa w Guciowe tym więcej mrocznych tajemnic wychodzi na jaw.


 Kiedy przeczytałam informacje od autorki o książce zaczęłam się lekko bać. Bo to miał być miks powieści obyczajowej, kryminału z nutką erotyki i słowiańskich wierzeń. Pierwsza moja myśl "czy ja przez to przebrnę?" Sięgałam po książkę już z negatywnym nastawieniem. 
Wioletta Pyzik wymyśliła dosyć ciekawą intrygującą historię dziewczyny, która musi zacząć wszystko od nowa. A gdzie jak nie na wsi naładować swoje akumulatory do dalszego działania. Jednak pojawiają się dosyć nietypowe sytuacje takie jak słowiańskie rytuały, zaginione dziecko i niespodziewana miłość. Całość zgrabnie ułożona, trzymała się kupy. Wiecie, że ja z tych, które sięgają po kryminały, najlepiej jeszcze te mocne i mroczne. "Mgła Roztocza" to zdecydowanie nie kryminał, erotyk też nie, w sumie to naprawdę ciężko ją przypiąć do jakiegokolwiek gatunku. Język jakim została napisana książka jest bardzo prosty, miałam takie wrażenie jakbym usiadła z przyjaciółką, a ona opowiada o swoich wakacjach tak bez cenzury, z przekleństwami i wszystkimi pikantnymi szczegółami - no cała Niewyparzona Pudernica. Na początku ciężko było mi się przyzwyczaić do takiego stylu pisania książki ale im dalej zagłębiałam się w historię głównej bohaterki tym mniej uwagi zwracałam na język. Dałam się porwać historii i tym samym tajemnicom skrywanym przez lokalną społeczność.
Podsumowując książka "Mgła Roztocza"  to lekka pozycja, idealna na wakacje. Tu nie trzeba myśleć tylko dać się porwać wydarzeniom z Guciowa.
Przede mną kolejna część i przyznam, że autorka zaciekawiła mnie co będzie dalej z Justyną.


Autor: Wioletta Pyzik
Seria: Mgła Roztocza
Gatunek: sensacja
Wydawnictwo: Empik go
Ilość stron: 234
Data wydania: 10 maja 2023

Mgła Roztocza oraz Dym Roztocza dostępne są w trzech formatach: audiobook, ebook oraz książka papierowa.

*Współpraca reklamowa z empikgo

20 komentarzy:

  1. Nie znam twórczości tej autorki, ale postaram się nadrobić braki w tej kwestii, gdyż ,,Mgła Roztocza'' zaintrygowały mnie swoją fabułą.

    OdpowiedzUsuń
  2. W sumie to czasem potrzebuję takiej lekkiej lektury przy której nie trzeba myśleć. Dlatego zapisałam sobie tytuł i mam nadzieję, że znajdę dla niego czas.
    Natalia

    OdpowiedzUsuń
  3. Może polecę tytuł koleżance, która lubi podobne książki. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Okazuje się że chłopak jednak nie był tak idealny 😏 ale fabuła

    OdpowiedzUsuń
  5. Dokończę myśl, bo telefon za mnie dodał wpis... fabuła wydaje się interesować, chociaż nie znam tej autorki. Serdecznie pozdrawiam 😘

    OdpowiedzUsuń
  6. Taka mieszanka mi odpowiada, więc jestem zainteresowana :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Awesome to see this popular author! I will look and see if we have any of his older work in our library. Thanks for the wonderful review!

    OdpowiedzUsuń
  8. It does look like a thriller of a mystery. Awesome!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja już poznałam pióro mojej imienniczki i jestem bardzo ciekawa tej historii.

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie znam tej autorki, ale recenzja zachęciła mnie do przeczytania tej powieści :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawa książka się zapowiada. Lubie taki miks gatunków :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Do książek wrócę na jesieni, kiedy skończy się ogrodowy szał. Nie znam powieści tej autorki ale wydaje się być lekka. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Czasami można się zaskoczyć . Ciekawa .

    OdpowiedzUsuń
  14. Recenzja bardzo zachęca do przeczytania, jestem ciekawa tej pozycji.
    Zapamiętam sobie te tytuły :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie znam tej autorki, ale książka wydaje się ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie znam, ale takie historie bardzo lubię!
    Zajrzałam na insta autorki i rzeczywiście zwariowana 😁

    OdpowiedzUsuń
  17. Ciekawa historia może wciągać

    OdpowiedzUsuń
  18. Lubię ostre, zdecydowane kobietki, więc mnie zachęciłaś. Uściski!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze i odwiedziny mojego bloga :)
Każdego z komentujących odwiedzę na pewno :)