środa, 15 maja 2024

Za zakrętem. Sandra Cicha - recenja książki.

19/2024

No...przeczytałam wszystkie książki Sandry Cichej. Dziś przyszedł czas na ostatnią książkę autorki ale w kolejności wydania była to druga książka, a zarazem druga część serii Zakręt.

Poprzednie recenzje:
Jeśli jesteście ciekawi tej części zapraszam do przeczytania recenzji.



Opis z okładki:

W tej części poznajemy dalsze losy Joanny Grabowskiej i jej rodziny. Kobieta ma nadzieje, że w końcu jej życie stanie się spokojne i po ostatnich wydarzeniach w końcu będzie mogła zaznać spokoju wśród swoich najbliższych. Niestety nie jest jej to dane i można by powiedzieć, że nieszczęścia spadają na nią w dużej ilości. Córka przechodzi trudny czas jako nastolatka, a Joasia nie wie jak sobie z tym poradzić. W pracy również trafiają się jej podopieczni, którzy przysparzają sporo problemów. Na dodatek jeszcze proces Mileny Kuchcińskiej spędza jej sen z powiek. Czy jednej osobie może przytrafić się coś więcej? Oczywiście, że tak. 
W mieście dochodzi do gwałtów i zaginięcia młodej dziewczyny, a to dodatkowo stresują Joanne.


W książce "Za zakrętem" Sandry Cichej dzieje się tak wiele, że naprawdę czytelnik nie ma czasu na wytchnienie i przeżywa z Joanną kolejne wydarzenia. Przyznam szczerze, że nie lubię pisać recenzji kolejnych części książek bo trudno przekazać coś więcej o książce nie zdradzając jej fabuły. W tym wypadku nie mogę napisać nic więcej by nie spojlerować. Dlatego będzie bardziej ogólnie.
Porównując "Za zakrętem" z pierwszą częścią "Zakręt" to można napisać, że autorka pokazała na co ją stać i książka idzie mocno w gatunek kryminał. Tak jak w poprzedniej części było to delikatne tło tak tu te wydarzenia dotyczą już głównej bohaterki. Z jednej strony jest to lekka i przyjemna powieść, natomiast z drugiej trzyma w napięciu i powoduje, że czytamy  i czekamy na to co się wydarzy. Tak jak o pierwszej części pisałam, że jest to romans z wątkiem kryminalnym i obyczajowym tak tu mogłabym już napisać, że to prawie kryminał z wątkiem romansowym.
Co warto napisać to przez powieści autorki płynie się. Pisane są prostym językiem dzięki czemu nie męczą. Naprawdę było mi ciężko odłożyć książkę na bok bo tak bardzo ciekawiło mnie co będzie dalej. Zakończenie powieści autorka zostawiła otwarte dzięki czemu można spodziewać się kolejnej części jednak na tą chwilę Sandra Cicha nie zdradziła takich planów na najbliższą przyszłość. 

Autor: Sandra Cicha
Seria: Zakręt (tom II)
Gatunek: literatura obyczajowa
Wydawnictwo: Akurat
Ilość stron: 320
Data wydania: 3 sierpnia 2022

No właśnie...bo Wam nie pisałam, że miałam możliwość poznania autorki na żywo i poprowadzenia z nią spotkania autorskiego. 25 kwietnia w bibliotece w Swarożynie odbyło się tajemnicze spotkanie. Autorka nie ujawnia swojej tożsamości i na tą chwilę tak zostanie. Muszę się przyznać, że stresowałam się bardziej niż przy poprzednich spotkaniach bo tu jednak dochodziły szczegóły, które nie do końca wiedziałam jak rozwiązać. Jednak udało się wszystko. Czytelnicy zachwyceni, autorka również. Ja też. Nawet udało się zrobić nasze tradycyjne grupowe zdjęcia. Zobaczcie sami.





19 komentarzy:

  1. Oh, Wow! A delightful Mystery Meeting! No Doubt. Thanks for wonderful post!

    OdpowiedzUsuń
  2. So exciting that you got to meet her. Wonderful post! I love the cover to that book, too!

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne zdjęcia. Zaintrygowałaś mnie. Chętnie poczytam.
    Pozdrawiam i zapraszam do obejrzenia mojego nowego obrazu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam jeszcze do poznania pierwszą część tej historii.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo podobała mi się ta dylogia.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeszcze nic z Autorki nie czytałem, pozdrawiam Sylwio .

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo mnie zaciekawiła cała ta seria.
    Lubię czytać książki, które powodują, że ciężko mi się od nich oderwać :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wow, ale tajemnice. A książek jestem ciekawa 🙂

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie czytałam niczego tej autorki jeszcze, ale kupiła mnie tym ukrywaniem tożsamości nawet na spotkaniach autorskich :D. Cwaniara, już ją lubię. Możliwe, że sięgnę po pierwszą część tej serii albo inna jej książkę.
    Też nie lubię pisać recenzji kolejnych tomów z serii, nie jest łatwo nie spojlerować a przy tym napisać coś sensownego, a nie tylko czy książka się podobała, czy nie :P.

    OdpowiedzUsuń
  10. Wydaje się, że to ciekawa powieść :)

    OdpowiedzUsuń
  11. R.A.Ciężka Ściskam serdecznie ;*
    Sandra Cicha ;D

    OdpowiedzUsuń
  12. Drugi tom, piękna okładka, bardzo ciekawie zapowioadajcace się ksiażki. Nigdy nie byłam na takim spotkaniu autorskim, gdzie autor się chowa...ciekawie. No nie każdy chce pokazywać swoja twarz i ja to rozumiem. Cieszę się, że prowadzisz takie spotkania, że masz uśmiech na twarzy, no miło się na to patrzy, aż się tu uśmiecham. :))))))

    OdpowiedzUsuń
  13. Drugi tom, piękna okładka, bardzo ciekawie zapowiadające się książki. Nigdy nie byłam na takim spotkaniu autorskim, gdzie autor się chowa...ciekawie. No nie każdy chce pokazywać swoja twarz i ja to rozumiem. Cieszę się, że prowadzisz takie spotkania, że masz uśmiech na twarzy, no miło się na to patrzy, aż się tu uśmiecham. :))))))

    OdpowiedzUsuń
  14. To spotkanie autorskie musiało być cudownym doświadczeniem.

    OdpowiedzUsuń
  15. Super spotkanie, mam w planach książkę :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie znam książek autorki. Mnie też ciężko napisać coś o kolejnych tomach, żeby za dużo nie zdradzić.

    OdpowiedzUsuń
  17. Ależ super że mogłaś poznać autorkę . Ciekawa seria

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie czytalam zadnej ksiazki tej pani,ale po Twojej recenzj,i chetnie zapoznam sie z tym tytulem. Zazdroszcze spotkania z autorka :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze i odwiedziny mojego bloga :)
Każdego z komentujących odwiedzę na pewno :)