piątek, 15 grudnia 2023

Życzę szczęścia. Piotr Michoń - recenzja książki.

 30/2023

Co daje nam szczęście? Zdrowie, pieniądze, rodzina - to pierwsze skojarzenia, które kojarzą nam się ze szczęściem. A co jeśli to do czego dążymy nie jest tym do czego powinniśmy dążyć? No właśnie, Piotr Michoń w swojej książce "Życzę szczęścia. Paradoksy, dzięki którym zastanowisz się co w życiu ważne i rozsądne" dzięki paradoksom pokazuje czy faktycznie w życiu jest ważne to o czym myślimy.



Opis z okładki:


Książka "Życzę szczęścia" to nie jest typowy poradnik, w którym znajdziemy porady co zrobić by być szczęśliwym. W krótkich rozdziałach przeczytamy o pieniądzach, czasie, religii czy mediach społecznościowych i o tym jak sprawiają, że ludzie są nieszczęśliwi.
Każdy rozdział to inny paradoks, który autor opisuje podpierając się badaniami.

"Zaniepokoiły mnie publikacje naukowe, które wykazywały, że im więcej korzystasz z Facebooka (Instagrama, Snapchata etc.), tym bardziej narażasz się na bycie nieszczęśliwym."


Więc co daje szczęście ludziom? Myślę, że to sprawa bardzo indywidualna i każdy ma inne poczucie bycia szczęśliwym. Ale jeśli wszystko do czego dążymy by być szczęśliwym nie jest tak naprawdę tym co faktycznie da nam to szczęście? 
Pomyślcie co przychodzi Wam do głowy myśląc o swoim szczęściu. Dobra praca, szczęśliwa rodzina, przyjaciele...no właśnie. A jeśli połowa z nich to tylko złudzenie?
Z drugiej strony chyba każdy potrzebuje jakiegoś celu, do którego chce dążyć w swoim życiu. Spełnianie marzeń, nawet tych drobnych to dla mnie szczęście, zdrowie moje i mojej rodziny to kolejny powód do szczęścia.
Czy w książce znajdziemy sposób na szczęście? Nie i chyba nie ma  jednej złotej recepty dla wszystkich ludzi na świecie by ich uszczęśliwić.
Książka po mimo podpierania się badaniami naukowymi jest napisana w przystępny sposób i czytając ją nie ma poczucia "lania wody"


Autor: Piotr Michoń
Gatunek: poradnik psychologiczny
Wydawnictwo: Otwarte
Ilość stron: 390
Data wydania: 18 września 2023

7 komentarzy:

  1. Szczęście to chyba stan umysłu. I tego się trzymajmy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę, że ta książka mogłaby mi się spodobać :D
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślę, że ta książka mogłaby mi się spodobać :D
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Skoro jest napisana przystępnym językiem, to sięgnę i ja.

    OdpowiedzUsuń
  5. Chyba nie jest to książka dla mnie

    OdpowiedzUsuń
  6. Tez jestem ciekawa tej książki... Słyszałam o niej. Pozdrawiam. I dziękuję za odwiedzinki.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze i odwiedziny mojego bloga :)
Każdego z komentujących odwiedzę na pewno :)