poniedziałek, 13 czerwca 2022

Obcy. Max Czornyj - recenzja książki.

 13/2022

Sięgając po kolejną książkę Czornyja liczyłam na kolejną dawkę krwawego kryminału. Naprawdę lubię autora w takim właśnie wydaniu. Te książki mnie pochłaniają i wciągają. Jedne są bardzo dobre, a inne dobre. Jak było w kwestii książki "Obcy"? Zapraszam na recenzję.


Opis z okładki:


 Retlowowie to na pozór normalna rodzina. Ojciec, matka i dwójka dzieci. Jako repatrianci osiedlają się w Polsce. Na swój dom wybierają spokojną małą wioskę. Chcą się zaklimatyzować w nowym miejscu tak aby sąsiedzi uznali ich za swoich. Powitalny grill ma zbliżyć sąsiadów do siebie i sprawić aby wszystkim było łatwiej w nowym miejscu, śród nowych ludzi.
Niestety nie wszystko idzie tak jak powinno ponieważ Retlowowie uważani są za innych i są obcy.


 Czy będąc trochę innym, różniąc się wyglądem, kulturą czy religią mamy prawo być obrażani, gnębieni i wyśmiewani? Nie! Oczywiście, że nie! Niestety bohaterowie, sąsiedzi naszej rodziny nie rozumieją tego i nie piszę tu tylko o dorosłych ale i o dzieciach. To co zrobiły nie mieści się w głowie. To nie fikcja literacka, takie sytuacje dzieją się w naszym otoczeniu, w szkołach. Często się słyszy jakie dzieci potrafią być okrutne bo ktoś odstaje od reszty albo po prostu staje się kozłem ofiarnym. 
Co w takiej sytuacji zrobić? Uciec czy jednak postawić się i walczyć o godne traktowanie? Nie wiem, nie wiem czy ja podołałabym w takiej sytuacji. Jedno wiem na pewno broniłabym swoich bliskich jak lwica bez względu na konsekwencje.
 
Max Czornyj w książce "Obcy" pokazuje się z zupełnie innej strony, chociaż tu też porusza temat zła, zła które tkwi w nas. Historię opisał z perspektywy małego chłopca, który nie potrafił odnaleźć się w tej nowej sytuacji. Był wyśmiewany, upokarzany przez osoby, z którymi miał nadzieje się zaprzyjaźnić. 
Autor nie uraczył nas krwawym kryminałem, a wolno toczącą się powieścią. W zasadzie ciężko było mi przejść przez tą książkę. Męczyłam się. Niby działo się coś, a nie działo się nic. I do tego te wszystkie wstawione pojęcia z historii sztuki w języku francuskim. Prawdę mówiąc nie wiedziałam o czym czytam.
 
Podsumowując temat poruszony w książce jak najbardziej ważny jednak całość opisana przez autora na poziomie średnim i naprawdę gdybym nie była konsekwentna i nie czytała książek do końca odłożyłabym ją  już na początku.
Moim zdaniem jedna z najsłabszych książek autora, które przeczytałam.
 
Autor: Max Czornyj
Gatunek: kryminał
Wydawnictwo: Filia
Ilość stron: 352
Data wydania: 23 luty 2022
 
 Czytaliście książkę "Obcy" Maxa Czornyja? Jak Wasze wrażenia?

6 komentarzy:

  1. Czytałam tylko jedną książkę tego autora, ale chcę kontynuować przygodę z jego twórczością. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Akurat tej książki Czornyja nie czytałam. Póki co nie mam jej w planach.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie znam tego autora może dlatego, że nie.bardzo lubię "nowoczesne kryminalne opowieści". No i akurat chyba ta powieść przypadła by mi do gustu . Kto wie może się skuszę? 😉

    OdpowiedzUsuń
  4. Wstyd przyznać, ale nie czytałam żadnej książki tego autora, lubię kryminały... więc pewnie wcześniej, czy później coś jego w ręce mi wpadnie:) Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze i odwiedziny mojego bloga :)
Każdego z komentujących odwiedzę na pewno :)