wtorek, 27 kwietnia 2021

Bibliotekarka z Saint - Malo. Mario Escobar - recenzja ksiązki.

 16/2021

Jak myślicie dlaczego sięgnęłam po książkę "Bibliotekarka z Saint - Malo"?  Przede wszystkim tytuł mnie zaintrygował, w końcu sama jestem bibliotekarką. Poza tym autor znany większości z książki "Kołysanka z Auschwitz". Opis na okładce również przemawiał do mnie, więc ciężko było przejść obojętnie obok tej książki. Jeśli jesteście ciekawi jakie wrażenia zostały po lekturze zapraszam do czytania.



Opis z okładki:


"Przez sekundę myślałam o odpoczynku, jakim jest śmierć - o tym, jak oddala od nas ból i cierpienie - ale wybrałam życie, ponieważ żyć znaczy kochać"

Jocelyn Ferrec to bibliotekarka nie tylko z zawodu ale z powołania. Książki i praca to jej druga miłość zaraz po mężu. Niestety ten niedługo po ślubie opuszcza ją by wyruszyć na front. Jocelyn całym sercem oddaje się swojej pasji i miłości. W 1940 roku do Saint - Malo wkraczają niemieckie wojska. Zgodnie z rozporządzeniem biblioteka ma zostać sprawdzona, a zakazane książki zniszczone. Na czele wojsk staje kapitan Hermann von Choltiz, który jest wielkim miłośnikiem literatury. Między Jocelyn i Hermannem nawiązuje się przyjaźń jednak wojna jest okrutna dla obojga. Młoda kobieta postanawia opisać swoje przeżycia i opisuje je w listach, które wysyła do słynnego pisarza Marcela Zoli.

To był naprawdę wspaniały czas spędzony z tą książką. To przepiękna historia jednak jak większość tych, które rozgrywały się w czasie II wojny światowej bardzo smutna. To co najważniejsze jest w tej książce to przede wszystkim miłość, poświęcenie i oddanie dla książek. Dobrze wiemy, że były to trudne czasy, w których większość myślała o tym by przeżyć. Jocelyn myślała o książkach aby przetrwały i zachowały się dla przyszłych pokoleń. Czy jej się to udało? Jaki spotkał los kobietę, która była oddana swoim ideom i przekonaniom.
O tym wszystkim przekonacie się sami gdy sięgnięcie po książkę Mario Escobara "Bibliotekarka z Saint - Malo".
Moim zdaniem to jedna z piękniejszych książek o czasach wojny jakie miałam okazję czytać dlatego polecam ją z całego serca.
 

Autor: Mario Escobar
Tłumaczenie: Patrycja Zarawska
Gatunek: powieść historyczna
Wydawnictwo: Kobiece
Ilość stron: 368
Data wydania: 14 kwietnia 2021
 

7 komentarzy:

  1. Już w jednej książce spotkałam się z przyjaźnią bibliotekarki i dowódcy (choć w mojej książce był to szef mafii). Ale wiem jedno - książka jak najbardziej w moim guście i na pewno ją przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak zachęcająco piszesz o tej książce kochana, że od razu chcę ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  3. Będę miał na uwadze Sylwio. Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam już o tej książce i muszę koniecznie ją mieć. Koniecznie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo interesuje mnie ta książka, mam zamiar ją przeczytać. Na wojnie giną ludzie i przy tej tragedii palenie książek nie powinno mieć znaczenia, a jednak nie wyobrażam sobie jakie to musi być smutne patrzeć, jak taki ogrom kultury zostaje zniszczony.

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytalam jedną ksiązkę autora.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze i odwiedziny mojego bloga :)
Każdego z komentujących odwiedzę na pewno :)