niedziela, 14 marca 2021

Zacznę od nowa. Dominika Smoleń - recenzja książki.

 10/2021

Sporo minęło odkąd czytałam pierwszy raz książkę "Zacznę od nowa" Dominiki Smoleń. Nie wiem jak to się stało, że do tej pory nie pojawiła się recenzja. Książkę przeczytałam dwukrotnie co u mnie zdarza się niesłychanie rzadko (no dobra...wcale się nie zdarza). Ta książka jest dla mnie wyjątkowo jednak to nie wpłynęło na moją ocenę książki. Ciekawi? Zapraszam na recenzję.

 Opis z okładki:


 Poznajemy Grace, główną bohaterkę, która ma problem z alkoholem. Pomimo młodego wieku naprawdę nie radzi sobie z  życiem, a każdy dzień zaczyna od myśli, że musi się napić. Nie potrafi sobie poradzić z tym, ponieważ nie widzi problemu i myśli, że w każdej chwili może z tym skończyć. Jednak jej matka postanawia wziąć sprawy w swoje ręce i wysyła córkę na odwyk. Dziewczyna jest zamknięta w sobie dopóki nie poznaje Marcela, który tak jak ona zaczął pić, ponieważ stracił kogoś bliskiego.
Jak potoczy się ta historia? Czy Grace zazna w końcu szczęścia i uwolni się ze szpon nałogu?  Tego dowiecie się sięgając po książkę.
 

Historia pełna bólu i taka prawdziwa. Ta historia mogła się naprawdę wydarzyć gdzieś obok nas. To co najbardziej mnie poruszyło w tej książce to jej realizm, widać, że autorka włożyła w tą historię naprawdę ogrom emocji. Czytając "Zacznę od nowa" miałam wrażenie jakbym podnosiła się po ciężkiej sytuacji razem z naszą główną bohaterką, która wzbudza sympatię czytelnika. Cóż więcej napisać o tej książce? Chyba tylko tyle, że książkę polecam i warto ją przeczytać pod warunkiem jeśli lubicie takie historie.
Pisałam na początku, że książka jest dla mnie wyjątkowa - dlaczego? Ponieważ to pierwsza książka do jakiej miałam możliwość napisania rekomendacji i podpisania się własnym nazwiskiem.


Autor: Dominika Smoleń
Gatunek:  literatura obyczajowa
Wydawnictwo: Replika
Ilość stron: 256
Data wydania: 1 lipca 2019
 
Co myślicie o tej książce? Lubicie takie historie z życia wzięte?

 

10 komentarzy:

  1. Lubię takie realistyczne powieści. Jestem jak najbardziej na tak.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie słyszałam o tej książce, jednakże mnie zaciekawiła :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawie zapowiada się ta książka :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Książka na pewno będę czytała. Bardzo lubię twórczości autorki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Też mam tak czasem Sylwio - że - daną książkę czytam dwa razy. Temat ważny i aktualny. Sam nie pijam od lat - nawet na imprezach - i książkę będę mieć na uwadze. Serdecznie pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię czasami przeczytać takie życiowe historie. Będę ją miała na uwadze :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo lubię historie z życia wzięte. Ta jest o poważnym problemie, który często się marginalizuje. Dużo więcej mówi się o alkoholikach niż alkoholiczkach, jakby kobiety się nie uzależniały. Albo, jeśli już to zrobiły, nie powinny głośno o tym mówić, bo to wstyd prosić o pomoc.

    OdpowiedzUsuń
  8. Uzależnienie to bolesny temat dla uzależnionego i jego rodziny. Niewątpliwie książka jest bardzo ciekawa i pełna emocji.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ostatnio mi się zmienia co lubię, co bym przeczytała. Ale takie prawdziwe zawsze chętnie bym przeczytała.

    OdpowiedzUsuń
  10. Słyszałam już wcześniej o tym tytule, ale jakoś nie do końca mnie przekonał. Ty kusisz, więc możliwe, że przyjrzę się mu bliżej. :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze i odwiedziny mojego bloga :)
Każdego z komentujących odwiedzę na pewno :)