piątek, 18 września 2020

Klątwa Lucyny czyli tarapaty 2. Marta Karwowska, Katarzyna Rygiel - recenzja ksiązki.

 42/2020

 Dziś znów coś dla młodszych czytelników w końcu i nasze dzieci powinni czytać ciekawe książki. Mam dla Was ciekawą pozycję, która zarówno dziewczynom jak i chłopcom przypadnie do gustu. Jesteście ciekawi co kryje się za tytułem "Klątwa Lucyny czyli tarapaty 2"? Jeśli tak zapraszam na recenzję.

Opis z okładki:


 W poznańskim Muzeum Narodowym dochodzi do wielkiego wybuchu i to dosłownie. Podczas wernisażu eksploduje cenny obraz Moneta. Świadkami wydarzenia byli Julka, Olek i pies Pulpet - trójka detektywów, którzy zabierają się do rozwiązania zagadki. Detektywi muszą odnaleźć Lucynę, która wiele lat temu rzuciła klątwę na muzeum. Czy to ona stoi za wybuchem obrazu?

Powiedzcie sami, czy to nie idealna sprawa by wciągnąć dzieci do czytania? Mamy tajemniczy wybuch, słynny obraz i trójkę młodych detektywów: dziewczynę, chłopaka i uroczego psa. Czeka na wielka przygoda, ucieczki, pościgi i wielka kryminalna zagadka. Do tego wszystkiego książka zawiera ilustracje, które dzieci lubią chyba w każdym wieku.


 "Klątwa Lucyny czyli tarapaty 2" to świetna książka, która przypadnie do gustu miłośnikom przygodówek. Mój 11 letni syn był zachwycony książką, chociaż nie czytał pierwszej części świetnie odnalazł się w fabule pozycji. Bohaterów polubił i wciągnął się w świat Julki, Olka i Pulpeta oczywiście, który był niezawodny w wielu sytuacjach.
Książka powstała na podstawie scenariusza filmu "Tarapaty 2", który w kinach będzie można obejrzeć od 25 września tego roku.
Najlepszą rekomendacją książki będą  chyba słowa mojego syna Patryka "mamo już dawno nie czytałem takiej fajnej przygodowej książki, i do końca nie mogłem odgadnąć kto za tym stoi. No i fajnie mieć takiego psa"
 
 
Autor: Marta Karwowska, Katarzyna Rygiel
Gatunek: literatura młodzieżowa
Wydawnictwo: Agora
Ilość stron:312
Data wydania: 12 sierpień 2020
Książkę można kupić na stronie w promocyjnej cenie.
 
 
Co myślicie o tej pozycji? Czy Wasze dzieci sięgnęłyby po książkę "Klątwa Lucyny czyli tarapaty 2"? A może wybierzecie się na film do kina?

10 komentarzy:

  1. Dla dzieci to na pewno świetna lektura. Zachęca do poznawania świata literatury.

    OdpowiedzUsuń
  2. I do biblioterapii chyba też dobra :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawa fabuła prędzej zachęci młodych do czytania, a o to przecież chodzi :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak byłam dzieckiem byłam wielką fanką książek przygodowych;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam komu zaproponować tę książkę i na pewno to zrobię. 😊

    OdpowiedzUsuń
  6. No masz też mnie zainteresowała ta.ksiązka w końcu moje imię jest w tytule a ja o żadnej klatwie nie mam pojecia😁 Na pewno super powieść dla młodych czytelników. Pozdrawiam serdecznie😊

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie znam tych książek, ale wyglądają fajnie

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo lubiłam podobne opowieści jako dziecko. Musi być świetna. I na dodatek akcja dzieje się w moim mieście. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Chyba już nie mój ranking wiekowy. :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze i odwiedziny mojego bloga :)
Każdego z komentujących odwiedzę na pewno :)