niedziela, 29 września 2024

Mężczyzna z pokoju 18. Karol Fitrzyk - recenzja książki.

 41/2024

Twórczość autora poznałam już jakiś czas temu podczas czytania książki Kamieniarz i to było wielkie zaskoczenie. Potem przyszedł czas na kolejną książkę Dusze czyśćcowe. Każda z tych książek była inna jednak zawsze zaskakiwała. Dlatego bez zastanowienia sięgnęłam po najnowszą książkę Mężczyzna z pokoju 18 i to było naprawdę dobre, chyba najlepsze z tych, które czytałam. Jeśli jesteście ciekawi tej książki zapraszam na recenzję.
 

Opis z okładki:
 

Kacper jest recepcjonistą w jednym z hoteli w Krynicy. Pewnego dnia podczas swojej pracy w jednym z pokoi odnajduje zwłoki, a właściwie to co z nich zostało, sama skóra pozbawiona wnętrzności. Policja podejrzewa chłopaka, który był najbliżej miejsca zbrodni. Po jakimś czasie ginie koleżanka Kacpra z pracy. To co zaczyna się dziać w hotelu niepokoi gości oraz Kacpra. To co zawładnęło to zło nie z tego świata.

Michał to młody chłopak, który spędził dwadzieścia lat w więzieniu za morderstwo. Pewnego dnia podczas mszy świętej na jego dłoniach pojawiają się stygmaty. Chłopak nie potrafi poradzić sobie z tym co go spotkało. Czuje, że nie jest godzien nosić takiego wyróżnienia. Michał poza stygmatami ma różne wizję i sny, których nie potrafi zrozumieć.
 
 
"To przykre, jak człowiek odbiera swoją niedolę, w swoim mniemaniu zawsze jest w centrum wydarzeń i zawsze wydaje mu się, że ma najgorzej. Swój piedestał okupuje lękiem przed nieznanym."

Co łączy te dwie historie na pozór kompletnie ze sobą niepowiązane? Tego oczywiście dowiecie się z książki. Przez całą powieść poznajemy na przemian historię Kacpra i Michała. Dopiero dwa ostatnie rozdziały to rozwiązanie zagadki powiązań między chłopakami i wyjaśnienie. Szczerze to tego  kompletnie się nie spodziewałam. Z jednej strony wydawało się oczywiste, a z drugiej nie brało się takiej opcji pod uwagę. "Mężczyzna z pokoju 18" Karola Fitrzyka to powieść gdzie wątek paranormalny przeplata się z religią, to historia w której Bóg i Szatan mają swoje miejsce. To również książka, w której zło i dobro walczą ze sobą. Kto wygra ten pojedynek?
Kiedy tylko zaczęłam czytać to ciężko było mi się oderwać, jeszcze jeden rozdział, ciekawe co będzie dalej i to zakończenie no po prostu dla mnie mistrzostwo! Rewelacja i wielkie woow. Właśnie takie książki uwielbiam i po takie chcę sięgać przez które się płynie, nie ma chwili znużenia i uczucia, że to był zmarnowany czas. Według mnie to najlepsza  książek pana Karola jakie miałam okazję przeczytać.

Autor: Karol Fitrzyk
Gatunek: horror
Wydawnictwo: WasPos
Ilość stron: 288
Data wydania: 23 sierpnia 2024


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za wszystkie komentarze i odwiedziny mojego bloga :)
Każdego z komentujących odwiedzę na pewno :)