wtorek, 19 marca 2024

Nielat. Piotr Kościelny - recenzja książki.

 11/2024

Jak ja lubię sięgać po książki Piotra Kościelnego. Do tej pory największe wrażenie zrobiła na mnie książka "Szymek". Oj płakałam przy tej książce. Tym razem sięgnęłam po najnowszą powieść "Nielat". Podobny klimat, kolejne dzieciaki z problemami. Taka tematyka bardzo przemawia do mnie jako do matki nastolatka.
Jeśli jesteście ciekawi moich wrażeń zapraszam na recenzję.

  Opis z okładki:


 Rok 1998, komisarz Andrzej Nawrocki zwany Chartem dostał wezwanie do zwłok mężczyzny, który był wszystkim znany. Janusz Markiewicz znany i powszechnie lubiany aktor. Co aktor mógł robić w takiej melinie? Tego musi dowiedzieć się policja oraz kto i dlaczego zabił aktora.
Tego samego dnia w jednym z wrocławskich pustostanów dzieciaki odnajdują zwęglone zwłoki, które wyglądają na ciało nastolatka. Jedyną charakterystyczną rzeczą jest medalik na szyi zwęglonych zwłok. Przed policjantami dwa trudne śledztwa.
Na pierwszy rzut oka obie sprawy nic nie łączy.


Pierwsza strona książki i pierwsze zwłoki. Kilka kartek dalej kolejne zwłoki. Z jednej strony znany aktor znaleziony w miejscu, w którym teoretycznie nie powinien się znaleźć. Z drugiej strony zwęglone zwłoki nastolatka odnalezione w jednym z pustostanów. Co może ich łączyć? Wszystko i nic.
No właśnie jednak w międzyczasie poznajemy historię jedenastoletniego Michała, który musi szybko dorosnąć przez sytuację w domu i zachowanie jego bliskich. Tu więcej napisać nie mogę by nie spojlerować. Napiszę tylko, że chłopak miał trudne dzieciństwo, musiał dorastać w patologicznej rodzinie i godzić się na to jak go traktowali jego najbliżsi. Michał nie wiedział co jest normalne, a co nie więc nic nikomu nie mówił i dzielnie znosił swój los myśląc, że tak powinno być.
Nie mając wzorów do naśladowania postanawia zacząć zarabiać by uciec ze swą malutką siostrzyczką jak najdalej od rodzinnego domu.

To było naprawdę bulwersujące i szokujące. W takich momentach zastanawiam się ile dzieci żyje w takich domach, w takim patologicznym środowisku i serce mi się kraja, że panuje jakaś zmowa milczenia i nikt nic nie wie co dzieje się za ścianą obok. Nikt nie reaguje bo to nie jego sprawa...
Piotr Kościelny ma pewien dar. Potrafi niesamowicie wiarygodnie opisywać bardzo trudne życiowe problemy, które mogły się zdarzyć się naprawdę.
Chociaż akcja książki dzieje się w latach dziewięćdziesiątych to mam wrażenie, że w tym temacie niewiele się zmieniło.
Książka raczej nie dla wrażliwców, chociaż nie ma tu makabrycznych opisów to sytuacje opisane przez autora są bardzo bulwersujące i szokujące, a zarazem smutne i tragiczne.

Autor: Piotr Kościelny
Gatunek: kryminał
Wydawnictwo: Czarna Owca
Ilość stron: 423
Data wydania: 24 stycznia 2024

38 komentarzy:

  1. It does look haunting..and much much more. Thanks for this review.

    OdpowiedzUsuń
  2. Some of these mysteries and thrillers are pretty horrifying. Thanks for the review.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam tę książkę i jak tylko znajdę wolną chwilę to na pewno do niej zajrzę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo cenią sobie książki autentyczne w swojej wymowie oraz podjętych na ich stronach tematach, więc na pewno sięgnę po ten tytuł.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo mnie zaciekawiłaś tą recenzją, chętnie bym przeczytała tę książkę...

    OdpowiedzUsuń
  6. Zachęcająca recenzja. Krzywda dzieci to trudny, ale ważny temat!

    OdpowiedzUsuń
  7. Thank you for sharing your insights and impressions of the novel. It's reviews like yours that help others discover meaningful and impactful literature.
    www.melodyjacob.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Z ciekawości chętnie po nią sięgnę...

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuję za recenzję i ostrzeżenie,moje serce nie dałoby rady udźwignąć tej powieści,ja zbyt emocjonalna jestem, zwłaszcza na krzywdę dzieci...

    OdpowiedzUsuń
  10. Zapowiada się ciekawie ta książka. Może kiedyś uda mi się po nią sięgnąć.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ta książka już od jakiegoś czasu przewija mi się w internetach, ale jakoś mnie do niej nie ciągnie, więc sobie ją odpuszczę.

    OdpowiedzUsuń
  12. Myślę że autentyczność przemawia do każdego

    OdpowiedzUsuń
  13. Powieść "Szymek" czytałam, będę miała też ten tytuł na oku.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ta książka czeka u mnie na półce, aż się boję tych emocji, a zarazem jestem bardzo jestem ciekawa tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo mnie zaciekawiłaś, myślę że zarówno mnie, jak i mojej najlepszej przyjaciółce ta książka przypadłaby do gustu!
    Dziękuję za odwiedziny i obserwację na moim blogu ♥
    Pozdrawiam cieplutko...

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo dużo pozytywnych recenzji przeczytałam już nt. tej książki. Jestem jej bardzo ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  17. Dziękuję za propozycję zapiszę sobie autora i książkę. Pozdrawiam i życzę udanego tygodnia. :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Wydawnictwo Czarna Owca tez zapewnia dobrą lekturę i mimo tego, że pewnie przeżyję ciężko temat, to chętnie przeczytam.
    jotka

    OdpowiedzUsuń
  19. Mało kto reaguje na krzywdę ludzką..

    OdpowiedzUsuń
  20. Słyszałam o tym autorze, ale jego twórczości nie znam- jeszcze.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  21. Wstyd się przyznać, ale nie miałam okazji zapoznać się z twórczością autora. Muszę to nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  22. ja lubię takie klimaty książkowe :D

    OdpowiedzUsuń
  23. To nie książka dla mnie...

    Mnie ostatnio do łez doprowadziła książka "Zimowy ogród" Kristin Hannah.

    OdpowiedzUsuń
  24. Lubię takie tematy. Ale tego autora nie czytałam jeszcze. pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  25. Nie czytałam jeszcze żadnej książki autora

    OdpowiedzUsuń
  26. Książka porusza trudne i ważne tematy

    OdpowiedzUsuń
  27. Myślę, że ta książka mogłaby mnie zainteresować, będę ją miała na uwadze.

    OdpowiedzUsuń
  28. Lubię książki, które poruszają ważne tematy. :)

    OdpowiedzUsuń

  29. Dobra, co z serca do serca płynie
    I dużo pięknej wiosny wokół,
    Niechaj w radości czas ten minie,
    w miłości, która jak co roku
    nadzieję niesie, zieleń, kwiaty
    i słońce co wszystko rozjaśni!
    Niechaj w tym świętym, pięknym czasie,
    nie będzie smutków ani waśni,
    niech tylko dobro w nas rozkwita,
    jak wiosna, co Wielkanoc wita.

    Szczęśliwego, wspaniałego Czasu życzę Ci na te Święta i serdecznie pozdrawiam, Uściski!

    Książkę zapisałam, jak znajdę poczytam.

    OdpowiedzUsuń
  30. W te radosne Święta Wielkanocne życzę Ci mnóstwa uśmiechu, ciepła rodzinnego, pysznych przysmaków i wspaniałych chwil spędzonych w gronie najbliższych. Niech będzie to czas pełen błogosławieństw i wzajemnej życzliwości!
    Wesołych Świąt! 🐣⛪🐇
    Angelika

    OdpowiedzUsuń
  31. Chętnie czytam takie książki ale łzy kapią jak grochy.
    Życzę Ci radosnych i pogodnych Świąt!
    Pozdrawiam świątecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  32. Gracias por la reseña. Tomó nota. Te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
  33. Nie miałam styczności z tym autorem, ale myślę, że warto dać mu szansę.
    Tematyka zdecydowanie nie wydaje się lekka, choć czasami dobrze jest przeczytać coś mocniejszego, bo nie ukrywajmy życie nie jest kolorowe.
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  34. Super wpis i myślę, że będę do Ciebie często wpadać :) Zapraszam też do mnie :) Omówiłam ciekawy temat - borowina - czarne złoto

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze i odwiedziny mojego bloga :)
Każdego z komentujących odwiedzę na pewno :)