czwartek, 10 listopada 2022

Decyzja. Piotr Kościelny - recenzja książki.

 25/2022

 Przyznajcie się szczerze, czy Wy też macie takiego lenia i nic wam się nie chce? Owszem czytać, czytam, nawet bardzo chętnie ale żeby usiąść do komputera, skupić myśli i napisać recenzję to już nie ma szans. Jednak nazbierało się zaległości i trzeba się przemóc i wykonać swoje obowiązki.

"Decyzja" Piotra Kościelnego wpadła w moje ręce już jakiś czas temu. Było o niej głośno na portalach jako o książce wstrząsającej, brutalnej a zarazem poruszającej bardzo ważny problem przemocy domowej.
Czy autor sprostał temu trudnemu tematowi i napisał książkę, którą chce się czytać? Zapraszam na recenzję.
 
 
Opis z okładki:
 

Na śmietniku zostają znalezione zwłoki noworodka. Cała wrocławska policja zostaje postawiona na nogi, a jej priorytetem jest odnalezienie sprawcy tego strasznego czynu. Kto mógł zabić? Matka w szoku poporodowym? Ojciec? Pytań jest mnóstwo, a policja musi sprawdzić każdy najmniejszy trop.


Czytelnik wie od początku, kto jest sprawcą ale autor przedstawia nam całą sytuację z kilku perspektyw: matki Justyny, ojca Sławka i policji, która prowadzi śledztwo.
Muszę przyznać, że już dawno żadna książka nie wywarła na mnie takiego wielkiego wrażenia. Opisane wydarzenia były wstrząsające i nie raz zakręciła mi się łezka w oku. Morderstwo noworodka, przemoc domowa i znieczulica sąsiadów. Ile razy słyszeliście to w wiadomościach? Ostatnio zbyt często! Książka to fikcja literacka ale mogła wydarzyć się naprawdę. Takich dziewczyn jak Justyna może być sporo, nawet gdzieś obok siedzi i płacze w swoim mieszkaniu.
 
"- Proszę pana - przerwała naczelnikowi sąsiadka. - Ja tu mieszkam od ponad trzydziestu lat. Niejedno już widziałam. I mam jedną zasadę; nie mieszać się."

"Decyzja" Piotra Kościelnego wbije was w fotel, nie da chwili wytchnienia i pokaże jaki świat naprawdę może być brutalny. Bez słodkości i lukrowania autor przedstawił sytuacje przemocy domowej.
Kiedy słyszałam o podobnych sytuacjach zadawałam sobie jedno pytanie: dlaczego? Teraz wiem i to jest naprawdę jeszcze bardziej smutne.
Zapewne napiszecie, że książka zbyt ciężka ale to jest jedna z tych książek, którą po prostu trzeba przeczytać. Nie zamykajmy oczu na co co dzieje się dookoła. Może ktoś potrzebuje naszej pomocy? 

Panie Piotrze jeśli przeczyta pan moją recenzję to chcę podziękować za napisanie tak świetnej książki, która nie zostawia na czytelniku suchej nitki, która tak bardzo wedrze się w psychikę czytelnika. 

Autor: Piotr Kościelny
Gatunek: kryminał
Wydawnictwo: Czarna Owca
Ilość stron: 344
Data wydania: 28 września 2022
 
#bibliotekarkapoleca
 
 
Znacie twórczość autora? A może jesteście już po lekturze "Decyzji"? Jakie wywarła na Was wrażenie?

8 komentarzy:

  1. Na pewno ta książka będzie przeze mnie czytana.

    OdpowiedzUsuń
  2. Po okładce spodziewałam się zupełnie innej książki... Myślałam, że to będzie jakaś feministyczna lektura;)
    Po przeczytaniu Twojej recenzji z przyjemnością bym przeczytała tę książkę:) Chętnie pożyczę jak tylko uporam się z moim stosem;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jaka zachęcająca recenzja. Chyba skuszę się na tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  4. O proszę! Chętnie przeczytam skoro tak dobrze ją oceniasz :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie znam jeszcze twórczości autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. Super, że aż tak Ci się spodobała :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Oj, zwłoki noworodka, kurcze. Do dzieciobójstwa podchodzę z wielką niechęcią. Nie lubię o tym ani słuchać, ani czytać. Jednak skoro polecasz tę książkę, to jak trafi mi kiedyś w ręce, to przeczytam.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze i odwiedziny mojego bloga :)
Każdego z komentujących odwiedzę na pewno :)